;
coinex

هکر‌های گروه lapsus اطلاعات مهمی از مایکروسافت سرقت کردند

به گفته‌ی مایکروسافت، هکر‌های گروه lapsus شب گذشته موفق به هک اطلاعات مهم و فوق سری از این شرکت شده‌اند. این اتفاق توانست هزاران شرکت و مشتری را در حالت آماده باش قرار بدهد. با ادامه‌ی این خبر با تکراتو همراه باشید. با توجه به آخرین اطلاعات در دسترس، مایکروسافت در پستی این حمله سایبری را تایید کرد و اشاره کرد که این حمله پس از به خطر افتادن حساب های یکی از کارمندانش توسط هکر‌های گروه lapsus رخ داده است.

سرقت اطلاعات توسط هکر‌های گروه lapsus

در این پست نیز آمده است که هیچ کد یا داده ای از مشتری در فعالیت های هکری مشاهده شده دخیل نبوده است. تحقیقات نشان داده است که یک حساب کاربری به خطر افتاده است و دسترسی محدودی به آن داده است.

تیم های پاسخگویی امنیت سایبری به سرعت برای برگرداندن و اصلاح حساب در معرض خطر، همچنین جلوگیری از فعالیت بیشتر اقدام کردند. مایکروسافت سپس تاکتیک‌های گروه‌ها و راه‌های پیشگیری از تهدیدهای مشابه را به طور مفصل بیان می‌کند، بنابراین اگر به دنبال افزایش امنیت هستید، این پست ارزش خواندن دارد.

هکر‌‌های گروه lapsus در واقع همان گروهی است که اخیراً Nvidia و Samsung را هدف قرار داده است. همچنین اعلام کرده بود که مایکروسافت، LG و Okta از دیگر برنامه‌های آن است.

با توجه به ادعای این گروه، امکان دسترسی به 15000 شرکت در سراسر جهان از جمله Peloton، Sonos و T-Mobile را نیز دارند. در حملات مایکروسافت، این گروه می‌گوید که کد منبع نه تنها مرورگر بینگ، بلکه سیستم نقشه برداری آن و دستیار کورتانا را نیز به سرقت برده است.

هکر‌های گروه lapsus

به گفته‌ی El Chapuzas Informatico که اشاره می کند که با توجه به ادعای این گروه که اعتراف می کند که توانسته است 90٪ از کدهای Bing Maps را به دست آورد، در حالی که این تعداد برای کد کورتانا و خود Bing حدود 45٪ است.

حمله هکر‌های گروه lapsus به Okta با اسکرین شات های منتشر شده ثابت شده است، و کارشناسان امنیتی به رویترز که قابل اعتماد آنان هستند گفتند که این امر می‌تواند نگران‌کننده باشد زیرا این شرکت یکی از شرکت‌های پیشرو احراز هویت در جهان برای هزاران شرکت، دانشگاه و سازمان‌های دولتی در سراسر جهان است.

مطمئنا نیازی به یادآوری و تاکید بر نوع هرج و مرج که می تواند ایجاد شود نیست، اما همانطور که رویترز گزارش می دهد، Okta در حال حاضر به دنبال نقض امنیتی است.

با این اوصاف در حال حاضر، هزاران شرکت و مشتری در حالت آماده باش هستند. از آنجایی که هکر‌های گروه lapsus همان هکرهای هستند که سامسونگ را هدف قرار دادند و 190 گیگابایت داده حساس این شرکت را منتشر کردند، پس می‌توان گفت که تهدیدات آنها پوچ نخواهد بود.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما در خصوص هکر‌های گروه lapsus چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر