;
coinex

نخستین مرورگری که از ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند

نخستین مرورگری که از ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند، مرورگر اپرا است. جدیدترین اخبار حاکی از آن هستند که این مرورگر در حال حاضر از هشت بلاک‌چین، ازجمله شبکه بیت‌کوین، اتریوم، پالی‌گان و سولانا پشتیبانی می‌کند.

اپرا (Opera)، مرورگر وب محبوب، امروز اعلام کرد برای سهولت دسترسی به برنامه‌‌ها و خدمات غیرمتمرکز (dApps) از هشت شبکه جدید بلاک‌چین پشتیبانی می‌‌کند.

این پروژه‌ها شامل پروژه‌های معروفی مانند بیت‌کوین، پولیگان، سولانا، و همچنین StarkEx ،Ronin ،Celo ،Nervos و IXO مبتنی بر Cosmos است.

اوپرا مرورگری که از ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند، پیشگام در Web3

برنامه‌‌ها و خدمات غیرمتمرکز پلیگان هم‌اکنون در مرورگر جدید شرکت Web3، به نام پروژه مرورگر کریپتو، در اندروید و لپ‌تاپ‌ها در دسترس است.

نخستین مرورگری که از ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند

اوایل سال جاری، اپرا نسخه بتای عمومی پروژه مرورگر کریپتوی جدید خود را برای دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ عرضه کرد. پروژه مرورگر کریپتو یک مرورگر مستقل است که با پشتیبانی داخلی dApp و یک کیف پول کریپتو غیرحضانتی عرضه می‌شود. همچنین شامل کریپتو کرنر، نقطه دسترسی به آخرین اخبار ارزهای دیجیتال، قیمت‌ها، هزینه‌های گس و هیجانات بازار، ایردراپ‌های آینده، محتوای آموزشی و تقویم رویدادها است.

Solana ،StarkEx ،Deversifi ،IXO ،Ronin ،Nervos ،Bitcoin و Celo در حال حاضر فقط در اپرا برای اندروید در دسترس هستند و انتظار می‌رود در ماه‌های آینده در پروژه مرورگر کریپتو پشتیبانی شوند.

یورگن آرننسن، یکی از مدیران بخش امنیتی اپرا می‌‌گوید: «کاربر معمولی وب ممکن است هنوز برای سرگرم کردن با Web3 مردد باشد، اما با ادغام Solana ،Polygon و موارد دیگر در مرورگر تلفن همراه ما، اکنون می‌تواند از امنیت و آشنایی با مرورگری که یک Web3 اختصاصی برای آنها فراهم می‌کند به این فناوری‌ها دسترسی داشته باشد.»

اپرا یکی از قدیمی‌ترین مرورگرهای وب است که از سال 1995 فعال بوده است. این شرکت اولین مرورگر وب خود را با کیف پول یکپارچه اتریوم و پشتیبانی اولیه Web3 در جولای 2018 راه‌اندازی کرد و به انواع توکن‌های ERC-20 برای dAppها و به توکن‌های ERC-721 که اغلب برای کلکسیون‌های NFT استفاده می‌شوند، دسترسی داد.

نخستین مرورگری که از ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند

اپرا چند-زنجیره‌ای می‌شود

این شرکت مستقر در اسلو گفت اکوسیستم‌های لایه 2 یک استراتژی کلیدی برای ماموریت اپراست تا میلیون‌ها کاربر را به وب 3 متصل کند. اصطلاح لایه 2 به شبکه‌های بلاکچینی اشاره دارد که از یک شبکه اصلی بزرگتر (یا لایه 1) مانند اتریوم ساخته شده‌اند. در جابجایی فعالیت از شبکه اصلی، این نوع شبکه‌ها می‌توانند بسیار سریع‌تر رشد کنند. POLYGON ،Ronin و StarkEx همگی نمونه‌هایی از شبکه‌های رمز ارزی لایه 2 هستند.

به گفته اپرا، سولانا همچنین یک بازیگر قابل دوام در بخش بلاک چین است. زیرا نه تنها مقیاس‌پذیری بالا و هزینه‌های مبادلات بسیار کم را ارائه می‌دهد، بلکه یک مدل توافقی کارآمد از نظر انرژی را نیز ارائه می‌کند.

سولانا از نظر انرژی کارآمدتر است زیرا از اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند که از اعتبار سنجی‌ها به جای ماینرها برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها در شبکه استفاده می‌کند. به جای مزارع بزرگ ماینر که به صورت تمام وقت کار می‌کنند، اعتبارسنجی‌ها با قرار دادن رمزارزها در شبکه تشویق می‌شوند تا صادقانه رفتار کنند. اگر آنها کلاهبرداری کنند، جریمه می‌شوند و بخشی از آن رمزارز را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نخستین مرورگری که از ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

منبع: decrypt

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر