;
coinex

سقوط ارزش روبل ؛ حذف بانک های روسیه از سوئیفت ادامه دارد

در ادامه تحریم‌های آمریکا، کانادا و چند کشور اروپایی علیه روسیه، این کشورها تصمیم به منع دسترسی روسیه به سیستم مالی سوئیفت گرفتند و موجب سقوط ارزش روبل شدند

بلومبرگ به نقل از منابع مطلع خبر داد که ‌آمریکا در حال بررسی تحریم‌‌ علیه بانک مرکزی روسیه است اما قصد دارد با هدف تاثیر حداکثری، هر اقدامی را با متحدان اروپایی هماهنگ کند. این اقدام ممکن است روبل را تا بی ارزش شدن پیش ببرد.

طبق اعلام روز یکشنبه متحدان اروپایی و آمریکایی تمام تلاش خود را خواهند کرد تا دسترسی بانک‌های روسی را به شبکه مالی جهانی قطع کنند و مانع فعالیت جهانی آنان شوند. حجم تحریم ها به حدی خواهد بود که فضای دور زدن آن و استفاده از راه‌های  جایگزین را سخت و غیر قابل دسترس خواهد کرد.

به گفته راب پرسون استاد روابط بین الملل دانشکده نظامی آمریکا این اقدام بانک مرکزی روسیه را از تبدیل منابع مالی خود به دلار و یورو عاجز خواهد بود.

سقوط ارزش روبل ؛ حذف بانک های روسیه از سوئیفت ادامه دارد

با توجه به معاملات شهروندان روس در بازار سیاه و تبدیل روبل به دلار، روسیه با سقوط ارزش روبل رو‌به‌رو خواهد شد. به گفته بلومبرگ تا پایان ماه جون 2021 روسیه 640 میلیارد دلار ذخیری ارزی داشته و بانک مرکزی این کشور 16.4% از نقدینگی خود را به صورت دلار و 32% را به صورت یورو نگهداری می‌کرده‌ است.

الینا ریباکووا اقتصاد دان موسسه بین اللملی اقتصاد اعتقاد دارد این تحریم‌ها فشار مضاعفی را به بدنه اقتصاد و سیستم بانکی این کشور خواهد آورد. ممکن است این اقدام منجر به فروش سریع دلار ذخیره روسیه و سقوط کامل اقتصاد این کشور می‌شود.

هرچند شکل عملکرد تحریم‌ها همچنان مشخص نیست، اما معامله‌گرها منتظر یک فاجعه عظیم در بازارهای مالی روسیه در صبح دوشنبه هستند.سرگی الساشکو مدیر ثابت بانک مرکزی روسیه به رویترز گفته است: «روسیه معاملات را متوقف خواهد کرد و یک قیمت ثابت و دروغین را مانند زمان شوروی سابق اعلام خواهد کرد.»

با توجه به تحریم‌ها انتظار می‌رود برای سایر بازارها نیز دوشنبه روز پر نوسانی باشد

هم زمان با سقوط ارزش روبل در زمان تهیه گزارش بیتکوین با افت 1% نسبت به روز گذشته و 3% نسبت به هفته گذشته به قیمت 38,797 دلار رسید، همچنین اتریم با کاهش 2% نسبت به روز گذشته و 1% نسبت به هفته گذشته به قیمت 2,735 دلار رسید.

وزیر انتقالات دیجیتال اوکراین آقای میخایلو فدروف اعلام کرد:

اوکراین در حال آماده سازی جایزه‌ای جذاب برای کسانی است که اطلاعاتی درباره کیف پول‌ ارزهای دیجیتال مقامات روسیه، بلاروس و اطرافیانشان در اختیار این کشور بگذارند.

اروپا در برابر روسیه و سقوط ارزش روبل

خبرگزاری رویترز خبر داد که وبسایت رسمی کرملین از دسترس خارج شد. پیش از این گروهی از هکرها از حمله به وبسایت‌های روسیه از جمله وب سایت وزارت دفاع این کشور خبر داده بودند.

همچنین متحدان آمریکایی و اروپایی تصمیم به چند اقدام دیگر نیز گرفتند:

  • اقدام علیه تمام کسانی که به دولت روسیه در جهت حمله و آسیب به اکراین همکاری داشته‌اند
  • محدود سازی فروش شهروندی سایر کشورها به افراد ثروتمند روس و ایجاد مانع در دسترسی این افراد به سیستم های مالی این کشورها
  • ایجاد کارگروه ویژه و تخصصی برای تاثیر گذاری و اطمینان از عملکرد تحریم‌های اعمال شده
  • بررسی، ردیابی و بلوکه کردن منابع علیه خانواده و اقوام درجه یک کلیه مقامات و افراد ارشد روس در کشورهای دیگر

مقالات و بررسی‌های بیشتر در تکراتو را از دست ندهید:

.

منبع: cryptonews

نظر شما در خصوص سقوط ارزش روبل روسیه در پی تجاوز به خاک اوکراین چیست؟ نظرات خود را در این خصوص با تکراتو در کامنت‌ها در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر