;
coinex

ارزش بازار بیت‌کوین از روبل روسیه پیشی گرفت

پس از پامپ 15 درصدی شب گذشته و تجربه قیمت 44,000 دلاری، ارزش بازار بیت‌کوین از روبل روسیه پیشی گرفت ؛ عوامل فاندامنتال در این پامپ دخیل بوده‌اند. با تکراتو همراه باشید.

شرایط منطقه‌ای و جنگ اوکراین هزینه‌های گزافی برای روسیه به همراه داشته است، افت ارزش روبل روسیه و برشد هم زمان بازار بیت‌کوین باعث شد روبل از بیتکوین جا بماند.

بیت‌کوین یک شبکه با بازیگران بازار جهانی است و اتفاقات ژئوپولیتکال طی هفته گذشته خدمت بزرگی به ارزش بازار بیت‌کوین کرده است. بیت‌کوین در حالی از روبل سبقت گرفت که روبل به پایین‌ترین سطح ارزش خود در 30 سال گذشته رسیده است.

ارزش بازار بیت‌کوین از روبل روسیه پیشی گرفت

روبل تنها رقیب شکست خورده نبود، رشد 15 درصدی شب گذشته بیت‌کوین رقبایی مانند پزو مکزیک و بات تایلند را نیز پشت سر گذاشت و بار دیگر هیجان و تلاطم را به بازار ارزهای دیجیتال بازگرداند. بیت‌کوین بعد از جهش فوق العاده و عبور از عربستان سعودی و سوئد، اکنون در میان 15 واحد پولی برتر دنیا از نظر ارزش کلی بازار قرار دارد.

رقیب بعدی این لیست فرانک سوییس است که مجموعا ارزش آن 29,021,260 بیت‌کوین می‌شود. در حال حاضر مجموع کل بیت‌کوین‌ها 18,971,018 عدد که برای رسیدن به فرانک سوییس با توجه به قیمت لحظه تهیه گزارش در صورت رشد 52 درصدی قیمت، بیت‌کوین از این رقیب نیز عبور خواهد کرد.

بیت‌کوین در مقایسه با کمپانی‌های بزرگ و ارزش سهام آنها نیز فوق العاده عمل کرده است. رده نهم با ارزش‌ترین دارائی‌های دنیا رتبه جذابی برای بیت‌کوین است. ویزا، مستر کارت، جی پی مورگان، متا و s&p اسم شرکتهای قدرتمندی است که پشت سر بیت‌کوین ایستاده‌اند.

ارزش بازار بیت‌کوین از روبل روسیه پیشی گرفت

بالاتر از بیت‌کوین شرکت ماشین‌های الکترونیک تسلا قرار دارد که حجم عمده از سرمایه خود را بیت‌کوین خریداری کرده است. رتبه هفتم هم در اختیار نقره است که ارزش کلی بازار آن 1.3 تیریلیون دلار است.

اگه کنجکاوید که کل بازار ارزهای دیجیتال در کدام رده است؟ باید گفت با ارزش کلی 1.9 تیریلیون دلار در رده پنجم قرار می‌گیرد. در رده اول نیز سلطان بلامنازع طلا با 12.1 تیریلیون دلار ارزش کل قرار دارد. جامعه ارزهای دیجیتال نسبت به اتفاقات اخیر اوکراین بی‌توجهی نبوده است. جامعه کریپتو تصمیم گرفته در کنار مردم اوکراین قرار بگیرند.

دولت اوکراین بلافاصله تصمیم به اعلام آدرس بیت‌کوین برای دریافت کمک‌های مردمی از سراسر دنیا به صورت مستقیم کرد. تخمین‌ها نشان می‌دهد تاکنون حدود 20 میلیون دلار برای کمک به اوکراین ارسال َشده است، تا هزینه‌های جنگ را تامین کند. اوکراین تنها طرف جنگ نیست که از توانایی‌های ارزهای دیجیتال سود برده است، روسیه هم از این فرصت استفاده کرده است. دولت اوکراین در خواست کرده است تا آدرس کیف پول شهرونده‌های روس مسدود شود.

اما بیت‌کوین بی طرف است، اکنون شهروندان روس برای نجات سرمایه خود در برابر سقوط روبل به بیت‌کوین روی آورده‌اند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: cryptopotato

ارزش بازار بیت‌کوین از روبل روسیه پیشی گرفت. این اتفاق را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ در کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر