;
coinex

پس از انویدیا هکرهای Lapsus به یوبی سافت هم حمله کردند

هکرهای Lapsus که اخیرا با هک کردن انویدیا و سامسونگ بسیار خبرساز شده‌اند، حالا یوبیسافت را هم مورد تهاجم قرار دادند. برای اطلاعات بیشتر با ما باشید.

در آخرین حمله گروه هکری Lapsus، برای مدت زمانی سیستم ها و سرویس‌های شرکت یوبی‌سافت از دسترس خارج شد. اندکی بعد از این اتفاق این گروه هکری رسما مسئولیت حمله به یوبی‌سافت را بر عهده گرفت.

هکرهای Lapsus

در هفته‌های اخیر حملات سایبری علیه شرکت های فعال در حوزه گیم افزایش قابل توجهی داشته است و حالا نوبت به یوبی‌سافت رسیده است. از پنجشنبه گذشته برخی از بازی‌ها، سرورها و سرویس‌های یوبی‌سافت از دسترس خارج شد و اندکی بعد علت این موضوع، حمله سایبری عنوان شد.

البته که یوبی‌سافت در هیچ‌ یک از بیانیه‌های رسمی خود اعلام نکرده که چه گروهی پشت حملات است، اما گروه هکری Lapsus که چندی پیش انویدیا را هم هک کرده بود، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. یوبی‌سافت طی یک بیانیه رسمی اعلام کرد که هکرها موفق نشده‌اند به اطلاعات شخصی کاربران دست پیدا کنند و در این باره مشکلی وجود ندارد. اما شرکت برای امنیت بیشتر کاربران همه رمزهای عبور را بازنشانی کرده است.

هکرهای Lapsus

از سوی دیگر گروه Lapsus گزارش حمله را در کانال خود منتشر کرده است. از سویی در این گزارش آمده که آن‌ها کاری به اطلاعات کاربران نداشته‌اند و هدفشان چیز دیگری بوده است.

یوبی‌سافت اما در بیانیه خود ضمن تاکید بر عدم لو رفتن اطلاعات کاربران گفته که این حادثه برای برخی بازی‌ها، سیستم‌ها و خدمات این شرکت رخ داده است. به علاوه اشاره شده که تیم‌های IT با افرادی متخصص در این حوزه در حال همکاری هستند تا مشکل را بررسی کنند. سخنگوی یوبی‌سافت هم گفته که این شرکت در حال حاضر جزئیات دیگری برای ارائه ندارد.

ناگفته نماند که شرکت یوبی‌سافت در ماه‌های پایانی سال 2021 هم مورد حمله هکرها قرار گرفته بود و اطلاعات برخی کاربران، نام‌های کاربری و ویدیوهایی از بازی‌ها فاش شده بود.

در مدت اخیر حملات سایبری به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. مدتی قبل انویدیا تایید کرد که مورد حمله هکرها قرار گرفته و بخشی از اطلاعات خصوصی و محرمانه این شرکت لو رفته است. گروه Lapsus مدعی در این باره مدعی شد که حدود یک ترابایت از اطلاعات محرمانه انویدیا را به سرقت برده است.

از سوی دیگر، مدتی بعد هم سامسونگ اعلام کرد که بخشی ار اطلاعات داخلی شرکت و کد منبع گوشی‌های گلکسی به دست هکرها افتاده است. همین گروه هکری این بار هم مدعی شد که 190 گیگابایت از اطلاعات حیاتی غول کره‌ای دنیای فناوری را به دست آورده است. اطلاعاتی که نهایتا منتشر شدند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص هکرهای Lapsus چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |