;
coinex

سامسونگ در پرچمداران گلکسی S23 از تراشه مدیاتک استفاده می‌کند

گلکسی S23 و همچنین گلکسی S22 FE، با تراشه‌ی مدیاتک عرضه خواهند شد. سامسونگ برای اولین‌بار از این تراشه برای این دو گوشی هوشمند، استفاده کرده است.

سامسونگ معمولا در گوشی‌های پرچم‌دار خود از تراشه‌های کوالکام و اگزینوس استفاده می‌کند و این روند را حتی در گوشی‌های بالارده خود در سال 2022 نیز پیاده کرده است. حال با وجود انتقادات کاربران نسبت به مشکلات به وجود آمده در سال 2022، به نظر می‌رسد که این شرکت می‌خواهد تحولی بزرگ در رویه خود ایجاد کند. درواقع این غول کره جنوبی قصد دارد گوشی‌های پرچم‌دار خود را به تراشه‌ مدیاتک مجهز کند که تا قبل از آن تنها در دستگاه‌های اقتصادی از آن استفاده می‌کرد.

استفاده از تراشه مدیاتک برای گوشی‌های گلکسی S23 و گلکسی S22 FE

طبق گزارشات، سامسونگ می‌خواهد از تراشه‌های مدیاتک به عنوان تراشه گلکسی S23 و گلکسی S22 FE استفاده کند. اما باید بگوییم که این اقدام متفاوت شرکت سامسونگ، تنها به این دو گوشی ختم نخواهد شد. بلکه این شرکت قصد دارد تراشه مدیاتک را جایگزین تراشه‌های کوالکام و اگزینوس، در گوشی‌های بالارده خود کند.گلکسی S23

طبق گزارشات Business Korea، هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه سامسونگ می‌خواهد از کدام تراشه مدیاتک در گلکسی اس 23 استفاده کند، در دسترس نیست. سازنده تایوانی نیز تا به الان اقدام به معرفی تراشه پرچم‌دار خود نکرده است. از آنجایی که در تمام گزارشات هیچ نامی از تراشه مدیاتک آورده نشده است، پس شاید بتوان نتیجه گرفت که این تراشه مورد استفاده برای گلکسی S23 می‌تواند یک تراشه‌ی دایمنسیتی 8100 یا دایمنسیتی 9000 باشد. اما به طور کل به نظر می‌رسد که گلکسی S22 FE و گلکسی اس 23 تنها در آسیا به تراشه‌های مدیاتک مجهز خواهند شد. یعنی در سایر مناطق دیگر، همچنان از تراشه اسنپدراگون استفاده می‌شود.

سوالی که در اینجا ذهن کاربران را مشغول می‌سازد این است که، آیا سامسونگ از استفاده از تراشه‌ی اگزینوس و مجموعه تراشه‌ی خود در محصولات خودش، به نفع مدیاتک صرف نظر می‌کند؟ آیا گزارشات انتشار شده در این‌باره صحت دارند؟ پاسخ تمام این سوالات در آینده مشخص خواهد شد.

گفتنیست که Samsung Foundry، تولیدکننده تراشه‌ در کره جنوبی در صدد تولید تراشه‌ی 3 نانومتری GAA تا سال 2023 است. علاوه بر این در گزارشات از تراشه‌ی پرچم‌دار اگزینوس که از فرایند 3 نانومتری GAA بهره می‌برد نیز سخن به میان آمده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پرچمداران گلکسی S23 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر