;
coinex

بهترین فیلم های فضایی [25 فیلم فضایی خارجی برتر]

بهترین فیلم های فضایی موضوعی است که تکراتو در ادامه به آن پرداخته است. اگر شما هم به این مدل از فیلم‌ها که بسیار جذاب هستند علاقه مند هستید پس با بررسی بهترین فیلم‌های فضایی جدید با ما همراه باشید.

علمی تخیلی نیز یک ژانر وسیع است و فیلم‌های فضایی بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهند. هیچ چیز به اندازه یک موجود ناشناخته نمی‌تواند تخیل مخاطب را به تهیج وا دارد و هیچ چیز از تاریکی و خلا فضا ناشناخته‌تر نیست.

دنیای رازآلود فضا ما را به خود جلب می‌کند و باعث می‌شود این سبک از فیلم‌ها بسیار پرطرفدار باشند. پس در ادامه همراه ما باشید تا با هترین فیلم های فضایی تاریخ آشنا شوید

بهترین فیلم های فضایی

در ادامه می‌توانید با بهترین فیلم های فضایی تاریخ سینما آشنا شوید. این سبکاز فیلم بسیار جذاب هستند و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. اگر به این مدل از فیلم‌ها علاقه دارید، این شما و این هم بهترین فیلم‌های فضایی واقع‌گرایانه علمی و فضانوردی.

ابدی‌ها – Eternals

بهترین فیلم های فضایی

  • سال انتشار: 2021
  • کارگردان: کلویی ژائو

ابدی ها جدیدترین فیلم مارول است که با بازیگران بزرگی همچون آنجلینا جولی و ریچارد مدن و با کارگردانی خانم کلویی ژائو برنده اسکار بهترین کارگردانی شد. این فیلم جذاب و دیدنی از بهترین فیلم های فضایی جدید است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2022

بهترین فیلم های اکشن 2022 

مسافر قاچاق – Stowaway

بهترین فیلم های فضایی

  • کارگردان: جو پنا

یک تیم از بهترین فضانوردان تعلیم دیده شامل، فرمانده مارینا بارنت، دیوید کیم زیست شناس، پکتر زوئی لونسون پزشک برای ماموریت علمی دو ساله به مریخ اعزام می‌شوند.

فضانواردان پس از برخواستن از زمین و وارد شدن به فضا و پس از اینکه به قدری زمان بگذرد که دیگر راه برگشتی نباشد، فرمانده ماریا به کشف تکان دهنده‌ای دست می‌یابد. او مسافر چهارمی را به نام مایکل آدامز پیدا می‌کند که زخمی شده است و به صورت قاچاقی همراه با آن‌ها آمده است.

بعد از این کشف عجیب، میزان ذخیره اکسیژن و غذای مورد نیاز به الویت اصلی آن‌ها تبدیل می‌شود. تنها یک راه برای جلوگیری از کشته شدن همه افراد است و آن هم این است که یکی از افراد باید بمیرد. اما سوال اینجاست که چه کسی؟

پرومتئوس – Prometheus

  • سال انتشار: ۲۰۱۲
  • کارگردان: ریدلی اسکات

گروهی از دانشمندان و فضانوردان بعد از یکسری اکتشافات توسط باستان شناسان در غاری مرموز برای کشف رازهایی به یک سیاره اعزام می‌شوند تا که در آنجا به رابطه‌ی انسان‌ها و زمین با دیگر موجودات فضایی پی ببرند.

پرومتئوس که به گفته‌ی خالقش ریدلی اسکات پیش درآمدی بر فیلم بیگانه است قصه‌ای نسبتاً جداگانه و مستقل نسبت به بیگانه دارد. فیلم پر از مفاهیم و نمادهای استعاری است که پیش از آنکه به فضا و اکتشافات کهکشان بپردازد وارد فلسفه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2022

بهترین انیمیشن های 2022

جاذبه – Gravity

بهترین فیلم های فضایی

  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • کارگردان: آلفونسو کوارون

تنهاماندن در فضایی بی‌انتها یکی از عجیب‌ترین شرایطی است که هر انسان می‌تواند در آن قرار بگیرد. داستان جاذبه نیز مثل بسیاری از فیلم های فضایی ماجرای حادثه‌ای در فضا را روایت می‌کند که در جریان این حادثه فقط دو نظر باقی می‌مانند.

این فیلم فضایی تخیلی در مراسم اسکار سال ۲۰۱۴ بسیار موفق بود و توانست هفت جایزه بگیرد: بهترین تدوین، بهترین موسیقی متن، بهترین میکس صدا، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین صدا، بهترین فیلم‌برداری و بهترین جلوه‌های ویژه.

منطقه ۹ – District 9

  • سال انتشار: 2009
  • کارگردان: نیل بلومکامپ

موجودات فضایی به زمین می‌آیند و با سفینه‌شان روی آسمان معلق می‌مانند. در ژوهانسبورگ بعد از اینکه آنها هیچ حرکتی از خود نشان نمی‌دهند انسان‌ها به درون سفینه‌شان می‌روند و بیگانگان را در اردوگاه‌هایی اسکان می‌دهند.

منطقه ۹ اثری جالب با قصه‌ای متفاوت است. فیلم پر از استعاره است و اتفاقات و نام‌هایش به جایی و یا چیزی اشاره دارد. این فیلم از بهترین فیلم های فضایی ترسناک است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2022

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

نخستین انسان – First Man

بهترین فیلم های فضایی

  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • کارگردان: دیمین شزل

فیلم‌نامه نخستین انسان بر اساس کتاب «نخستین انسان: زندگی نیل آرمسترانگ» به نویسندگی جیمز آر. هانسن نوشته شده است. نقش نیل آرمسترانگ را رایان گاسلینگ بر عهده دارد. ماجرای فیلم مربوط به سال ۱۹۶۹ است.

این فیلم در گیشه هم موفق بود و در رشته‌های مختلفی مثل بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین صداگذاری، بهترین تدوین صدا و بهترین طراحی صحنه در نودویکمین دوره جوایز اسکار نامزد دریافت جایزه شد. در نهایت نیز توانست اسکار بهترین جلوه‌های ویژه را دریافت کند. این فیلم جذاب و دیدنی از بهترین فیلم‌های فضایی جدید است.

حیات – Life

بهترین فیلم های فضایی

  • سال انتشار: ۲۰۱۷

این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های فضایی که جهان را در بهت و حیرت فرو برد. کل فیلم در داخل و بیرون ایستگاه فضایی بین المللی ضبط شده و داستان گروهی از فضانوردان را نشان می‌دهد که موجودی را از مریخ به زمین می‌آورند.

این موجود یک سلول زیستی است که رفته رفته بزرگ‌تر شده و به یک موجود مرگبار غول پیکر تبدیل می شود. این فیلم از بهترین فیلم های فضایی ترسناک است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

کاپیتان مارول – Captain Marvel

  • سال انتشار: 2019
  • کارگردانان: آنا بودن و رایان فلک

فیلم کاپیتان مارول یکی از بهترین فیلم های فضایی است. این فیلم در تاریخ 8 مارس سال 2019 در آمریکا به نمایش درآمد و موفق شد نظرات مثبت مخاطبان و اکثر منتقدان را جلب کند و به فروشی معادل 1 میلیارد دلار دست یابد.

کاپیتان مارول فیلمی در ژانر تخیلی و فضایی و محصول سال 2019 آمریکا است. این داستان در مورد 2 گروه مختلف است که در فضا به جنگ با یکدیگر مشغول هستند. این فیلم جذاب و دیدنی از بهترین فیلم های فضایی جدید است.

میان‌ستاره‌ای – Interstellar

  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • کارگردان: کریستوفر نولان

در این فیلم که از بهترین فیلم های فضایی است، «جو کوپر» فضانورد سابق که حالا کشاورز شده، مامور می‌شود یک ماموریت فضایی آزمایشی عمیق برای یافتن سیارات قابل سکونت جدید از طریق یک کرم‌چاله پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

آرماگدون – Armageddon

  • سال انتشار: 1998
  • کارگردان: مایکل بی

فیلم آرماگدون یکی ار فیلم‌های مرتبط با فضا و از بهترین فیلم‌های فضایی سینمایی است که در سال 1998 ساخته شد و بروس ویلیس (Bruce Willis) در آن به ایفای نقش پرداخته است.

داستان این فیلم درباره فضا از جایی آغاز می‌شود که گروهی از دانشمندان ناسا متوجه احتمال برخورد غریب‌الوقوع یک شهاب سنگ عظیم به زمین می‌شوند.

پس از بررسی‌ راه حل‌های مختلف، قرار می‌شود تا عده‌ای از متخصصان و مهندسان حفاری نفت با یکی از فضا پیماهای ناسا به سوی این شهاب سنگ متحرک رفته و بمبی قوی روی آن نصب کنند تا بدین وسیله پیش از رسیدن شهاب سنگ به زمین، منفجر و تکه تکه شود. این فیلم بهترین فیلم موجودات فضایی است.

بیگانه – Alien

بهترین فیلم های فضایی

  • سال انتشار: 1979
  • کارگردان: ریدلی اسکات

یکی از معروف‌ترین و بهترین فیلم های فضایی  فیلم آمریکایی بیگانه محصول سال 1979 به کارگردانی ریدلی اسکات است. این فیلم در سال تولید خود موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین جلوه‌های ویژه شد.

علاوه بر این در جشنواره ساترن که ویژه آثار سینمایی علمی تخیلی است، فیلم بیگانه موفق به دریافت جوایز بهترین کارگردانی و بهترین فیلم علمی تخیلی سال شد.

فیلم بیگانه از بهترین فیلم‌های فضایی، داستان چند فضا نورد را روایت می‌کند که برای انجام ماموریتی با یک فضاپیمای عظیم‌الجثه به فضا سفر می‌کنند. در مسیر بازگشت به زمین، سفینه، با پیام درخواست کمک از سوی سیاره‌ای ناشناخته، مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

بهترین فیلم های اکشن 2021

ادیسه فضایی: 2001 – A Space Odyssey 2001

بهترین فیلم های فضایی

  • سال انتشار: 1968
  • کارگردان: استنلی کوبریک

فیلم ادیسه فضایی: 2001 از بهترین فیلم هایی فضایی با داستان علمی تخیلی است که در سال 1968 توسط استنلی کوبریک کارگردانی شد.

این فیلم یکی از قدیمی‌ترین و محبوبترین فیلم‌های فضایی ساخته شده سینمای جهان است که با واکنش خوب منتقدان روبه‌رو شد. داستان این فیلم در مورد فضا میلیون‌ها سال بعد اتفاق می‌افتد؛ زمانی که دکتر هیوود فلوید، رئیس شورای ملی فضانوردان ایالات متحده با استفاده از ایستگاه فضایی موجود در ماه، راهی ماموریت محرمانه‌ای می‌شود. مأموریت فلوید تحقیق در مورد اشیاء هنری است که چهار میلیون سال پیش در نزدیکی دهانه‌های ماه دفن شده است.

ماه – Moon

  • سال انتشار: 2009
  • کارگردان: دانکن جونز

فیلم ماه یکی از پیچیده‌ترین و بهترین فیلم های فضایی تاریخ است که درباره فضانوردی به نام سام است که به تنهایی در یکی از ایستگاه‌های فضایی ماه به مدت سه سال کار می‌کند.

چیزی به پایان ماموریت او و بازگشتش به خانه نمانده است که با حادثه‌ای مرگبار روبه‌رو می‌شود. فیلم Moon برای اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و در سال 2009 در ایالات متحده به اکران رسید.

این فیلم در حالی که با کمبود بودجه مواجه بود (چیزی نزدیک به 5 میلیون دلار)، اما با استقبال خوب منتقدان روبه‌رو شد و نامزد دریافت جوایز بسیاری شد.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

سرنتی – Serenity

بهترین فیلم های فضایی

  • کارگردان: جاس ویدون
  • سال انتشار: ۲۰۰۵

این فیلم در اصل دنباله‌ای است بر سریال کوتاه «فایرفلای» که خود ویدون در سال ۲۰۰۲ برای شبکه فاکس ساخت. همان بازیگران سریال هم در آن بازی می‌کنند. «سرنتی» داستان سرنشینان سفینه‌‌ای به همین نام است بعد از نبردی سهمگین با موجودات فضایی که با شکست زمینیان همراه بوده است.

پیشتازان فضا – Star Trek

بهترین فیلم های فضایی

  • کارگردان: جی. جی. آبرامز
  • سال انتشار: ۲۰۰۹

جی. جی. آبرامز بعد از سریال «گمشدگان» برای خودش اسپیلبرگی شده بود و تمام پروژه‌‌های مهم را به او می‌‌سپردند. او هم همین «پیشتازان فضا» را کارگردانی کرد و هم چند سال کارگردانی اثر عظیمی همچون قسمت تازه «جنگ ستارگان» را به عهده گرفت.

فیلم به شکلی زیرکانه سعی می‌کند هم طرفداران قدیمی این مجموعه را راضی نگه دارد و هم داستانی قابل فهم و متقاعد کننده برای بینندگان نسل جدید روایت کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2021

بهترین فیلم های زامبی 2021

آفتاب – Sunshine

بهترین فیلم های فضایی

  • کارگردان: دنی بویل
  • سال انتشار: ۲۰۰۷

گرمای خورشید به طور نگران کننده‌‌ای کم شده است و سیاره‌ی زمین در خطر نابودی قرار دارد. هفت فضانورد سوار سفینه‌‌ای به نام ایکاروس ۲ می‌‌شوند و به سمت خورشید حرکت می‌‌کنند. هدف آن‌‌ها این است که با کمک کلاهک‌های هسته‌ای سفینه خود، فعل ‌و انفعالات خورشید را افزایش دهند تا دوباره به حالت قبلی خود برگردد.

مردان واقعی – The Right Stuff

بهترین فیلم های فضایی

  • سال انتشار: ۱۹۸۳
  • کارگردان: فیلیپ کافمن

این فیلم درباره اولین تلاش‌های آمریکا برای فرستادن بشر به فضا و آن چیزی است که برای رسیدن به این هدف نیاز است. مردان واقعی یعنی مجموعه‌ای از افراد دارای مهارت، شجاعت و بی‌باکی در برابر مرگ. این فیلم با اینکه جدید نیست اما هنوز هم دیدنی است. این فیلم بهترین فیلم موجودات فضایی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های 2021

بهترین انیمیشن های 2021

آسمان اکتبر – October Sky

بهترین فیلم های فضایی

  • سال انتشار: ۱۹۹۹
  • کارگردان: جو جانسون

این فیلم درباره نوجوانی است که در زمان شروع عصر فضا به سر می‌برد. جیک جیلنهال ۱۷ساله، که در زمان فیلم‌برداری هم دبیرستانی بود، نقش هومر را بازی می‌کند.

دانش‌آموزی دبیرستانی در ویرجینیای غربی در سال ۱۹۵۷ درست در زمانی که اتحاد جماهیر شوروی ماهواره اسپوتنیک اولین ماهواره دست‌ساز بشر را پرتاب کرد.

هومر با الهام از این موفقیت شوروی و با تشویق معلمش و با همراهی تعدادی از دوستانش تصمیم به ساخت موشک در خانه می‌گیرد. این فیلم بهترین فیلم موجودات فضایی است.

آواتار – Avatar

بهترین فیلم های فضایی

  • سال انتشار: 2009

در این فیلم انسان‌ها به سیاره پاندورا می‌روند، تا موادی را که بر روی زمین بسیار باارزش هستند، جمع آوری کنند. این مواد در زیر سکونتگاه‌های ناوی‌ها قرار دارند، موجودات آبی رنگی که به انسان‌ها حمله می‌کنند.

بنابراین انسان‌ها طی نقشه‌ای با ظاهر مبدل به آنها نزدیک می‌شوند که یکی از آنها جیک سالی، مامور پیشین ارتش است. این فیلم از بهترین فیلم های فضایی ترسناک است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کودکانه 2021

بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

مسافران – Passengers

بهترین فیلم های فضایی

  • سال انتشار: ۲۰۱۶

در آینده دور، یک سفینه فضایی به نام ستاره پیمای آوالون، ۵۰۰۰ فرد عجیب را به سیاره هوم استد ۲ می‌برد تا در آنجا سکونت کنند. این سیاره ۱۲۰ سال از زمین فاصله دارد. خدمه و مسافرین اولین ساکنان این سیاره هستند.

تمام مسافرین در حالت انجماد قرار داشته و طی این ۱۲۰ سال تغییر نمی‌کنند. جیم پرستون یکی از این مسافران است که به دلیل یک مشکل ۹۰ سال زودتر بیدار شده و پس از یک سال وقت گذرانی در سیاره اورورا، زن زیبایی که بر روی زمین روزنامه نگار بود را بیدار می‌کند.

گزارش اروپا – Europa Report

  • سال انتشار: 2013

این فیلم یک یک فیلم موفق است که واکنش مثبت بینندگان و منتقدین را برانگیخت. گروه تحقیقاتی Europa Ventures حامی ماموریت‌ها می‌شوند. پس از سفر مشکلاتی ارتباطی ایجاد می‌شود و یکی از خدمه که قصد تعمیر دارد کشته می‌شود و دیگران در اندوه فرو می‌روند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

تاثیر عمیق – Deep Impact

بهترین فیلم های فضایی

  • سال انتشار: ۱۹۹۸
  • کارگردان: میمی لدر

یک ستاره‌شناس آماتور نوجوان (الیجا وود) یک ستاره دنباله‌دار را در مسیر برخورد با زمین شناسایی می‌کند و به‌زودی رئیس‌جمهور ایالات متحده (یک مورگان فریمن با‌شکوه) با کارشناسان خود وارد شور می‌شود تا ببیند چه کاری می‌توان برای نجات زمین انجام داد.

تماس – Contact

  • سال انتشار: ۱۹۹۷
  • کارگردان: رابرت زمه‌کیس

«الی آرووی» اخترشناسی است که نمی‌تواند بپذیرد انسان در جهان تنهاست. بنابراین در تلاش است تا با کسب حمایت مالی، پروژه علمی سنگینی را برای ارسال سیگنال به کهکشان‌های دیگر جهت کشف حیات راه‌اندازی کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه جهان

بهترین فیلم و سریال های تینیجری

آپولو ۱۳ – Apollo 13

بهترین فیلم های فضایی

  • سال انتشار: ۱۹۹۵
  • کارگردان: ران هاوارد

داستان فیلم در مورد پروژه آپولو ۱۳ است. در این پروژه برای بار سوم قرار بود که انسان روی ماه فرود آید، ولی با منفجر شدن کپسول‌های انرژی سفینه، فضانوردان این سفینه از ادامه سفر منع و در شرایطی خطرناک مجبور به بازگشت به زمین شدند.

مریخی – The Martian

بهترین فیلم های فضایی

  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • کارگردان: ریدلی اسکات

گروهی شش‌نفره از فضانوردان برای ماموریتی فضایی راهی سیاره مریخ شده‌اند و قرار است ماموریت آن‌ها ۳۱ روزه باشد، اما با راه افتادن طوفانی سهمگین گروه فضایی مجبور به لغو عملیات شده و باید در روز هجدهم باز گردند.

در این مطلب بهترین فیلم های فضایی معرفی شدند. فیلم‌های فضایی موضوعاتی جذاب دارند و بیشتر آنها علمی تخیلی هستند. این فیلم‌ها طرفدارانی بسیار دارند که دوست دارند به تماشای آن‌ها بنشینند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین فیلم های فضایی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام در فضا نگرد در اعماق ذهنت بگرد تا مسلمان شیعه از دنیا روی انچه به تو رضایت داده است

    پاسخ

    سلام. من مسافران.مریخی.میان ستاره ای.جاذبه را دیدم .
    مسافران .مریخی و میان ستاره ای خیییلییی عالی بودند پیشنهاد میکنم جاذبه بنظرم اصلا خوب نبود.
    و بین اون سه تاهم من بیشتر مسافران را پسندیدم چون ی داستان لاو هم داشت اگه کسی فیلمی تو این سه رنج بیشتر مسافران دیده ممنون میشم پیشنهاد کنه .مرسی از سایته خوبتون.

    پاسخ