;
coinex

پرداخت مالیت انتقال خودرو برای تغییر پلاک الزامی شد

پرداخت مالیت انتقال خودرو برای تغییر پلاک الزامی شد. طبق قوانین جدیدی که اعلام شده است صاحبین خودرو  پیش از مراجعه به مرکز تعویض پلاک و انتقال سند، ابتدا باید اقدام به پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو کنند.

بر اساس قوانین تازه اعلام شده، مالکین خودروها پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک یا دفاتر اسناد رسمی برای انتقال سندابتدا باید نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو اقدام کنند. قوانین جدید را مرکز تنظیم مقررات مالیاتی، اعلام کرده است.

پرداخت مالیت انتقال خودرو برای تغییر پلاک الزامی شد

به گفته محمد برزگری، رئیس مرکز تنظیم مقررات مالیاتی، دو مرجع دفتر اسناد رسمی و مراکز تعویض پلاک ابتدا باید گواهی پرداخت مالیات انتقال خودرو را از سازمان امور مالیاتی دریافت کرده و سپس به ارائه خدمات مرتبط با تعویض پلاک و ثبت سند انتقال مالکیت بپردازند.

وی همچنین اعلام کرده است: «قانونگذار دو مرجع دفاتر اسناد رسمی و مراکز تعویض پلاک را مورد حکم قرار داده است. قانونگذار این دو مرجع را تکلیف می‌کند که در زمان تعویض پلاک و ثبت سند انتقال، مالیات مربوطه را اخذ کنند. هر کدام از این دو مرجع زودتر مالیات را اخذ کند، دیگر الزامی برای مرجع دوم در گرفتن مالیات وجود ندارد.»

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت خودرو در سال 1401

وی افزود: برای انجام سیستمی این کار جلسات متعددی برگزار شد، حتی به سمتی حرکت کردیم که فارغ از اینکه کدام یک از این مراجع مالیات را دریافت می‌کنند، افراد بتوانند به صورت خوداظهاری در سایت سازمان امور مالیاتی، مالیات را پرداخت و گواهی آن را دریافت کنند، قانون‌گذار اعلام کرده است که هر کدام از این مراجع که نسبت به وصول مالیات اقدام نکنند، دو برابر میزان مالیات جریمه خواهند شد.

پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو

روند پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو

بدین ترتیب از ششم فروردین ماه سال جاری،مالکین خودرو ابتدا باید به سامانه سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس اینترنتی intamedia.ir مراجعه کرده و مالیات انتقال خودروی خود را بپردازند. از طریق همین سامانه نیز می‌توان نوبت تعویض پلاک را دریافت کرد.

توجه داشته باشید که پس از ورود به سایت بالا، ابتدا باید وارد قسمت «درگاه ملی خدمات مالیاتی» شده و پس از تکمیل فرایند ثبت نام، نسبت به پرداخت «مالیات بر نقل و انتقال خودرو» اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

.

 

 

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر