;
coinex

خودروهای مازراتی تا سال 2025 تماما الکتریکی می‌شوند

مازراتی اعلام کرده است که تا سال 2025، مدل الکتریکی از تمام مدل‌های فعلی خود را روانه بازار می‌کند. این کمپانی، استراتژی جدید خود را با عرضه GranTurismo Folgore EV در سال 2023 آغاز خواهد کرد.

مازراتی قصد دارد در سال 2023، مدل الکتریکی گرن توریسمو (GranTurismo) را با نام گرن توریسمو فولگوره (GranTurismo Folgore EV) راه‌اندازی کند.

مازراتی مدعی است که این خودرو از سه موتور الکتریکی برخوردار است که 1200 اسب بخار قدرت دارند. ماکسیم سرعت خودروی الکتریکی مازراتی، 186 مایل در ساعت (300 کیلومتر در ساعت)  و شتاب صفر تا صد آن 3 ثانیه است.

خودروهای الکتریکی مازراتی تا سال 2025

گرن توریسمو فولگوره اولین خودروی الکتریکی مازراتی خواهد بود که بنابر استراتژی جدید این شرکت ایتالیایی، در سال 2023 عرضه می‌شود.

خودروهای الکتریکی مازراتی

SUV گریکالی و گرن کابریو جی تی هم تا انتهای سال 2023 الکتریکی می‌شوند. این خودروساز همچنین قصد دارد مدل التریکی MC20، کواتروپورته و SUV لوانته را نیز تا سال 2025 راه‌اندازی کند. فولگوره (Folgore)، در زبان ایتالیایی به معنای «صاعقه»، نام برندی است که مازراتی برای خودروهای الکتریکی خود انتخاب کرده است و قصد دارد این خودروها را با برند فولگوره عرضه کند.

مازراتی از برنامه‌های بلند مدت خود نیز خبر داده و اعلام کرده است که تا پایان سال 2023، تولید خودروهای احتراق داخلی را متوقف خواهد کرد.

این کمپانی که جزء مجموعه Stellantis Group محسوب می‌شود، محدوده قیمتی خودروهای الکتریکی خود را مشخص نکرده است. اما با توجه به سبک کاری مازراتی، می‌توان انتظار داشت که علاقه‌مندان به این برند، هر قیمتی را برای داشتن خودروهای الکتریکی مازراتی پرداخت کنند.

نظر شما درباره خودروهای الکتریکی مازراتی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    وای من عاشق خودرو مازراتی ام هستم مازراتی فقط عشق وقدرت

    پاسخ