;
coinex

 حذف روسیه از جام جهانی 2022 قطر رسمی شد

حذف روسیه از جام جهانی 2022 قطر قطعی شد. اعتراض روسیه به دادگاه حکمیت ورزش CAS ثمری نداشت و این کشور باید با جام جهانی خداحافظی کند.

سرانجام پس از رأی فیفا مبنی بر عدم حضور روسیه در رقابت‌های پلی‌آف انتخابی جام جهانی، این کشور از حضور در رقابت‌های جام جهانی فوتبال منع شد. علت این حذف، جنگی است که روسیه از یک ماه پیش در کشور اوکراین آغاز کرده است. سایر فدراسیون‌های ورزشی نیز از زمان حضور روسیه در کشور اوکراین اقداماتی را علیه این کشور انجام دادند. در ادامه، با اخبار مربوط به حذف روسیه از جام جهانی با ما همراه باشید.

حذف روسیه از جام جهانی 2022 قطر

میزبان جام جهانی 2018، تاکنون 9 بار در رقابت‌های جام جهانی شرکت کرده است. بهترین عنوانی که آن‌ها در این رقابت‌ها کسب کردند، به مقام چهارمی سال 1966 بازمی گردد. البته در روزهای ابتدایی آغاز جنگ روسیه علیه کشور اوکراین، تیم ملی لهستان که قرار بود در مقابل روسیه قرار بگیرد از بازی مقابل روسیه کناره‌گیری کرد. اکنون با تصمیم فیفا و دادگاه حکمیت ورزش، لهستان به‌عنوان رقیب روسیه، بدون برگزاری بازی و به‌صورت مستقیم به دیدار پایانی پلی‌آف می‌رسد. اخبار مربوط به رویدادهای ورزشی را در تکراتو دنبال کنید.

حذف روسیه از جام جهانی 2022 قطر

باید ببینیم که یوفا در مورد حضور تیم‌های باشگاهی کشور روسیه در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا نیز اقدامی انجام می‌دهد یا خیر. این اقدام یوفا می‌تواند جنجال‌های زیادی به پا کند، اما باید بگویم که در صورت ادامه جنگ، اتخاذ چنین تصمیمی توسط یوفا چندان بعید نیست.

حذف روسیه از جام جهانی 2022 قطر

ورزش روسیه تقریباً در اغلب رشته‌های ورزشی به حالت تعلیق درآمده است. با گسترش آتش جنگ در اوکراین و ادامه فعالیت‌های روسیه در خاک این کشور، تهدیدهای دیپلماتیک، فشارها و تحریم‌های بین‌المللی روزبه‌روز بر علیه روسیه افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد حذف روسیه از جام جهانی چیست؟ پخش زنده رویدادهای ورزشی را می‌توانید از صفحه پخش زنده تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر