;
coinex

گزارش وضعیت سئو ؛ برای اولین بار در ایران

اگر از طرفداران اخبار و گزارش گیری باشید، با سئو هم آشنا هستید. برای کسب اطلاعات بیشتر د رنوشتار گزارش وضعیت سئو همراه ما باشید.

در جهان گزارش‌گیری روشی مرسوم است که در حوزه‌های مختلف می‌توان نمونه‌های آن را مشاهده کرد. جمع‌آوری گزارش به افراد فعال در گروه شغلی موردنظر و علاقمندان به آن حوزه کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به تمامی جوانب آن پیدا کنند و پیش‌بینی دقیق‌تری نسبت به آینده شغل موردنظر خود داشته باشند.

این اتفاق خصوصا در مشاغل آنلاین و اینترنتی بیشتر رخ می‌دهد؛ چون جدیدتر هستند و معمولا دید خاصی نسبت به آن‌ها وجود ندارد و افرادی که در آن فعال هستند، از وضعیت حوزه خود اطلاعات خاصی را در اختیار ندارند.

یکی از مشاغلی که در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد، سئو است. سئو جزو مشاغل جدیدی است که طرفداران و علاقمندان زیادی دارد و کسب اطلاعات از طریق گزارش می‌تواند برای آن‌ها جالب باشد.

مجله Search Engine Journal که یکی از منابع خوب در این حوزه محسوب می‌شود، چندی پیش گزارشی را تحت عنوان «وضعیت سئو در سال 2021» منتشر کرد.

گزارش وضعیت سئو

این گزارش توسط چندین سایت داخلی ترجمه شد تا فعالین این حوزه بتوانند اطلاعات موردنیازشان را از آن استخراج کنند و از آخرین آمار حوزه کاری خود در دنیا باخبر شوند. همه‌چیز این گزارش خوب و مفید بود؛ اما یک خلا بزرگ در آن حس می‌شد.

گزارش سئویی منتشر شده با استفاده از داده‌های متخصصان سئو در سطح جهانی بود و برخی از موارد آن برای مخاطب ایران، ملموس نبود.

به همین خاطر شرکت تریبون، پلتفرم پیشگام در حوزه رپورتاژ آگهی و ابزارهای سئو، در راستای آگاهی‌بخشی بیشتر و نشان دادن مسیر روشن سئو در آینده، تصمیم گرفت تا گزارشی بومی را از وضعیت سئو در ایران منتشر کند. برای تهیه این گزارش، پرسشنامه‌ای با مشورت چند تن از متخصصان سئو آماده شد و 462 نفر از فعالان حوزه سئو، در سطوح مختلف شغلی آن را پر کردند.

در این پرسشنامه جنبه‌های مختلف سئو، مثل حقوق و دستمزد، بودجه مربوط به خدمات سئو، آینده این شغل، چالش‌ها و تهدیدها و… مورد ارزیابی قرار گرفته و مطالعه آن می‌تواند دیدگاه مناسبی از وضعیت کنونی این حوزه به شما بدهد. در ادامه نگاهی کوتاه به برخی از عناوین این گزارش خواهیم داشت:

وضعیت حقوق و دستمزد در سئو چگونه است؟

اولین موضوعی که در این قسمت از گزارش جامع سئو در ایران به چشم می‌خورد، رابطه مستقیم سابقه کاری با عنوان شغلی و دستمزد ماهیانه است. براساس آمار به دست آمده هرچقدر سابقه کاری افراد بیشتر باشد، عنوان شغلی بالاتری دارند و به همان نسبت درآمد بیشتری هم کسب می‌کنند.

همچنین در این گزارش نشان داده شده افرادی که در کلان‌شهرها و شهرهای کوچک فعالیت می‌کنند، از کسانی که در مراکز استان مشغول به کار هستند، درآمد بیشتری دارند. در ادامه فعالان حوزه سئو در مورد آینده شغلی خود در 5 سال آینده نظر دادند.

وضعیت شرکت‌ها و کارفرمایان در حوزه سئو به چه صورت است؟

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که در حوزه سئو وجود دارد، اختلاف نظر بین متخصص سئو و کارفرماست. در این قسمت از گزارش جامع سئو در ایران، متخصصان اذعان داشتند که با چه اختلاف نظراتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

در ادامه آمار نشان می‌دهد که حدود یک سوم از کارفرمایان ایرانی، از پروژه‌های سئو انتظار فروش بیشتر دارند. در حالی که این آمار در دنیا نشان از آن دارد که کارفرماها افزایش ترافیک ورودی سایت را از پروژه‌های سئو خود توقع دارند.

چقدر زمان و هزینه صرف فعالیت‌های سئو می‌شود؟

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، بیشترین زمان و هزینه در فعالیت‌های سئو متعلق به سئوی داخلی و محتواست. از آن‌جایی که محتوا نقش مهم و کلیدی را در فعالیت‌های سئو ایفا می‌کند و می‌تواند به صورت مستقیم روی آن تاثیر داشته باشد، طبیعی است که متخصصان سئو بیشترین زمان و هزینه را به تولید محتوا و به صورت کلی سئوی داخلی اختصاص دهند.

چه چالش‌ها و فرصت‌هایی در حوزه سئو وجود دارد؟

سئو هم درست مثل سایر مشاغل و حوزه‌های کاری در مسیر خود چالش‌ها و فرصت‌هایی را می‌بیند. فعالان حوزه سئو در این بخش از پرسشنامه در مورد نگرانی‌های خود، فرصت‌های بکر و دست‌نخورده حوزه سئو و سایر چالش‌هایی که در طول کار برایشان پیش می‌آید، نظر خود را اعلام کرده‌اند.

مطالعه این بخش برای افرادی که علاقمند به فعالیت در این حوزه هستند، می‌تواند بسیار کاربردی باشد؛ چراکه به صورت کامل با دغدغه‌های یک سئوکار و دیدی که نسبت به آینده دارد، می‌تواند آشنا شود و بعد پا به این عرصه بگذارد.

چگونه می‌توان این گزارش را مطالعه کرد؟

تیم تریبون همواره در تلاش است تا در حوزه سئو پیشگام باشد و به کمک متخصصین و فعالان این حوزه، برای بهبود وضعیت آن گام بردارد. این گزارش را می‌توانید با مراجعه به سایت تریبون به صورت رایگان دانلود کنید و از اطلاعات و آمار آن در راستای اهداف خود استفاده کنید. با بازنشر این گزارش و اعلام نظرات و پیشنهادات خود در مورد آن، به دیده شدن بیشتر و بهبود کیفیت در گزارش‌های بعدی کمک خواهید کرد.

با کلیک روی گزارش سئو می‌توانید فایل کامل گزارش را دانلود کرده و اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر