;
coinex

مشخصاتی از آیفون 16 که در سال 2024 عرضه می‌شود

آیفون 16 با تغییرات گسترده نسبت به گوشی‌های نسل قبل خود، از جمله قابلیت جذاب سیستم امنیتی فیس‌ آیدی در زیر نمایشگر گوشی، در سال 2024 عرضه خواهد شد.

با توجه به گزارشات بیان شده درمورد طراحی این گوشی آیفون، به نظر می‌رسد که iPhone 16 اولین گوشی اپل باشد که دارای فیس‌ آیدی در زیر صفحه نمایشگر است و تا قبل از رونمایی از این گوشی در سال 2024، خبری از این ویژگی منحصر‌به‌فرد در گوشی‌های شرکت اپل نخواهد بود.

آیفون 16 با قابلیت دوربین و فیس آیدی زیر نمایشگر

شایعاتی در مورد آیفون 14 پرو، مبنی بر اینکه این گوشی فاقد بریدگی ناچ برای سنسور‌ها است، منتشر شده است. گفته می‌شود این گوشی به جای ناچ، از یک بریدگی بیضی شکل در بالای صفحه نمایش برخوردار خواهد شد. با توجه به این موارد در مورد آیفون 14، احتمال می‌رود که شرکت اپل در گوشی‌های نسل بعدی خود، از ناچ و یا حفره درون صفحه‌نمایش استفاده نکند و قطعات مورد نیاز برای دوربین و سیستم فیس آیدی را به زیر نمایشگر ببرد.آیفون 16

از سوی دیگر به گفته‌ی مینگ چی کو، تحلیلگر کاربلد و شناخته شده شرکت اپل، ناچ و جایگزین‌هایش به مرور زمان جای خود را به دوربین‌های زیر نمایشگر خواهند داد.

همچنین او در توییتی بر پیش‌بینی راس یانگ، تحلیلگر DSCC، مبنی بر انتقال Face ID به زیر نمایشگر تاکید کرد و گفت: «من هم پیش‌بینی مشابهی دارم، Face ID زیر نمایشگر سال 2024 همراه با آیفون 16 به بازار خواهد آمد و این زمان‌بندی تعیین شده در واقع بیشتر به اهداف بازاریابی مربوط می‌شود تا این‌که به دلیل مشکلات فنی باشد.» او زودترین زمان را برای ظهور این فناوری سال 2024، همراه با سری iPhone 16 پیش‌بینی کرده است.

سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که چرا پیش‌بینی‌ها به شکل خاصی iPhone 16 را هدف گرفته‌اند؟ در پاسخ باید بگوییم همانطور که مینگ چی کو در توییت خود گفته، این زمان‌بندی هوشمند بیشتر به استراتژی بازایابی ارتباط دارد و می‌توان نتیجه گرفت که زمان‌بندی مذکور به دلیل این‌ است که اپل ترجیحا تمایل دارد ویژگی‌های مرتبط به طراحی محصولاتش را تا دو سال تغییر ندهد.

طبق شایعات، اپل در مدل‌های پرو آیفون 14، دیگر از برش نمایشگر استفاده نخواهد کرد و بجای آن به سراغ یک حفره کپسولی شکل برای فیس آیدی و یک حفره دایره‌ای (پانچ قرصی شکل) برای دوربین سلفی می‌رود. البته مدل‌های استاندارد و مکس همچنان ناچ خواهند داشت که فقط ابعاد آن نسبت به سری آیفون 13 کوچکتر شده است.

پس طبق قاعده این شرکت مبنی بر وفاداری دوساله به طراحی‌ گوشی‌های خود، منطقی است که پس از گذشت دو سال از معرفی حفره درون نمایشگر در سری آیفون 14، فناوری دوربین زیر نمایشگر، با نسل آیفون 16 در سال 2024 عرضه شود. گفتنیست که رقبای سرسخت اپل نیز از جمله سامسونگ، در طول این دو سال بر روی فناوری مشابه کار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مشخصات آیفون 16 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر