;
coinex

نسخه دوم اندروید 13 برای دولوپرها ارائه شد [با ویژگی‌های جدید آشنا شوید]

آپدیت اندروید 13 که در ماه گذشته به صورت آزمایشی، برای توسعه‌دهندگان ارائه شد، قرار است که تا آخر تابستان 1401 به صورت نسخه نهایی، به طور رسمی عرضه شود. تا پایان این نوشتار با تکراتو همراه باشید.

با عرضه سیستم عامل اندروید 13 حدود یک ماه پیش به صورت پیش فرض، حال به هدف بهبود و توسعه و همچنین رفع نقص‌های آن نسخه دوم اندوید 13، به صورت پیش‌نمایش برای دولوپر‌ها ارائه شد. قصد داریم در این نوشتار، به ویژگی‌های جزئی‌تری از این نسخه بپردازیم.

بررسی نسخه دوم اندروید 13

همان‌طور که از قبل پیش‌‌بینی می‌شد، بر اساس جدول زمان‌‌بندی گوگل که در ماه پیش آن را شرح داده بود، حال امروز، این شرکت برای اولین بار دومین نسخه اندروید 13 را منتشر کرد. به احتمال زیاد، آپدیت بعدی نیز، که نسخه بتا خواهد بود، در فروردین 1401، انتشار می‌یابد. در ادامه، نسخه ‌های دوم، سوم و در آخر نسخه چهارم بتا که کامل شده نسخه‌های قبلی است و می‌توان گفت تفاوت زیادی با نسخه کامل آن ندارد، به ترتیب در ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیر به صورت پیش‌نمایش به دست عموم خواهد رسید. بعد از گذراندن تمام این مراحل احتمالا نسخه نهایی گوشی‌های پیکسل گوگل، در شهریور ماه عرضه شود.نسخه دوم اندروید 13

حال به اندروید 13 که اختصارا به Android 13 DP2 نام گرفته است، می‌پردازیم.

از اولین قابلیت نسخه دوم اندروید 13 شروع می‌کنیم. این قابلیت کاربردی به زبان ساده‌تر، همان گرفتن مجوز برای ارسال پوش-نوتیفیکیشن که از طرف نرم‌افزار‌های دیگر ارسال می‌شود، است. در واقع به نوتیفیکیشن‌های ارسال شده از سمت برنامه‌ها دسترسی دارد. مشابه آن را می‌توانیم در نسخه فعلی iOS اپل مشاهده کنیم. گوگل در رابطه با برنامه‌هایی که با اندروید 12 یا پایین‌تر سازگار هستند نیز می‌گوید: «سیستم جریان ارتقاء را از طرف توسعه‌دهندگان مدیریت می‌کند» و در این مورد توضیحات کامل‌تری را ارائه نداده است.

بیشتر بخوانید:

همچنین از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به حفظ حریم خصوصی کاربران توسط برنامه‌ها بدون در نظر گرفتن مجوز‌هایی که قبل از آن داده شده است، اشاره کرد. البته انتخاب با توسعه‌دهندگان است که می‌خواهند آن را اجرا کنند یا خیر. قابلیت جدید دیگر در اندروید 13، بهبود ارتفاع خط برای اسکریپت‌های غیر لاتین، APIهای تبدیل متن برای روش‌های ورودی حروف آوایی، و پشتیبانی از فونت‌ها و اموجی های نسخه 1 COLR است. در واقع این یک فرمت فونت جدید و بسیار فشرده است که در هر اندازه ای با سرعت زیاد، ارائه می شود.

پشتیبانی نسخه دوم اندروید 13 از بلوتوث LE Audio می‌تواند از دیگر قابلیت‌های آن باشد. این ویژگی، برای صدای HiFi به جای بلوتوث کلاسیک جایگزین شده است، باعث عدم کاهش عمر باتری می‌شود. امکان پخش صدا و اشتراک گذاشتن آن را با دیگران می‌دهد. نسخه دوم اندروید 13 همچنین از استاندارد MIDI 2.0 پشتیبانی می کند. این قابلیت در واقع قادر به اتصال سخت افزار MIDI 2.0 از طریق USB است و باعث افزایش وضوح برای کنترلرها، پشتیبانی از لحن غیرغربی، و عملکرد بهتر با استفاده از کنترلرهای per-note شده است.

با تمام این ویژگی‌ها، باید بگوییم که نصب این نسخه برای همگان به غیر از توسعه‌دهندگان یا همان دولوپر‌ها توصیه نمی‌شود. توسعه‌دهندگان می‌توانند از هم‌اکنون به فکر بهینه‌سازی برنامه‌های خود باشند. این سیستم به طرز شگفت‌انگیزی می‌تواند همه‌ی برنامه‌ها را مدیریت کند و از فیلتر خود رد کند. اما شما می‌توانید اندروید 13 بتا (عمومی) را در ماه‌های آینده، روی گوشی‌های پیکسل که از این نسخه پشتیبانی می‌کنند، نصب کنید.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    آقا هنوز اندروید 12 نیومده 13 منتشر شد! غیر قابل درک

    پاسخ

    سلام واقعا متاسفم برای کسانی که با آبروی یک شخص بازی می‌کنند میخوام بگم ما به این حواشی نگاه نمی‌کنیم وهمچنان طرفدارتیم

    پاسخ