;
coinex

ساعت رسمی کشور در سال 1401 جلو کشیده می‌شود

به گفته‌ی سخنگوی شورای نگهبان: قانون لغو تغییر ساعت رسمی کشور در سال 1401 باید در تمامی جنبه‌ها بررسی شود تا شورا بتواند این قانون را به تصویب برساند پس ممکن است که این قانون به سال 1401 نرسد. جزئیات این خبر همراه تکراتو باشید.

ابوالفضل درویشوند، سرپرست معاونت امور حقوقی دولت ایران گفت: «باتوجه به تصویب نشدن قانون عدم تغییر ساعت رسمی کشور در سال 1401 و رسمی نشدن این مصوبه به عنوان قانون، پس دولت موظف به اجرای قانون رسمی و موجود در کشور است و ساعت کشور در سال 1401 طبق روال قبل، باآغاز سال نو شمسی یک ساعت به جلو کشیده خواهد شد.»

قانون لغو تغییر ساعت رسمی کشور در سال 1401

وی افزود: «هر قانون تصویب شده در مجلس شورای اسلامی، در طی 15 روز بعد از انتشار شرح کامل آن در روزنامه رسمی کشور به عنوان قانون پذیرفته و به اجرا می‌رسد. بنابراین تا زمانی‌که این روند به طور رسمی طی نشود، این مصوبه جزو قانون‌های کشور قرار نمی‌گیرد.» او نیز گفت: بنابراین لازم است که همچنان قانون تصویب شده توسط مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۶ درباره تغییر ساعت رسمی کشور، به عنوان قانون موجود، در کشور اجرا شود.ساعت رسمی کشور در سال 1401

نمایندگان مجلس شورای اسلامی که تا قبل از آن در روز سه‌شنبه، با ثابت ماندن ساعت رسمی کشور در ابتدای بهار و پاییز، موافقت خود را اعلام کرده و با لغو قانون سال 86، این لایحه را به تصویب رسانده بودند، حال به دلیل رسمی نشدن این مصوبه، مجبور به تعویق انداختن این قانون، شده‌اند.

محمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهور، افزود: «مجلس با شرح این مصوبه، قانون سال ۸۶ را لغو کرد اما حالا تنها تصمیم گیرنده برای تغییر ساعت رسمی کشور دولت است.» با این حال که بررسی بودجه کشور، به عنوان اولویت در دستور کار شورا قرار گرفته است اما به به محض پایان رسیدگی‌ها طرح تغییر ساعت رسمی در دستور کار قرار می‌گیرد. او نیز تصریح کرد: تمام ارزیابی‌های لازم در بعد فنی و انرژی درباره طرح تغییر ساعت رسمی به صورت دقیق و کارشناسانه باید انجام گیرد تا شورا بتواند نظر قطعی خود را اعلام کند.

در آخر باید بگوییم که قانون ثابت ماندن ساعت رسمی در حال حاضر قابل اجرا نیست و به سال‌های آینده موکول خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد جلو کشیده شدن ساعت رسمی کشور در سال 1401 چیست؟ در کامنت‌ها بگویید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    من فقط برام یه موضوع سواله و اونم اینه که وقتی ما توی تمام دنیا ساعت های بهاری و زمستانی داریم
    برای چی باید توی کشور ما همچین موضوعی اصلا مطرح بشه ؟
    اصلا دلیل اینکه مجلس میخواد چنین قانونی رو تصویب کنه معلوم هست ؟
    اینکه دقیقا چه دلیلی داره که نباید ساعت ها تغیبر کنه ؟
    تا جایی که خاطرم هست دوره جناب احمدی نژاد که ساعت ها یک بار تغییر نکرد
    یه عالمه ضرر ایجاد شد.

    پاسخ