;
coinex

گوگل کروم نسخه 100 با لوگوی جدید منتشر شد

مرورگر گوگل کروم بعد از 14 سال که از راه‌اندازی آن می‌گذرد، به نسخه 100 به‌روزرسانی شد. سال 2008 بود که گوگل، جهان را با طراحی خاص و متفاوت گوگل کروم آشنا کرد؛ و حالا کاربران این مرورگر از نسخه 100 این مرورگر استفاده خواهند کرد.

مرورگر گوگل کروم در بیشتر این عمر 14 ساله خود، تقریبا هر 6 هفته یک‌بار به‌روزرسانی می‌شد؛ اما از سال گذشته تا به‌حال، تقریبا هر چهار هفته، نسخه جدیدی از آن منتشر می‌شود تا کاربران در فاصله‌های زمانی کوتاه‌تری به ویژگی‌های جدید آن دسترسی داشته باشند.

گوگل اعلام کرده که تاکنون، 100 نسخه آپدیت در کانال‌های ثابت پلتفرم‌های ویندوز، مک، لینکوس، اندروید و iOS منتشر شده است.

آپدیت نسخه 100 مرورگر گوگل کروم

نسخه صدم گوگل کروم ویژگی‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار داده، برخی مشکلات آن برطرف شده و در بعضی بخش‌ها، بهینه‌سازی شده است. بزرگ‌ترین تغییر، طراحی لوگوی مرورگر کروم است.

آپدیت نسخه 100 مرورگر گوگل کروم

در طراحی جدید، جزییات سایه‌ها در بخش‌های رنگی کمتر شده و این تفاوت، با مقایسه لوگوی 2016 به خوبی قابل مشاهده است. خطوط صاف و تمیز در طراحی لوگوی جدید، سازگاری بیشتری با سایر آیکون‌های اپلیکیشن‌های گوگل در سرویس‌های دیگر این کمپانی دارد.

از دیگر تغییرات ایجاد شده در نسخه جدید، حذف قابلیت lite mode در اپلیکیشن اندرویدی این مرورگر است. نسخه اندرویدی این مرورگر قبلا به‌شکلی طراحی شده بود که دیتای موبایل کمتری استفاده شود و صفحات وب هم با سرعت بالاتری لود شوند. اما با توجه به توضیحات کرگ تامبلیسون (Craig Tumblison)،‌ ضرورت این ویژگی به مرور زمان کمتر می‌شود؛ چراکه هزینه دیتای موبایل کمتر می‌شود و مرورگر کروم نیز دیتای کمتری مصرف خواهد کرد.

به‌روزرسانی به نسخه 100 مرورگر کروم نگرانی‌هایی را به همراه داشته است؛ برخی معتقدند که برخی وب‌سایت‌ها به‌شکلی طراحی شده‌اند که تنها مرورگرهایی با نسخه‌های دو رقمی را می‌شناسند، نه سه رقمی. البته کمپانی گوگل مدت‌هاست که درباره این آپدیت اطلاع‌رسانی کرده است. بنابراین، احتمالا باگ‌های مهم و اساسی، برطرف شده‌اند. هرچند که گوگل گفته است که شماره مرورگر خود را روی عدد 99 نگه‌ می‌دارد تا این مشکلات احتمالی نیز برطرف شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره طراحی دوربین شیائومی 12 اولترا چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر