;
coinex

قابلیت مادریتور یا ناظر در لایو اینستاگرام چیست؟ هر آنچه باید بدانید

ناظر در لایو اینستاگرام یا مادریتور، قابلیت جدید اینستاگرام است که تولید‌کنندگان محتوا می‌توانند با فعال کردن آن، یک ناظر شخصی برای لایو‌های اینستاگرامی خود داشته باشند. در ادامه‌ با جزئیات این ویژگی کاربردی، با تکراتو همراه باشید.

یکی از مناسب‌ترین راه‌های ارتباطی تولید‌کنندگان محتوا از طریق شبکه اینستاگرام با دنبال‌کنندگان خود، لایو‌های اینستاگرامی است. اما برگزاری لایو هم مشکلاتی را می‌تواند داشته باشد.

با این قابلیت جدید شما می‌توانید یک ناظر در لایو اینستاگرام خود انتخاب کنید. به عبارت دیگر شما در طول مدت زمان لایو به جای آن‌که با کامنت‌های ناخوشایند کلنجار بروید یا دسترسی فردی را به لایو خود مسدود کنید، قادر هستید که از یک مدیر کمکی، برای نظارت و مدیریت لایو‌های خود استفاده کنید.

ناظر در لایو اینستاگرام به چه‌گونه است؟

اگر بخواهیم توضیحات دقیق‌تری در این‌باره بدهیم، باید گفت که در واقع با فعال کردن این گزینه، یک کاربر دیگر به لایو شما اضافه می‌شود که به کامنت‌های شما دسترسی دارد و می‌تواند محتواهای نامربوط را در کامنت‌ها ریپورت کند.

همچنین می‌تواند دسترسی یک کاربر را به کامنت‌گذاری محدود کند و حتی افراد مزاحم و مشکل‌ساز را از لایو خارج کند، تا تولید‌کننده محتوا به جای درگیر بودن با این موارد، بتواند تمرکز لازم را برای محتوای خود بگذارد و این اقدامات را با خیال راحت به مادریتور بسپارد.ناظر در لایو اینستاگرام

اولین شایعات در‍‌مورد این ویژگی جدید اینستاگرام، اسکرین شات‌هایی از منبع معتبر به نام «الساندرو پالوتزی» که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، بود که در ماه نوامبر (آبان ماه) منتشر شد.

حال همه‌ی کاربران به این ویژگی دسترسی دارند و می‌توانند با انتخاب گزینه «…» در بخش کامنت، ناظر موردنظر خود را جستجو کند و یا کسی را از میان افراد پیشنهاد شده توسط اینستاگرام به عنوان مدیر کمکی در لایو انتخاب کند.

در واقع هدف از اضافه کردن این بخش، ایجاد فضای سازنده برای شکل‌گیری گفتگویی بین مخاطبان و تولید‌کنندگان محتوا، به دور از نظرات تخریب‌کننده است.

با آن‌که جلوگیری از کامنت‌های منفی به طور کامل کاری ناممکن است اما امیدواریم این اقدام اینستاگرام که به تقلید از «توییچ» (Twitch) شکل گرفته، گامی مثبت برای جلوگیری از نظرات مخرب و ایجاد محتوای سازنده و ایمن باشد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص ناظر در لایو اینستاگرام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    انشاالله تو اوج ببینمت سرنا جان

    پاسخ