;
coinex

اپل تولید آیفون SE 2022 را کاهش می‌دهد، اما چرا؟

اپل تنها پس از گذشت چند هفته از عرضه آیفون SE 20222 ، تولید این گوشی را کاهش می‌دهد. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اصلی‌ترین دلیل اپل برای کاهش تولید، میزان تقاضا برای خرید این گوشی است که کمتر از حد انتظار بوده است.

طبق گزارشی از Nikkei Asia، ظاهرا اپل تنها چند هفته پس از عرضه آیفون SE 2022 به دلیل عدم قطعیت ناشی از درگیری‌های جهانی و تقاضای پایین، تولید نسل سوم آیفون SE جدید را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهد.

کاهش تولید آیفون SE 2022

در راستای این موضوع، اپل به تامین کنندگان اطلاع داده است که تولید آیفون SE 2022 را به مدت سه ماه حدود دو تا سه میلیون دستگاه کاهش دهند و علت اصلی این اقدام را نیز تقاضای کم کاربران دانسته است.

آیفون SE 2022

این موضوع فقط مختص به آیفون SE 2022 نیست. طبق گزارش جدید، اپل قصد دارد تولید سری آیفون 13 را هم کاهش دهد. منابع آگاه به Nikkei Asia گفته‌اند که دلیل این کار، تغییرات تقضای فصلی است. با توجه به قسمت دیگری از این گزارش، کاهش تولید، شامل ایرپاد‌های اپل نیز می‌شود. اما هنوز مشخص نیست که این تصمیم برای کدام مدل از ایرپاد‌ها اعمال می‌شود.

همزمان با این گزارش، تحلیلگر معتبر اپل، مینگ چی کو، امروز در توییتی اعلام کرد که میزان تحویل نسل سوم آیفون SE از 25 تا 30 میلیون به 15 تا 20 میلیون کاهش پیدا می‌کند و دلیل این موضوع، کاهش تقاضا است.

اپل، آیفون SE جدید را در اوایل ماه مارس (اواسط اسفند) در همان اندازه‌ 4.7 اینچی، مانند مدل قبلی عرضه کرد؛ با این تفاوت که نسل جدید به 5G مجهز است. اما اضافه شدن قابلیت 5G عرضه کرد. آیفون SE جدید تنها آیفونی است که هنوز دارای دکمه فیزیکی هوم و تاچ آیدی است، اما از تراشه سریع‌تر و کم مصرف‌تر A15 Bionic بهره می‌برد. قیمت آیفون SE با 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، از 429 دلار شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کاهش تولید آیفون SE 2022 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

منبع: macrumors

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر