;
coinex

بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

در عصر حاضر، بازی‌های کریپتویی محبوبیت بسیاری در میان مردم دارند. با معرفی بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) همراه ما باشید.

بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که بسیاری از افراد به دنبال اطلاع از آن هستند. اگر شما هم با دنیای متاورس و بازی‌های آن آشنایی داشته باشید، متوجه محبوبیت بالای آن‌ها می‌شوید. به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتیم که در این نوشتار، برخی از مهم‌ترین بازی‌هایی که به اکسی اینفینیتی شباهت دارند را برای شما عزیزان معرفی کنیم.

بازی اکسی اینفینیتی را می‌توان در لیست محبوب‌ترین بازی‌های کریپتویی به شمار آورد که در دنیای متاورس قرار دارد. شما می‌توانید به‌راحتی این بازی را دانلود کرده و از آن لذت ببرید. اخیراً با پیشرفت و توسعه تکنولوژی، افراد بسیار زیادی به سمت بازی‌های بلاک‌چینی آمده‌اند. همان طور که می‌دانید، شما می‌توانید هم‌زمان بازی کرده و برای خود درآمد داشته باشید. این موضوع، یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت اکسی اینفینیتی و بازی‌های مشابه آن در نظر گرفته می‌شود.

به بازی‌هایی که شما می‌توانید هم‌زمان بازی کرده و به کسب درآمد بپردازید، بازی‌های P2E گفته می‌شود. در این پلتفرم‌ها، کاربران این امکان را دارند که با استفاده از توکن محلی هر بازی، تجهیزات موردنیاز خود را درون آن خریداری نمایند. سپس آن‌ها می‌توانند محصولات خود را به فروش رسانده و از راه‌های دیگری به کسب درآمد بپردازند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) کسب کنید، تا پایان همراه تکراتو باشید.

بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

ازآنجاکه دنیای متاورس تاکنون رشد بسیار چشمگیری داشته است، بازی‌های زیادی هم در این زمینه ایجاد شده‌اند که شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود، آن‌ها انتخاب کنید. برای مثال، بازی اکسی اینفینیتی در رأس این پلتفرم‌ها قرار دارد و شما می‌توانید به‌راحتی از آن لذت ببرید.

بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

اگر می‌خواهید بیشتر با این پلتفرم‌ها آشنا شوید، بهترین بازی‌های متاورس برای کسب درآمد می‌تواند کمک شایانی به شما کند. علاوه بر این، بهترین بازی‌های کریپتویی برای کسب درآمد می‌تواند یکی از مقالات بسیار مؤثر در این حوزه باشد.

اگر به دنبال پلتفرم‌های جدید در این حوزه هستید، بهترین بازی‌های Play to Earn برای کسب درآمد در سال 2022 نیز برنامه‌های کاملاً جدید را به شما نشان می‌دهد. در این لیست، بازی‌هایی که در سال جاری به کسب درآمد شما کمک می‌کنند را فهرست کرده‌ایم. به‌جز موراد ذکرشده، بهترین بازی‌های NFT برای کسب درآمد هم می‌تواند در موفقیت شما تأثیر بسزایی داشته باشد.

خلاصه‌ای درباره اکسی اینفینیتی

آیا شما هم مانند بسیاری از افراد، به بازی اکسی اینفینیتی علاقه زیادی دارید؟ آیا به دنبال بازی‌های مشابه آن هستید؟ اگر جواب شما به هر دو سؤال مثبت است، ما را تا انتها همراهی کنید. حتی اگر با این بازی آشنایی هم ندارید، جای هیچ نگرانی نیست. شما با شناختن بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) می‌توانید به‌راحتی بازی خود را آغاز کرده و به کسب درآمد بپردازید.

خوب است بدانید که اکسی اینفینیتی را می‌توان یکی از بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های رمزنگاری شده در سراسر جهان به شمار آورد. اگر با این پلتفرم آشنایی ندارید، آموزش بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) می‌تواند نحوه نصب، شروع و کسب درآمد از آن را برای شما توضیح دهد.

بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

به طور خلاصه، خوب است بدانید که در بازی اکسی اینفینیتی، شما می‌توانید موجودات مخصوص به خود را خریداری کرده و پرورش دهید. سپس از این موجودات برای مبارزه با سایر افراد استفاده می‌کنید. در همین فرایند، شما این امکان را دارید که مقداری پول هم به دست آورید.

همان طور که می‌دانید، اکسی اینفینیتی در جهان طوفانی به پا کرده است. توکن محلی آن که AXS نام دارد، در سال جاری رشد بسیار چشمگیری داشت. خوب است بدانید که این توکن در ماه ژوئن 2021، نزدیک به چهار دلار ارزش داشت که تا زمان نگارش این مقاله، قیمت آن به بیشتر از 130 دلار افزایش یافت.

بسیاری از تحلیل‌‎گران و کارشناسان می‌گویند که بازی‌های رمزنگاری شده و مربوط به NFT، پتانسیل بسیار زیادی برای رشد در آینده دارند. بسیاری هم عقیده دارند که بازی‌های NFT و بلاک‌چینی را می‌توان آینده صنعت بازی دانست. به همین دلیل هم بسیاری از مردم در سراسر جهان، شروع به سرمایه‌گذاری در این بازی‌ها کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نحوه خرید زمین در سندباکس (SandBox)

آموزش سرمایه گذاری در متاورس

بهترین بازی‌های مشابه اکسی اینفینیتی کدام‌اند؟

اگر شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که می‌خواهید بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) را بشناسید، ما این لیست را برای شما آماده کرده‌ایم. ما این لیست را بر اساس بهترین و پرطرفدارترین موارد فهرست کرده‌ایم و به نظر ما، امتحان این بازی‌ها می‌تواند برای شما بسیار لذت‌بخش باشد.

بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

نکته دیگری که ما در آماده کردن این لیست در نظر گرفته‌ایم، تعداد کاربران، نقشه راه، گیم پلی و پتانسیل بازی برای رشد است. فقط به یاد داشته باشید که این لیست را به‌عنوان توصیه مالی ما در نظر نگیرید. بهتر است برای داشتن یک سرمایه‌گذاری موفق، شرایط خود را در نظر گرفته و با افراد متخصص نیز مشورت کنید.

به‌طورکلی، به یاد داشته باشید که صنعت کریپتو بسیار بی‌ثبات است و نمی‌توان با استفاده از یک لیست ساده، کل دارایی خود را در آن سرمایه‌گذاری کرد. حتی این امکان دارد که شما در مدت کوتاهی، تمام سرمایه خود را از دست بدهید. پس باتوجه‌به موضوعات ذکرشده، بیاید به سراغ بررسی بهترین بازی های شبیه Axie Infinity برویم.

مای دیفای پت (My DeFi Pet)

بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

مای دیفای پت یکی از بهترین بازی های مشابه اکسی اینفینیتی به شمار می‌رود که برای کسب درآمد، شهرت بسیاری دارد. همان طور که از نام آن مشخص است، بازیکنان در این بازی باید موجودات را جمع‎‌آوری کنند. لازم به ذکر است که موجودات این بازی هم مانند اکسی اینفینیتی، بر اساس NFT هستند.

خوب است بدانید که این بازی نسبتاً جدید است و در سال 2021 توسط KardiaChain راه‌اندازی شد. KardiaChain را می‌توانم اولین برنامه بلاک‌چینی غیرمتمرکز دانست که قابلیت تعامل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این برنامه جزء بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) محسوب می‌شود و از سال گذشته تاکنون، توانسته افراد زیادی را به سمت خود جذب کند.

با استفاده از بازی مای دیفای پت، شما این امکان را دارید که حیوانات خانگی که به‌صورت مجازی در دسترس هستند را جمع‌آوری کنید. سپس شما می‌توانید این حیوانات را پرورش داده و به آن‌ها آموزش دهید.

درنهایت، شما می‌توانید از این حیوانات در جنگ‌های خود شرکت کنید و در صورت پیروز شدن، می‌توانید جوایز خوبی کسب کنید. خوب است بدانید که ظاهر این حیوانات، به شکل‌های گوناگونی وجود دارد و آن‌ها با اندازه‌های مختلف مشاهده می‌شوند. برخی از آن‌ها زیبا و برخی دیگر هم ترسناک هستند.

این بازی هم مانند اکسی اینفینیتی، روش‌های بسیاری را برای کسب درآمد در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال، شما می‌توانید از طریق راه‌هایی مانند مبارزات PVP و PVE و شرکت در رویدادهای مختلف، کسب درآمد کنید. توکن محلی و اصلی این پلتفرم، DPET نام دارد و برای خرید تجهیزات درون بازی هم از همین رمزارز استفاده می‌شود.

مانند بسیاری از بازی‌های رمزنگاری موجود در بازار، بازی My DeFi Pet هم یک پلتفرم نسبتاً جدید است. طبق مشاهدات و تحقیقات انجام شده، این بازی در همین مدت کوتاه توانسته شمار زیادی از مخاطبان را به خود جلب کند. همچنین خوب است بدانید که این بازی گرافیک بسیار جذابی دارد و می‌تواند جایگزین خوبی برای اکسی اینفینیتی باشد.

بیشتر بخوانید:

متاورس چیست و چگونه وارد Metaverse شویم؟

زمین مجازی چیست و سرمایه گذاری در متاورس چگونه است؟

Binemon

بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

Binemon هم یکی دیگر از بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) به‌حساب می‌آید که جذابیت‌های بسیاری دارد. این بازی هم به‌تازگی منتشر شده و در همین زمان، تعداد زیادی کاربر کسب کرده است.

توکن اصلی این پلتفرم، DRK نام دارد و یکی از بهترین بازی های شبیه Axie Infinity برشمرده می‌شود. شما می‌توانید ویژگی‌های هیجان‌انگیزی مانند PVP و PVE را در این بازی مشاهده کنید.

بسیاری از افراد می‌گویند که گیم پلی این بازی، شباهت زیادی به اکسی اینفینیتی دارد. در این بازی، کاربران می‌توانند به تجارت کردن بپردازند. در این بازی جذاب، سه فاز به نام Artemis وجود دارد که در طول بازی ارتقا پیدا می‌کنند.

علاوه بر موارد ذکرشده، شما در Binemon می‌توانید ویژگی‌های جذاب دیگری را هم مشاهده کنید. این ویژگی‌ها شامل واقعیت مجازی و افزوده، داستان‌های جدید، سیاه‌چال‌ها و ساخت خانه‌ها می‌شوند.

تیم بازی Binemon در تلاش هستند که یک بازی خوب را در اختیار مردم قرار دهند تا بتوانند رضایت کاربران را جلب کنند. اکنون زمان بسیار خوبی برای شروع سرمایه‌گذاری در این بازی به نظر می‌رسد. کارشناسان می‌گویند که Binemon پتانسیل رشد بسیار بالایی دارد و یکی از بهترین بازی های شبیه Axie Infinity است.

StarMon

بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

یکی دیگر از بازی‌‎های جذاب مشابه اکسی اینفینیتی، StarMon نام دارد که گیم پلی منحصربه‌فردی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این پلتفرم هم شما می‌توانید موجودات را پرورش دهید و از راه‌های متفاوتی درآمد داشته باشید. همچنین می‌توانید برای نبردها هم از آن‌ها استفاده کنید و از ماجراجویی در آن لذت ببرید.

بسیاری از افراد می‌گویند که StarMon را می‌توان یکی از بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) دانست که پتانسیل رشد بالایی دارد. به‌جز موارد ذکرشده، شما می‌توانید در این بازی آواتارهای مخصوص به خود را داشته باشید و با استفاده از استخراج NFT، درآمد بیشتری کسب کنید. با این‌که SatrMon هنوز در مرحله آزمایش است، اما گرافیک بسیار خوبی دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین پروژه های متاورس برای خرید و سرمایه گذاری

خرید زمین در متاورس چگونه است؟

مانستا اینفینیتی (Monsta Infinite)

بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

اگر به دنبال بازی های مشابه اکسی اینفینیتی هستید، مانستا اینفینیتی می‌تواند کمک خوبی به شما کند. البته این بازی هنوز منتشر نشده و قرار است در سال 2022 به بازار عرضه شود. تحلیل‌گران می‌گویند که مانستا اینفینیتی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت بسیار خوب است. زیرا ریسک آن کم بوده و احتمال موفقیت در آن هم بسیار بالاست.

همان طور که از نام آن متوجه می‌شویم، این بازی شباهت زیادی به اکسی اینفینیتی دارد و از این پلتفرم الهام گرفته است. این بازی برای هرکسی که قصد سرمایه‌گذاری در آن را داشته باشد، در دسترس است. در این بازی، شما با موجودات جالبی به نام مانستا مواجه می‌شوید و باید آن‌ها و خود را برای مبارزه با سایر موجودات، آماده کنید.

نکته دیگری که درباره بازی مانستا اینفینیتی باید بدانید، این است که گیم پلی آن بر اساس نبردهای کارتی و همچنین بر اساس نوبت است. بسیاری از کسانی که به بازی‌‎‌های کریپتویی علاقه دارند، منتظر انتشار این بازی هستند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید هم‌اکنون این بازی بیشتر از 190000 دنبال‌کننده در توییتر دارد. ازاین‌رو، مانستا اینفینیتی را می‌توان جزء بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) دانست.

Revomon

بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

Revomon هم یکی دیگر از بازی های مشابه اکسی اینفینیتی به شمار می‌رود که برای کسب درآمد بسیار مناسب است. این بازی قصد دارد واقعیت مجازی را با NFT و بلاک‌چین ترکیب کند. Revomon که اوایل سال جاری منتشر شد، ابزارها و قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با این بازی شگفت‌انگیز، شما می‌توانید یک دنیای واقعیت مجازی جذاب را تجربه کنید. سازندگان بازی Revomon گفته‌اند که قصد دارند نسخه موبایل آن را تا آوریل 2022 در بازار عرضه کنند. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که این بازی پتانسیل خوبی دارد و به همین دلیل هم سرمایه‌گذاری بلندمدت در آن می‌تواند برای شما سودبخش باشد.

همان طور که مشاهده می‌کنید، در عصر حاضر هم بازی‌های واقعیت مجازی و هم صنعت بازی‌های کریپتویی در حال ارتقا یافتن هستند؛ بنابراین، اگر توسعه‌دهندگان Revomon بتوانند آن را به‌خوبی با گزینه‌های واقعیت مجازی ادغام کنند، شاید به بهترین و بزرگ‌ترین بازی در بازار تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال رادیو کاکا (Radio Caca) و متاورس USM

متاورس بلاکتوپیا (Bloktopia)

Chainmonsters

بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

یکی دیگر از بهترین بازی های شبیه Axie Infinity که طرفداران زیادی دارد، بازی جذاب Chainmonsters است. این بازی که به‌صورت چندنفره هم انجام می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد تا حیوانات را جمع‌آوری کرده و با استفاده از آن‌ها بجنگید. بسیاری از کارشناسان NFT اعتقاد دارند که این برنامه یکی از بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) به شمار می‌رود.

یکی از مهم‌ترین مزایای این بازی نسبت به سایر بازی‌های کریپتویی، است که Chainmonsters روی پلتفرم‌های متفاوتی در دسترس است. برای مثال، شما می‌توانید با استفاده از ایکس باکس، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، اندروید، ios و سایر پلتفرم‌های موجود، این بازی را اجرا کنید.

البته از آنجاکه تعداد طرفداران Chainmonsters نسبتاً کم است، ما آن را در بخش‎‌های پایین‌تر قرار داده‌ایم. با این‌ حال، گفته می‌شود که بعد از این‌که نسخه بتای این بازی منتشر شد، می‌تواند توجه افراد بیشتری را به خود جلب کند. با این‌که این بازی هنوز کامل نشده و در مراحل اولیه است، می‌تواند یکی از بازی‌های بسیار عالی برشمرده شود که می‌تواند در آینده، بسیاری از گیمرها را به خود علاقه‌مند کند.

Blockchain Monster Hunt

بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

یکی دیگر از بازی های مشابه اکسی اینفینیتی که قابلیت‌های زیادی برای بازی و کسب درآمد دارد، پلتفرم Blockchain Monster Hunt است. با این‌که این بازی شباهت زیادی به اکسی اینفینیتی دارد، اما به‌شدت از پوکمن گو الهام گرفته است. مهم‌ترین کاری که شما در این بازی باید انجام دهید، یافتن، شکار کردن، گرفتن و تجارت هیولا و موجودات درون بازی است.

در این بازی، شما می‌توانید به موجودات بسیار زیبای دسترسی داشته باشید. در حال حاضر، ارزان‌ترین هیولایی که در این بازی وجود دارد، نزدیک به 180 دلار قیمت دارد. این بازی هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارد و قابلیت‌های بسیاری را باید برای گیم پلی خود ایجاد کند.

کارشناسان باور دارند که باوجود همه محدودیت‌ها، هنوز هم می‌توانیم Blockchain Monster Hunt را بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) بدانیم. به همین دلیل هم سرمایه‌گذاری بلندمدت در آن بسیار خوب و کم‌خطر به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

متاورس تتان آرنا (Thetan Arena) 

متاورس استار اطلس (Star Atlas)

بلاک‌چین کیوتیز (Blockchain Cuties)

بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

بلاک‌چین کیوتیز (Blockchain Cuties) هم یکی دیگر از بهترین بازی های شبیه Axie Infinity به شمار می‌رود که توانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. این بازی که جذابیت زیادی دارد، یکی از بازی‌هایی است که شما می‌توانید به‌جای اکسی اینفینیتی از آن استفاده کنید. مانند سایر پلتفرم‌های موجود در این لیست، این بازی هم شامل مجموعه‌ای از موجودات است که شما می‌توانید از آن‌ها برای ماجراجویی، پرورش آموزش و همچنین تجارت استفاده کنید.

نام این موجودات بامزه و جالب، کیوتی است که شامل 12 نمونه از انواع گربه‌ها، سگ‌ها، مارمولک‌ها، جغدها و حتی جهش‌یافته‌ها هستند. هر نوع از این موجودات، ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند و چشمان زیبای آن‌ها، هرکسی را به خود جذب می‌کنند.

شما می‌توانید این بازی را در انواع پلتفرم‌ها راه‌اندازی نمایید. تنها چیزی که هنگام پخش این بازی باید به یاد داشته باشید، این است که شما به یک مرورگر وب نیاز خواهید داشت.

این امر باعث می‌شود که شما بتوانید در هر زمان و مکانی از این بازی استفاده و کسب درآمد کنید. بلاک‌چین کیوتیز اولین پلتفرمی است که از چهار بلاک‌چین متفاوت پشتیبانی می‌کند. این بلاک‌چین‌ها شامل ایاس، نئو، ترون و اتریوم است.

فارلند (Faraland)

بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

فارلند را نیز می‌توانیم در لیست بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) قرار دهیم. شاید برای شما جالب باشد که بدانید فارلند، یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های جنگی در شبکه بایننس شناخته می‌شود.

ازآنجاکه در این بازی شما می‌توانید انواع NFTها را جمع‌آوری و از آن‌ها برای نبرد و کسب درآمد استفاده کنید، فارلند شباهت زیادی به اکسی اینفینیتی دارد.

کسب درآمد، یکی از مهم‌ترین موضوعات در بازی‌های کریپتویی است؛ به همین دلیل هم فارلند این امکان را به روش‌های مختلفی در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با اشتراک NFT، فروش تجهیزات و معامله موجودات، می‌توانید به درآمد برسید. ارزان‌ترین قهرمان موجود در بازی فارلند، حدود 485 دلار به فروش رسیده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین پروژه ها و ارزهای وب 3 (Web 3.0)

وب 3 یا نسل سوم وب چیست ؟

نئون دیستریکت (Neon District)

بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

نئون دیستریکت هم یکی دیگر از بازی های مشابه اکسی اینفینیتی در نظر گفته می‌شود که کاملاً رایگان است. همان طور که مشاهده کردید، این بازی در پایین‌ترین بخش لیست قرار دارد؛ زیرا سبک بازی و شخصیت‌های آن شباهت چندانی به اکسی اینفینیتی ندارد. بااین‌حال، گیم پلی اصلی بازی که به‌صورت نبرد است، نزدیک به اکسی اینفینیتی به نظر می‌رسد.

گیم پلی این بازی بسیار خوب است و همه افراد می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. هنگامی که شما بازی را برای اولین‌بار آغاز می‌کنید، می‌توانید شخصیت خود را به‌صورت رایگان دریافت نمایید. بااین‌حال، شما برای تهیه تجهیزات باید مقداری هزینه کنید.

برای دریافت مقداری نئون، شما باید یک تیم تشکیل داده و بعد از بازی و برنده شدن در آن، می‌توانید جایزه مخصوص به خود را به دست آورید. اگر نمی‌خواهید برای بازی هزینه زیادی کنید، نئون دیستریکت انتخاب خوبی برای شماست.

جمع‌بندی

بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) موضوع بسیار مهمی است که قبل از سرمایه‌گذاری باید از آن اطلاع داشته باشید. ما در این نوشتار، برخی از مشهورترین و بهترین بازی‌های مشابه اکسی اینفینیتی را برای شما شرح دادیم. این بازی‌ها به شما کمک می‌کنند که در حین بازی کردن، درآمدی هم داشته باشید. پس بادقت به لیست بالا توجه کرده و از آن‌ها لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: whatifgaming

نظر شما در خصوص بهترین بازی های شبیه اکسی اینفینیتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر