;
coinex

سلبریتی معروف با معرفی پروژه‌های اسکم ارز دیجیتال 2 میلیون دلار به جیب زد

جک پائول بوکسور و یوتوبر معروف با معرفی پروژه‌های اسکم ارز دیجیتال 2 میلیون دلار که با پامپ و دامپ کلاهبرداری می‌کردند به دست آورد

سایر پروژه‌هایی که با پائول همکاری دارند نیز 90 درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند. معرفی ارزهای دیجیتال توسط افراد معروف مورد  غیر معمولی میان فعالان این صنعت نیست اما جک پائول در درجه بالاتری فعالیت می‌کرد.

ویدئویی که توسط Coffeezilla منتشر شده است نشان می‌دهد که یوتوبر و بوکسر حرفه‌ای معروف میلیون‌ها دلار از معرفی توکن‌های بی‌ارزش به طرفدارانش درآمد به دست آورده است.

در ویدئو منتشر شده پائول در ازای دریافت پول توکن‌هایی مانند Safemoon، Yummi coin، Milf و بسیاری دیگر را معرفی کرده‌ است. اما اطلاعی در مورد دریافت پول به طرفدارانش در هنگام معرفی نداده است، طرفدارن فرض را به علاقه شخصی وی به این ارزها تلقی کردند.

پروژه‌های اسکم ارز دیجیتال چگونه توسط جک پائول فعالیت می‌کرد؟

روش کار پائول به این صورت بود که وی ابتدا کیف پول یک توکن را می‌ساخت، سپس صاحب توکن به کیف پول وی واریز انجام می‌داده و پس از آن وی از شبکه‌های اجتماعی خود از جمله توییتر برای معرفی و تحسین آن توکن استفاده می‌کرده‌ است.

از آن به بعد توکن‌ها به کیف پول جدیدی به نام PRBLM Chid در پلتفرم Opensea منتقل می‌شده است، که این کیف نیز متعلق به شریک پائول بوده‌ است.

اما شکی وجود دارد که کیف پول دوم متعلق به خود پائول بوده است یا خیر، Coffezilla با بررسی تراکنش‌های این کیف پول دریافت که اولین تراکنش این کیف به صورت مستقیم از حساب کیف پول رسمی پائول انجام شده است. بنابراین وی به این کیف پول متصل است.

بیشتر بخوانید:

از طریق همین اسکم پامپ و دام جک پائول بیش از 2 میلیون دلار درآمد کسب کرد، پروژه‌های او یا 90 درصد افت داشتند یا ارزش خود را کلا از دست داده‌اند.

اکنون این بوکسور با شکایت سرمایه‌گذاران Safemoon روبه‌رو است، اما این حقیقت که او اعلام نکرده‌ است که توکن‌هایی که او معرفی می‌کند به عنوان تبلیغ و با دریافت پول است، او را به دردسر قانونی انداخته‌ است.

پروژه‌های اسکم ارز دیجیتال

کمسیون فدرال معامله FTC ممکن از این پرونده را بررسی کند و اگر این توکن‌های را اوراق بهادر تعریف کند ممکن پرونده به SEC برود.

جک پائول اولین سلبریتی نیست که توکن‌های مشکوک و بدون بررسی معرفی می‌کند، سال گذشته کیم کارداشیان برای 200 میلیون فالوور اینستاگرام خود اتریوم Max را معرفی کرد که قانون‌گذاران انگلیسی آن را بزرگترین پرموشن ارزهای دیجیتال اعلام کردند. کارداشیان نیز اعلام نکرد که با پرداخت پول این کار را انجام داده‌ است.

بازیگر معروف هالیوود استیون سیگال بیش از 300 هزار دلار از سوی SEC به خاطر معرفی یک ICO جریمه شد.

بایننس پروژهای راه‌اندازی رده است که طی آن سلبریتی‌ها به دنبال کننده‌های خود گوشزد می‌کنند قبل از هر سرمایه‌گذاری تحقیقات لازم را به عمل بیاورند.

بیشتر بخوانید: 

.

منبع: Cryptoslate

نظر شما در خصوص پروژه‌های اسکم ارز دیجیتال چیست؟ در کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر