;
coinex

ناسا: ایستگاه فضایی بین المللی از تهدید روسیه در امان است

آیا با شروع جنگ بین روسیه و اوکراین و در پی تحریم‌های روسیه از سوی آمریکا و اروپا، می‌توان به این نتیجه رسید که ایستگاه فضایی بین المللی از تهدید روسیه درمان خواهد بود؟

به گزارش اقتصاد نیوز، دیمیتری روگوزین که ریاست آژانس فضایی روسیه را برعهده دارد، تهدید کرد درصورتی‌که آمریکا و اروپا به تحریم‌های خود علیه روسیه ادامه دهند، ممکن است ایستگاه فضایی بین‌المللی از مدار خارج شود و در ایالات متحده آمریکا یا اروپا سقوط کند.

اما ناسا چه واکنشی به این تهدید نشان داده است؟

چقدر احتمال دارد ایستگاه فضایی بین المللی از تهدید روسیه در امان بماند‌؟

پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که می‌خواهد تحریم‌های جدیدی را علیه کشور روسیه، صنعت هوافضا و برنامه‌های فضایی این کشور اعمال کند.

در پاسخ به این تحریم‌های جدید، روگوزین مقام ارشد آژانس فضایی روسیه هم اینگونه تهدید کرد که اگر آمریکا و اروپا بخواهند همکاریشان با روسیه را متوقف کنند، چه کسی می‌تواند مانع خروج کنترل ناپذیر ایستگاه فضایی بین‌المللی از مدار شود و جلوی سقوط آن را در آمریکا و اروپا بگیرد؟

وی همچنین اضافه نمود: «اگرچه مدار و موقعیت ایستگاه بین‌المللی در فضا به وسیله موتورهای ساخت روسیه کنترل می‌شوند، ولی این احتمال وجود دارد که یک سازه 500 تنی روی چین و هند سقوط کند، آیا باز هم می‌خواهید ما را با این چشم‌انداز تهدید کنید؟ یادتان باشد که ایستگاه فضایی بر فراز روسیه پرواز نمی‌کند و مطمئناً تمام خطرات آن برای شما خواهد بود؟ با این وجود آیا آمادگی رویارویی با آن را دارید؟»

اظهارات جدید رئیس آژانس فضایی روسیه بعد از آن بیان شد که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا گفته بود با اتخاذ تحریم‌های جدید علیه روسیه می‌خواهد به صنعت هوافضای این کشور آسیب وارد کند.

در پی این واکنش‌ها، دکتر وندی ویتمن کاب، پروفسور امنیت و مطالعات راهبردی در دانشکده مطالعات پیشرفته هوافضا نیز چنین گفت: اگرچه سقوط ایستگاه فضایی بین المللیی خطر بزرگی است، اما به دلیل پیامدهای سیاسی و دشواری‌هایی که ممکن است برای خروج ایمن فضانوردان روس از این ایستگاه وجود داشته باشد، تهدید روسیه عملاً امری بیهوده به نظر می‌رسد.

لازم است خاطر نشان کنیم ایستگاه فضایی بین المللی از سه آزمایشگاه مجهز به فناوری‌های مدرن و به روز دنیا، پنل‌های خورشیدی عظیم به اندازه یک هکتار و 13 کیلومتر سیم کشی برق تشکیل شده که در مجموع مساحت آن چیزی در حدود یک زمین فوتبال است و در مداری به دور زمین می‌چرخد.

این ایستگاه با مشارکت پنج آژانس فضایی و 15 کشور شامل روسیه، ژاپن، ایالات متحده آمریکا، کانادا و چندین کشور اورپایی شکل گرفت و در سال 1998 به فضا پرتاب شد. برای اینکه ایستگاه فضایی بتواند کار خود را ادامه دهد، لازم است فضانوردان روسی در کنار دیگر فضانوردان به عنوان یک تیم در این مجموعه کار کنند.

بیانیه ناسا درباره امنیت ایستگاه فضایی بین المللی

پس از تهدید روسیه مبنی بر سقوط ایستگاه فضایی بین‌المللی، ناسا (سازمان فضایی ایالات متحده آمریکا) در پی بیانیه‌ای اعلام کرد به همکاری خود با سازمان فضایی روسیه موسوم به روسکوسموس (Roscosmos) و شرکای بین‌الملی دیگرش در اروپا، ژاپن و کانادا برای انجام مأموریت ایمن و مستمر در ایستگاه فضایی همچنان ادامه خواهد داد.

ناسا ایستگاه فضایی بین المللی از تهدید روسیه در امان است

ناسا بلافاصله افزود همکاری غیرنظامی با روسیه در زمینه فضایی ادامه دارد و هیچ تغییری در پشتیبانی و حمایت از آژانس فضایی روسیه در زمینه مأموریت در حال انجام مداری یا کنترل زمینی آن صورت نگرفته است.

اسکات پیس، مدیر مؤسسه سیاسیت فضایی در دانشگاه جورج واشنگتن هم اینگونه بیان کرد که اگرچه با قطع همکاری‌ها با روسیه، می‌توان تصور کرد که احتمال به خطر افتادن ایستگاه فضایی بین‌المللی وجود داشته باشد، اما این مسئله فقط در سطح کاهش روابط دیپلماتیک صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: «درصورتی‌که قرار باشد چنین اتفاقی برای ایستگاه فضایی رخ دهد، این آخرین راه حل ممکن خواهد بود و من تصور نمی‌کنم چنین اتفاقی بیافتد، مگر اینکه یک رویارویی نظامی بسیار گسترده به وجود بیاید.»

تنش در روابط فضایی روسیه و آمریکا در ماه‌های اخیر از آنجایی بالا گرفت که ناسا اعلام کرده بود روسیه با ایجاد 1500 قطعه زباله فضایی، باعث شده امنیت هفت نفر از فضانوردان در ایستگاه فضایی به خطر بیافتد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درباره تهدید روسیه درباره نابود کردن ایستگاه فضایی بین المللی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    اگرسرعت پرتاب امواج انفجارستاره ای بیش ازنورباشد،تبدیل به سیاهچاله میشودوفقط ستاره های بزرگ همچین قابلیتی دارند.
    درفضاکه باحس ماخالی ازهرچیزیست اماخالی نیست وچیزی وجودداردکه باحس ماقابل درک نیست ولی چیزی هست.نضریه زیرساخته شدن سیهچاله رابیان میکند.
    بامثال میگم متوجه شوید.
    فکرکنیدیه کیسه پلاستیکی که دربش هم بسته باشه وستش هم ستاره ی مامنفجرمیشه،سرعت امواج پلاستیک رابازمیکندوایندفعه واقعاهیچی نیست وقتی پلاستیک فریزی دربسته ای راازدوطرف بازکنید‌وستش خلع به وجودمیادووقتی سوراخی درونش ایجادکنیم ،همه چی رابه طرف خودش میکشدواین همون سیاهچاله است ولی درابعادبزرگ وفضایی.

    پاسخ