;
coinex

سامسونگ تولید سری گلکسی Z را در سر می‌پروراند

گلکسی Z سامسونگ که جدیدترین طراحی این شرکت است بعد از چندین سال با کسب تجربه‌های متعدد با صفحه نمایش تاشو منحصر‌به‌فرد رونمایی شد. در ادامه این مطلب باتکراتو همراه باشید.

پس از موفقیت سامسونگ در گوشی‌های سری گلگسی Z مثل گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ این شرکت برای توسعه‌ و گسترش گوشی‌های سامسونگ، آخرین طراحی جدید خود را با صفحه نمایش تاشو خاص و رول‌شونده به نام دستگاهی با نمایشگر انعطاف‌پذیر در WIPO (سازمان جهانی مالکیت معنوی) به ثبت رساند.

ویژگی های گوشی‌های تاشو سری گلکسی Z سامسونگ

قبل از معرفی کامل این طرح جدید به تفاوت بین مدل‌های Galaxy Z Fold و Galaxy Z Flip می‌پردازیم. ابتدا از گلگسی Z فولد شروع می‌کنیم  این گوشی در حالت اولیه خود دارای یک صفحه نمایش خارجی 6.2 اینچی است. هنگام باز شدن آن به سمت بیرون دستگاه، اندازه صحفه نمایش این گوشی تغییر کرده و به یک صفحه نمایش 7.6 اینچی تبدیل می‌شود.

علاوه بر آن این گوشی گلکسی Z برای کسانی که می‌خواهند گوشی خود را به تبلت تغییر دهند تا برای بخش ویدئو و بازی‌های حرفه‌ای صفحه نمایش بزرگ‌تری در اختیار داشته باشند مناسب است. همچنین می‌تواند در کنار کیفیت بالا بسیار کاربردی باشد. گلکسی Z

گوشی تاشو گلکسی Z فلیپ 3 دارای یک صفحه نمایش 1.1 اینچی برای نمایش نوتیفیکیشن پیامک، تماس تلفنی، ایمیل و سایر موارد است. با باز شدن این گوشی، اندازه نمایشگر تغییر می‌کند و به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

بهترین گوشی های 2022

این گوشی گلکسی Z همان‌طور‌که به راحتی در جیب شلوار یا پیرهن جا می‌گیرد در عین حال می‌تواند صفحه نمایش نسبتا بزرگی را به کاربران خود ارائه دهد. درواقع شما می‌توانید یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ که حمل آن هم بسیار ساده هست را همه‌ جا همراه خود داشته باشید.

در ثبت اختراع اخیر سامسونگ در 2021 شاهد گوشی‌ای هستیم که در نگاه اول مانند گوشی‌های هوشمند معمولی است اما طراحی آن به این گونه است که دارای یک صفحه نمایش کوچک بوده که در پنل پشتی، دقیقا در کنار محل قرار گرفتن دوربین های عمودی قرار گرفته است. همچنین با باز کردن این صفحه نمایش می‌توان آن را به قسمت جلویی صفحه نمایشگر اضافه کرد.

طراحی Tشکل این گوشی با باز شدن صفحه نمایش آن شباهت زیادی با دستگاه Wing ال جی دارد. در واقع این دستگاه با چرخش صفحه نمایش اصلی به صورت افقی، یک صفحه نمایش کوچکتر را ارئه می‌دهد.

لولای دستگاه مانع جدا شدن صفحه نمایش می‌ شود

از ویژگی‌های فوق‌العاده این دستگاه می‌توان به وجود لولای آن در صفحه نمایش منعطف که از جدا شدن آن جلوگیری می‌کند اشاره کرد. صفحه نمایش این گوشی که طرح آن برگرفته از LetsGoDigital که توسط یک طراح گرافیک به نام Jermaine Smit (از Concept Creator) طراحی شده است دارای لولای منحصر به فرد بوده که اگر کاربر صفحه را بیش از حد هم به عقب برگرداند، لولا زیر صفحه نمایش قرار می‌گیرند و به آسانی شکسته نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: 

در این ثبت اختراع، از UTG (شیشه فوق العاده نازک) که در Galaxy Z Fold و Galaxy Z Flip هم استفاده شده، به کار برده شده است که به همراه لولایی که در آن قرار دارد قابلیت منعطف بودن را به صفحه نمایش داده است. این لولا که تنها از سه آهنربا تشکیل شده به منظور جلوگیری از جدا شدن نمایشگر در زمانی که صفحه نمایش بسته است و در کوچک‌ترین حالت خود بوده، تعبیه شده است.

حسگر‌های داخل دستگاه می‌توانند پیکربندی گوشی را به طور کامل شناسایی کنند رابط کاربری را مناسب با آن تنظیم کنند. در واقع هنگاهی که صفحه نمایش به طور کامل باز است، نمایشگر ثانویه برای حالت تصویر در تصویر استفاده می‌شود. در این زمان می‌توان ویدئویی را روی صفحه نمایش ثانویه ببینید.

به گزارش PhoneArena شما می‌توانی حتی زمانی که یک برنامه کل صفحه نمایش شما را در برگرفته است، از صفحه نمایش انعطاف پذیر کوچک و دوربین برای گرفتن عکس سلفی و چت ویدیویی استفاده کنید.

در آخر لازم به ذکر است که این خبر هم مانند هر درخواست اختراع دیگر می‌تواند تنها یک شایعه بوده باشد. باید منتظر ماند و دید که آیا این اطلاعات صحت کامل دارند؟ آیا طراحی دقیق آن به چه گونه خواهد بود؟ آیا این طراحی‌ها می‌تواند کاربردی باشد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص سری گلکسی Z سامسونگ چیست؟ در کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر