;
coinex

افزونه Code Verify واتساپ برای بهبود امنیت رونمایی شد [+لینک دانلود]

تیم توسعه واتس‌اپ از افزونه جدیدی برای مرورگرهای وب رونمایی کرده که Code Verify نام دارد. افزونه جدید واتس اپ برای بالا بردن نسخه تحت وب آن است.

هدف از افزونه جدیدی که تیم توسعه واتس اپ ارائه داده است، بالابردن امنیت نسخه تحت‌وب خود است. چندی پیش واتس اپ قابلیت استفاده آسان از یک اکانت روی چند دستگاه را در دسترس کاربران قرار داده بود. واتس می‌گوید برای تامین امنیت کاربران این افزونه را ارائه داده است.

هدف از ارائه افزونه Code Verify واتساپ چیست؟

این شرکت می‌گوید از زمانی که امکان استفاده از یک اکانت بر روی دستگاه‌های مختلف را راه‌اندازی کرده است تا کنون افراد بسیار بیشتری از طریق نسخه وب از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند و متا حالا با کمک Code Verify می‌خواهد امنیت آن‌ها را ارتقا دهد.

افزونه کد وریفای واتساپ چه می‌کند؟

این افزونه به لحاظ شیوه تضمین امنیت کاربران فناوری خاصی ندارد. Code Verify هش کد در حال اجرا در مرورگر را با هشی که در منابع مطمئن کلاودفلر ذخیره شده، مقایسه می‌کند. ارزش این افزونه به انجام خودکار فرآیندها مربوط است که باعث می‌شود همه بتوانند صرف‌نظر از دانش فنی خود از آن استفاده کنند.

افزونه افزونه جدید واتس اپ به نام Code Verify بر اساس شکل زیر بررسی را انجام می‌دهد

افزونه جدید واتس اپ

زمانی که این بررسی انجام شد، افزونه از طریق یک سیستم سه چراغه به دنبال خطاهای احتمالی می‌گردد. رنگ سبز به معنای مطلوب بودن شرایط است. زرد یعنی بهتر است صفحه را بازنشانی کنید یا ممکن است افزونه دیگری با Code Verify تداخل داشته باشد. قرمز یعنی مشکل وجود دارد و خود افزونه می‌تواند در حل آن به کاربر کمک کند.

برای دانلود افزونه کد وریفای واتساپ برای مرورگرهای مختلف از لینک‌های زیر اقدام کنید:

گوگل کروم (Chrome) | فایرفاکس (Firefox) | اج (Edge)

افزونه جدید واتس اپ نمی‌تواند پیام ها را بخواند

متا، شرکت مالک واتس‌اپ می‌گوید این افزونه جدید واتس اپ نمی‌تواند پیام‌ها را بخواند یا به آن‌ها دسترسی داشته باشد. به‌علاوه، هیچ بخشی از گفتگوهای کاربر به کلاودفلر فرستاده نمی‌شود. این شرکت کد منبع افزونه Code Verify واتساپ را روی گیت‌هاب منتشر کرده تا بقیه سایت‌ها هم بتوانند از شیوه‌های امنیتی آن استفاده کنند.

افزونه Code Verify واتساپ برای بهبود امنیت رونمایی شد [+لینک دانلود]

افزونه Code Verify روی کروم و اج در دسترس است و متا قول داده که به‌زودی نسخه فایرفاکس را هم منتشر کند. در اطلاعیه متا به نسخه سافاری اشاره نشده، اما در صفحه گیت‌هاب این افزونه گفته شده که مرورگر اپل هم تحت پشتیبانی قرار خواهد گرفت.

مقالات بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما در خصوص افزونه Code Verify واتساپ چیست؟ در کامنت‌ها بگویید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر