;
coinex

کند شدن گوشی های سامسونگ و محدودیت GOS عامدانه بوده است؟ [+بیانیه سامسونگ]

چند روز پیش، سرویس بهینه‌سازی بازی (GOS) در بیش از 10 ichv اپلیکیشن‌ سامسونگ محدود شد. این شرکت طبق بیانیه‌ای، کند شدن گوشی های سامسونگ را تایید نموده و علت آن را نیز مطرح کرد.

سرویس بهینه‌سازی بازی برای جلوگیری از داغ شدن گوشی و افزایش عمر باتری، در بیشتر گوشی‌های هوشمند گلکسی نصب شده است. اخیرا مشخص شد که گوشی های سامسونگ با کاهش سرعت چشم‌گیری روبرو شده، سامسونگ هم این موضوع را تایید نموده و دلیل آن را GOS، مطرح کرد. با این خبر همراه ما باشید تا با جزئیات این خبر آشنا شویم.

کند شدن گوشی های سامسونگ عامدانه بوده است؟

محدود کردن سرویس بهینه سازی بازی (GOS) برای افزایش عملکرد گوشی های سامسونگ بوده است. چند روز پیش محدود شدن سرویس بهینه سازی بازی (GOS) در بیش از 10000 اپلیکیشن‌های گوشی سامسونگ به طور عمدی مشخص شد. (سرویس بهینه سازی بازی اغلب روی گوشی های سامسونگ گلکسی نصب شده است.)

دستگاه‌های سری گلکسی S22

سرویس بهینه‌سازی بازی (GOS) از گرمای بیش از حد بدنه گوشی موقع بازی جلوگیری کرده و عمر باتری را افزایش می‌دهد. در واقع GOS راه‌حلی برای افزایش عمر باتری، با محدود کردن عملکرد برنامه است. خیلی از برنامه‌ها تحت تاثیر این سرویس قرار گرفته و کند شده‌اند. در آزمایشات انجام شده توسط یوتیوبر کره‎ای، مشخص شد که GOS عملکرد برنامه‌ها را تا بیش از 56 درصد کاهش می‎‎دهد. سامسونگ هم در بیانیه‌ای کند شدن گوشی‌هایش را تایید کرد. در این بیانیه اعلام می‌شود که مشکل کاهش سرعت برنامه‌ها را کشف شده است.

سرویس بهینه‌سازی بازی

در این بیانیه آمده است که GOS برای بهینه‌سازی عملکرد CPU و GPU و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد در هنگام انجام یک بازی برای مدت طولانی از پیش نصب شده است. به علت کاهش سرعت اپلیکیشن‌ها، سامسونگ عملکرد سیستم را در اولویت قرار کرده و به همین این سرویس را برای 10000 برنامه محدود کرده است. سامسونگ ادعا دارد که در حال برنامه‌ریزی برای به‌روز‌رسانی خیلی سریع Game Booster Lab است که عملکرد را در اولویت قرار دهد.

با بهترین گوشی های سال جدید آشنا شوید:

در بخشی از این بیانیه آمده که سرویس بهینه‌سازی بازی به منظور بهینه‌سازی عملکرد پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی هنگام اجرای طولانی‌مدت بازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بدنه‌ی گوشی بیش از حد داغ نشود. سامسونگ اعلام کرده که به‌زودی قابلیت جدیدی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و با این قابلیت، عملکرد گوشی بهبود می‌یابد.

در واقع سامسونگ قصد دارد با فدا کردن عمر باتری و داغ شدن گوشی، مشکل کاهش عملکرد را به سرعت حل کرده و آپدیت نرم افزاری ارائه دهد. در این آپدیت، GOS را برای تمرکز بیشتر روی عملکرد به جای صرفه جویی در باتری بهینه می‌کنند.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از گوشی های سامسونگ تحت تأثیر محدودیت عملکرد GOS قرار گرفته‌اند، با این حال، تأیید شده است که این محدودیت عملکردی روی دستگاه‌های سری گلکسی S22 سامسونگ، گلکسی S21 پلاس و گلکسی S20 فن ادیشن اعمال شده است.

مقالات بیشتر در تکراتو:

.

منبع: gizmochina

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر