;
coinex

ایلان ماسک شبکه اجتماعی بدون سانسور خودش را راه اندازی می‌کند

گویا قرار است ایلان ماسک شبکه اجتماعی بدون سانسور خودش را راه اندازی کند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

همانطور که می‌دانید ایلان ماسک یکی از چهره‌های مشهور ایستاگرام و توییتر بوده که طرفداران بسیار زیادی دارد. درست چند وقت پیش بود که ایلان ماسک پوتین را به مبارزه تن به تن دعوت کرد و سر و صدا‌های بسیاری راه انداخت.

حال باز هم در  توییتر خود گفته است قصد دارد شبکه اجتماعی بدون سانسور خودش را راه اندازی کند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر تکراتو همراه باشید.

شبکه اجتماعی بدون سانسور ایلان ماسک

ایلان ماسک در توییت جدید خود اظهار داشته که به طور جدی به ایجاد یک پلتفرم شبکه اجتماعی جدید فکر می‌کند. دلیل این کار او، «پیروی نکردن توییتر از اصول آزادی بیان» عنوان می‌شود.

ماسک در توییت قبلی خود گفته بود که «آزادی بیان» برای یک دموکراسی لازم است، اما آیا توییتر به این اصل پایبند است؟ در پاسخ به این سوال، او نظرسنجی را ایجاد کرد. نتیجه نهایی نظرسنجی، 70 درصد رأی منفی بود. ماسک از کاربران درخواست کرد تا در این نظرسنجی شرکت کنند، چرا که نتایج برایش مهم هستند.

از این رو ایلان ماسک در یک توییت جدید اعلام کرد:

تمام این‌ها نشان می‌دهند که ماسک از وضعیت آزادی بیان در توییتر راضی نیست. بخشی از این نارضایتی به اظهارات رؤسای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یا همان SEC برمی‌گردد. ماسک می‌خواهد نظارت SEC بر توییت‌هایش را متوقف کند، درحالی‌که مقامات SEC معتقدند ماسک با توییت‌های خود روی بازار تأثیر می‌گذارد.

ایلان ماسک شبکه اجتماعی بدون سانسور خودش را راه اندازی می‌کند

البته او در برخی شرایط می‌تواند به طور آزادانه فعالیت کند، اما برای توییت زدن در مورد رویدادهای مهم مالی باید از نهادهای دولتی مربوطه اجازه بگیرد. هفته گذشته نیز این کمیسیون به یک قاضی دادگاه اعلام کرده که نظارت بر توییت‌های ایلان ماسک به عنوان یک موضوع در حال پیگیری از سوی نهادهای دولتی باقی خواهد ماند، حتی اگر شرایط توافق با او نقض شوند.

در نهایت می‌توان گفت که ماسک از تحت نظارت قرار گرفتن رضایت ندارد و می‌خواهد با تأسیس شبکه اجتماعی خود، از بند محدودیت‌ها خلاص شود. البته مشخص نیست که شبکه اجتماعی او چه زمانی ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص شبکه اجتماعی بدون سانسور ایلان ماسک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    اگه اینجور بشه عالیه.
    من ک آرزومه شبکه اجتماعی بدون سانسور در جریان باشه.
    البته. اینستا هم هست ولی تحت نظره

    پاسخ

    امیدوارم بتونه انجام . مطمئنا بیشترین هواداران رو از چین و ایران خواهد داشت . مخصوصا ایران که طعم آزادی رو تو فضای مجازی به اون صورت نچشیده . مابقی حوضه ها پیشکش.

    پاسخ