;
coinex

حمله سایبری گسترده به سایت‌های اسرائیلی ؛ ماجرا چیست؟

مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله سایبری گسترده به ‌سایت‌‎های اسرائیلی ، در شامگاه دوشنبه، باعث بروز اختلالات گسترده در شبکه‌های اینترنت این کشور شده است. در ادامه‌ی این خبر با تکراتو همراه باشید.

به گزارش از یک مقام دفاعی اسرائیل، حمله دوشنبه را می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین حمله سایبری تاریخ کشور اسرائیل نام برد. وزارت ارتباطات این کشور آن را یک حمله سایبری گسترده به سایت‌های اسرائیلی توصیف کرد و هیچ گروهی را تا به الان، به طور قطعی به انجام آن متهم نکرد. اما مقامات این کشور گمان می‌برند که هکر‌های ایرانی، پشت پرده این حمله سایبری باشند. در پی آن بیتون روزن خبرنگار کانال ۱۴ نیز خاطر نشان کرد: این حادثه در حال بررسی دقیق است و بیش‌تر از آن نمی‌توانیم اطلاعاتی در این مورد به اشتراک بگذاریم.

جزئیات حمله سایبری گسترده به سایت‌های اسرائیلی

وب‌سایت اطلاعات و خدمات دولتی در توییتی اعلام کرد که تعدادی از وب‌سایت‌ها، از جمله سایت‌های وزارتخانه‌های دولتی در رژیم صهیونیستی دچار اختلال شده است. همچنین به گفته‌ی رویترز، سرویس سایبری، به‌طور کامل از آن روز بازیابی شده است. اداره ملی سایبری اسرائیل که نظارت دفاع از سیستم سایبری را برعهده دارد، در مقایسه با گزارشی که سال گذشته منتشر شده، اعلام کرد که شاهد افزایش چشمگیر در مقیاس و کیفیت حملات سایبری در سراسر جهان و در اسرائیل بوده است.

در برخی موارد، مقامات انگشت اتهام را به سوی ایران یا گروه های مورد حمایت ایران از جمله گروه هکری سایه‌های سیاه که وابسته به دولت ایران به شمار می‌روند، نشانه گرفته‌اند. به گزارشی دیگر، این گروه چند ماه پیش هم اقدام به هک کردن اطلاعات هزاران کاربر اسرائیلی از چند سایت از جمله سایت یاریابی دگرباشان معروف به «اطراف» کرده است. در هر حال، سایت رسمی دولت اسرائیل از اهداف اصلی این حمله سایبری بوده است.

پس از بروز حمله سایبری گسترده به سایت‌های اسرائیلی یوآز هندل، وزیر ارتباطات اسرائیل به همراه مقام‌های دولتی این کشور در دفتر‌کار شخصی خود، جلسه فوری تشکیل داد. رسانه‌ها و خبرنگاران ایرانی نیز با اعلام این خبر در سایت‌های مختلف، حمله سایبری شامگاه دوشنبه را عملیاتی از جانب ایران دانسته‌اند. اما با این حال موضوع کماکان شفاف نیست.

بیشتر در تکراتو: 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر