;
coinex

ایلان ماسک: روسیه و چین به استارلینک نمی‌توانند حمله کنند

ایلان ماسک در مصاحبه اخیر خود پیرامون ماهواره‌های استارلینک، در واکنش به موضوع مطرح شده درباره حمله روسیه و چین به ماهواره‌های استارلینک، گفت: انجام این اقدام هرگز به سادگی نخواهد بود. در ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

همان‌طور که می‌دانید، به دلیل بالا بودن تعداد ماهواره‌های استارلینک، این سرویس ارائه دهنده اینترنت ماهواره‌ای توانسته است عملکرد خوبی را ارائه دهد. درواقع به علت پوشش اینترنت با سرعت بالا و همچنین قابل دسترس بودن در بسیاری از کشور‌ها، استارلینک توانسته است برتریت خود را نسبت به اینترنت‌های ماهواره‌ای دیگر، از جمله Viasat و HughesNet حفظ نماید. حال، آیا حمله روسیه و چین به ماهواره‌های استارلینک امکان‌پذیر است یا خیر. آیا موفق به مقابله با استارلینک می‌شوند یا تمام موضوعات بیان شده تنها ادعایی بیش نیست.

حمله روسیه و چین به ماهواره‌های استارلینک

در مصاحبه اخیر ایلان ماسک با موسس اسپیس ایکس، صحبت‌هایی در باب حمله روسیه به اوکراین و همچنین عواقب و خسارات وارد شده مالی مطرح شد. او همچنین بیان کرد که در پی حمله روسیه به اوکراین حتی فضانوردان روسی حاضر در ایستگاه فضایی نیز، تهدید شدند. در این بین از ایلان ماسک پرسیده شد که در صورت حمله روسیه و چین به ماهواره‌های استارلینک ، چه اتفاقی قرار است رخ دهد؟ او در واکنش به این سوال گفت قطعا حذف ماهواره‌های استارلینک چالش‌بر‌انگیز است و این اقدام نیز به سادگی نخواهد بود.حمله روسیه و چین به ماهواره‌های استارلینک

در ادامه نیز افزود:«اگر سعی کنید ماهواره‌های استارلینک را نابود کنید، این کار ساده‌ای نخواهد بود؛ بیش از 2000 ماهواره در جو سیاره وجود دارند. بنابراین شما به تعداد بسیار زیادی موشک ضد ماهواره نیاز دارید. امیدوارم با چنین شرایطی روبرو نشویم، اما فکر می‌کنم که سرعت ما در پرتاب ماهواره بیشتر از سرعت پرتاب موشک‌های ضد ماهواره است.»

با این اوصاف، ماسک به طور حتم، تدابیری برای حمله احتمالی روسیه و چین به ماهواره‌های استارلینک، اندیشیده است. او همچنین اتمام این جنگ را توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ضروری دانست و گفت به هیچ‌وجه نباید روسیه در این حمله پیروز شود و اوکراین را به تصرف خود در آورد. قطعا مسلط شدن روسیه به اوکراین می‌تواند فاجعه‌بار باشد.

به هر حال روسیه و چین دغدغه‌های مهم‌تری نسبت به حذف ماهواره های استارلینک دارند، اما اگر قرار باشد این ماهواره‌ها مانع رسیدن به اهداف آن‌ها در جنگ شود، قطعا برای برداشتن این موانع از سر راه خود، دست به اقداماتی خواهند زد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص اظهار نظر اخیر ایلان چیست؟ در کامنت‌ها بگویید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر