;
coinex

اینستاگرام انتشار محتوای خشونت آمیز علیه روسیه را مجاز اعلام کرد

اینستاگرام و فیس بوک انتشار محتوای خشونت آمیز علیه روسیه را به منظور افزایش روحیه سیاسی و نه هدف‌های دیگری غیر از این مجاز اعلام کردند. با ادامه‌‌ی این مطلب با تکراتو همراه باشید.

فیس‌بوک و اینستاگرام موافقت خود را برای انتشار محتوای خشونت‌ آمیز در چهارچوب تهاجم به اوکراین، علیه روس‌ها و سربازان روسی اعلام کردند. شرکت متا تغییری موقت در سیاست خود ایجاد کرده است.

طبق ایمیل‌های داخلی فیس‌بوک و اینستاگرام به ناظران محتوای خود، این شرکت‌ها موقتا به کاربران خود، برای نشر پست‌هایی که خواستار مرگ رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین، و همتای بلاروسی او الکساندر لوکاشنکو، در کشورهایی از جمله روسیه، اوکراین و لهستان هستند، اجازه می‌دهد.

قوانین انتشار محتوای خشونت‌ آمیز علیه روسیه

انتشار محتوای خشونت‌آمیز علیه روسیه، بلامانع است. در نتیجه‌ی تهاجم روسیه به اوکراین، اشکال بیان سیاسی به طور موقت که قوانین این دو شرکت را نیز نقض می‌کند مانند سخنان خشونت آمیزی مثل «مرگ بر مهاجمان روسی»، مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

این را هم باید اضافه کرد که متا در بیانیه ‌ای دیگر خشونت علیه غیر‌نظامیان روسی را کاملا منع کرده است. درخواست‌ها برای انتشار محتوای خشونت‌آمیز علیه روسیه مجاز خواهد بود. مگر اینکه دارای اهداف دیگری باشد.

انتشار محتوای خشونت‌آمیز علیه روسیه
انتشار محتوای خشونت آمیز علیه روسیه /

تغییرات این سیاست موقت برای انتشار محتوای خشونت‌آمیز علیه روسیه در ارمنستان، آذربایجان، استونی، گرجستان، مجارستان، لتونی، لیتوانی، لهستان، رومانی، روسیه، اسلواکی و اوکراین اعمال می شود.

در ایمیلی که اخیراً برای ناظران محتوا ارسال شده است، متا بر تغییر در سیاست سخنرانی نفرت پراکنی، در مورد سربازان روسی و روس ها در زمینه تهاجم تاکید کرده است.

در ایمیل فرستاده شده به ناظران محتوا به گفته‌ی او هدف از این سیاست برای انتشار محتوای خشونت‌آمیز علیه روسیه، صدور مجوزی مبتنی بر افزایش روحیه‌ سیاسی است. در غیر این صورت به جز دلایلی که جلو‌تر به آن اشاره می‌کنیم محتوای خشونت‌آمیز انتشار یابد، فورا حذف خواهد شد.

دلایلی که انتشار محتوای خشونت‌آمیز علیه روسیه را مجاز می‌کند:

  • هدف قرار دادن تنها سربازان روسی، به غیر از اسیران جنگی
  • هدف قرار دادن تهاجم روسیه به اوکراین و محتوایی که به تهاجم، دفاع شخصی و غیره اشاره می‌کند.

همچنین این شرکت در ایمیل خود اعلام کرده است که سیاست سخنان تنفر‌آمیز علیه سربازان روسی را که به نیابت از ارتش این کشور هستند و در صف اول تهاجم روسیه به اوکراین قرار گرفته‌اند را همچنان ادامه خواهد داد.

در پاسخ نیز ، سفارت روسیه در ایالات متحده از واشنگتن خواست «فعالیت‌های افراطی متا را متوقف کند و اقداماتی را برای محاکمه عاملان آن در نظر بگیرد.»

به گفته‌ی سفارت: «سیاست تهاجمی و جنایتکارانه متا که منجر به تحریک نفرت و خصومت نسبت به روس‌ها می‌شود، ظالمانه است.» اقدامات این شرکت باعث بروز جنگ اطلاعاتی بدون در نظر گرفتن قوانین اعلام شده در کشور ما است.

در هفته گذشته روسیه، دسترسی به فیس بوک و توییتر را به منظور پاسخ به این شرکت که اقدام به محدودیت دسترسی به رسانه های روسی کرده بود را مسدود کرد.

در پی این اقدام بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌ای بزرگ برخی از سیاست‌های خود را در طول جنگ تحمیلی نشان دادند و محدودیت‌های محتوایی جدیدی را نیز اعلام کرده‌اند. از جمله این محدودیت‌ها مسدود کردن رسانه‌های دولتی روسیه RT و Sputnik در اروپا بود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص انتشار محتوای خشونت آمیز علیه روسیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر