;
coinex

مشخصات دوربین آیفون 14 پرو مکس لو رفت

دوربین آیفون 14 پرو مکس از بارزترین تغییرات این گوشی از چند نسل قبل تا به الان است. تصاویر شماتیک و دیگر مشخصات لو رفته می‌تواند بیانگر کامل جزئیات این گوشی پرچم‌دار باشد. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

با توجه به گزارشاتی که اخیرا فاش شده است، به نظر می‌رسد شرکت اپل قصد دارد تغییرات عمیق و گسترده‌ای را با سری آیفون 14، ارائه دهد. یکی از مهم‌ترین این تغییرات، دوربین این گوشی است که به تازگی اطلاعاتی درباره آن فاش شده است. افشاگری به نام ShrimpApplePro (با نام حساب کاربری @VNchocoTaco)، برای اولین بار در توییتر خود ​​طراحی بخش جلویی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس را فاش کرد. او حال با انتشار تصاویر شماتیک‌ دقیقی از آیفون 14 پرو مکس، به شایعات پخش شده دامن زده و این بازار را داغ‌تر از گذشته کرده است.

تصاویر شماتیک منتشر شده، مشخصات دوربین آیفون 14 پرو مکس را فاش می‌کند

همان‌طور که از قبل انتظار می‌رفت، شرکت اپل برای طراحی دوربین سلفی آیفون 14 پرو مکس، یک سوراخ بیضی (کپسولی شکل) و یک سوراخ دایره (قرصی شکل) را جایگزین بریدگی یا همان ناچ نمایشگر کرده است.

مشخصات دوربین آیفون 14 پرو مکس لو رفت

با توجه به تصاویر منتشر شده، به نظر می‌رسد که یک شکاف نیز در بین دو سوراخ دایره‌ای و بیضی تعبیه شده است. گفتنیست که عرض این بیضی، 7.15 میلی‌متر و قطر دایره هم 5.59 میلی‌متر است. این ابعاد نسبت به ناچ آیفون 13 پرو مکس که 26.83 میلی‌متر عرض دارد، به طور چشمگیری کاهش یافته است.

 

از دیگر تغییرات این گوشی پرچم‌دار اپل، ظاهر آیفون 14 پرو مکس است که از حاشیه‌های 1.95 میلی‌متری باریک‌تر در مقایسه با قاب‌های 2.42 میلی‌متری آیفون 13 پرو مکس بهره می‌برد. این تغییر اعمال شده، باعث افزایش نسبت صفحه نمایش به بدنه شده است. همچنین این گوشی دارای ارتفاع 160.71 میلی‌متر، عرض 78.53 میلی‌متر (با احتساب دکمه کناری) و ضخامت 12.16 میلی‌متر (با احتساب برآمدگی دوربین) است. به نظر می‌رسد که بخشی از این افزایش ضخامت، به دلیل برآمدگی دوربین باشد که از 3.60 میلی متر به 4.18 میلی‌متر افزایش یافته است.

مشخصات دوربین آیفون 14 پرو مکس لو رفت

اما بخش دیگر درمورد افزایش ضخامت این گوشی، مربوط به استفاده از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی به جای دوربین 12 مگاپیکسلی آیفون 13 پرو مکس است. گفتنیست که تحلیلگر با سابقه شرکت اپل، مینگ چی کو از قبل نیز به افزایش 25 تا 35 درصدی دوربین آیفون 14 پرو مکس و همچنین افزایش ارتفاع لنز 7P به مقدار 5 تا 10 درصد اشاره کرده بود.

همچنین بر اساس اطلاعات فاش شده از حساب کاربری شخصی به نام Fishing 8 در Weibo که سابقه چندان زیادی ندارد، این دستگاه یک سنسور 1/1.3 اینچی با پیکسل‌های کوچک‌تر 1.22 میکرومتری خواهد داشت. آیفون 13 پرو مکس دارای سنسور اصلی 1/1.65 اینچی با پیکسل‌های بزرگ‌تر 1.9 میکرومتری است. اپل احتمالا از فناوری به نام pixel binning برای ترکیب داده‌های چند پیکسل در مواقع لزوم، مانند شب، استفاده خواهد کرد.  واضح است که با بزرگ‌تر شدن سایز پیکسل‌ها، کیفیت تصاویر نیز بهتر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مشخصات دوربین آیفون 14 پرو مکس چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    همش درباره سوراخ حرف زدی،،😒

    پاسخ

    شما اینا رو از کجا گیر میارین وقتی اپل هنوز هیچی نگفته ؟

    پاسخ

    هر چی پیکسل کوچیکتر باشه کیفیت بیشتر میشه نه با افزایش سایز

    پاسخ