;
coinex

برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1401 تلویزیون [+ساعت پخش]

اگر از علاقه‌مندان تماشای تلویزیون در ایام ماه مبارک رمضان هستید، برای اطلاع از جزئیات برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1401 تلویزیون همراه ما باشید.

امسال هم مانند سال‌های گذشته تلویزیون برنامه‌های ویژه‌ای را برای سحر و افطار ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است. البته علاوه بر این ویژه برنامه‌ها، روزه‌داران می‌توانند مناجات‌خوانی و سخنرانی‌هایی را هم که از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن می‌رود تماشا کنند.

ما در ادامه این نوشتار به ساعت پخش و موضوع اصلی برنامه های تلویزیونی افطار در ماه رمضان 1401 پرداخته‌ایم.

برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1401 تلویزیون

جواد شیخ اکبری دبیر شورای معارف سیما، از طراحی و اجرای پویش «به امید خدا» ویژه‌ی ماه رمضان در شبکه‌هاى سیما خبر داد و در مورد توجه تلویزیون به مسئله احکام نیز گفت: «در حوزه احکام برنامه‌های کوتاهی در شبکه‌های یک و سه سیما در قالب موشن گرافی پخش می‌شود. همچنین مسابقه معارفی با نام «محیا» محصول جدید شبکه دو با محوریت احکام روى آنتن خواهد رفت.»

شیخ‌اکبری با اشاره به رویکردها و کارکردهای امسال در برنامه‌سازی ماه رمضان بیان کرد که توجه ویژه به احیای جلسه‌های خانگی، سبک زندگی ایرانی – اسلامی، بحث خانواده و آرامش نیز از دیگر محورهای موضوعی رمضان 1401 است.

برنامه‌های ویژه افطار تلویزیون

در شب‌های ماه رمضان برنامه دعوت روی آنتن شبکه یک‌ سیما می‌رود. دعوت با اجرای حجت‌الاسلام محمد برمایی حول محور کتاب‌هایی که بر اساس واقعیت نوشته شده‌اند، می‌چرخد. هدف اصلی این برنامه آموزش سبک زندگی اسلامی ایرانی به بینندگان است.

برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1401 تلویزیون

آدم‌های خوب شهر عنوان یکی از برنامه های تلویزیونی افطار در ماه رمضان 1401 بوده که از شبکه دو پخش می‌شود. اجرای این برنامه را محمد سلوکی برعهده دارد. آدم‌های خوب شهر همان طور که از نامش پیداست با به فعالیت‌های خیرین و نیکوکاران و گفت‌وگو با آن‌ها می‌پردازد.

هدف اصلی برنامه آدم‌های خوب شهر روایت زندگی انسان‌های خیّری است که کارهای ویژه‌ای برای ایتام انجام داده‌اند. یکی از پخش‌های جذاب این برنامه، نمایش رسم و رسوم ماه رمضان در کشورهای دیگر جهان است.

شبکه سه سیما، برنامه‌ی مثل ماه با اجرای رسالت بوذری را در شب‌های ماه رمضان پخش می‌کند. برنامه‌ی مثل ماه که پیش از افطار پخش می‌شود، محوریت آن گفتگو با میهمانانی از حوزه‌های مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی است.

برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1401 تلویزیون

در شبکه چهار برنامه زندگی پس از زندگی با اجرای عباس موزون پخش می‌شود، که یک برنامه‌ی ترکیبی است و در آن برخی افراد که تجربیات شبیه به مرگ (مرگ موقت) داشته‌اند، تجربیات خود را بازگو می‌کنند. تاکنون دو فصل از برنامه ترکیبی زندگی پس از زندگی در سال‌های 1399 و 1400 در ماه مبارک پیش از افطار پخش شده و با استقبال بسیار خوب بینندگان روبرو شده است.

در ادامه‌ی معرفی برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1401 تلویزیون می‌رسیم به هیوا که عنوان برنامه‌ی شبکه پنج سیماست و از ساعت 20 در ماه مبارک رمضان با اجرای عاطفه میرسیدی از این شبکه روی آنتن می‌رود.

شبکه قرآن و معارف سیما در شب‌های ماه رمضان از ساعت 18:30 با ویژه برنامه ضیافت که هدف آن معرفی چهره‌های برجسته جهان تشییع و بررسی 30 شخصیت از علمای دینی است، با اجرای سیدعلیرضا قوامی مهمان خانه‌های بینندگان این شبکه خواهد بود.

بی‌انتها نام برنامه‌ی ویژه افطار شبکه نسیم بوده که حامد عسگرى روایتگر آن است. این برنامه با حال و هواى متفاوت و بخش‌های خاص هر شب از این شبکه روی آنتن می‌رود.

برنامه‌ی خانه‌ای در کوچه فردوس که شهرام شکیبا و ستاره قطبی مجریان آن هستند، حوالی افطار از شبکه جهانی جام‌جم  پخش می‌شود.

این برنامه‌ با هدف توجه به ویژگی‌های برجسته اخلاقی برگرفته از صحیفه سجادیه در قالب نمایش کوتاه تهیه شده است. مرتضی زارع، احمد یاوری شاد، کاملیا ابراهیمی، امیرعلی و صدرا شکیبا و آمیتیس حجت الاسلامی بازیگران این نمایش‌های کوتاه هستند.

شبکه افق ساعت 18 هر روز ویژه‌ برنامه افطار خود را با نام چشمه با محوریت پرداختن به فعالیت‌های مساجد در جامعه اسلامی پخش می‌کند. اجرای این برنامه را مصطفی فاروئی به عهده دارد.

برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1401 تلویزیون

ماهِ ماه عنوان برنامه‌ی شب‌های ماه رمضان شبکه‌ی سلامت است و هر شب، ساعت 19 با اجرای اسماعیل باستانی به طور زنده روی آنتن می‌رود. این برنامه به‌ تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین پورفاضلی ساخته شده و میزبان اهالی جامعه پزشکی و مدافعان سلامت کشور است.

این برنامه که پزشکان و کادر بهداشت و درمان کشور روایتگر داستان‌های آن هستند، قصه‌ی امید به زندگی و نگاه و توجه خدا و آغاز دوباره قهرمانانی از جنس مردم است.

برنامه‌ی سرقرار با اجرای فاطمه امجدیان و سیدمحمدصادق تربتیان از شبکه امید در شب‌های ماه رمضان پخش خواهد شد.

برنامه‌های ویژه سحر تلویزیون

در سحرهای ماه رمضان ویژه برنامه ماه خدا از شبکه یک سیما، با اجرای حسن سلطانی که شامل بخش‌های گوناگون سخن بزرگان، کارشناسی، مناجات و مداحی است پحش می‌شود.

شبکه دو ویژه برنامه سحرگاهی به افق بهشت با اجرای سیدکاظم احمدزاده از کربلای معلی را پخش می‌کند. به افق بهشت از برنامه های ماه رمضان 1401 بوده که از بخش‌های مختلف گفت‌وگوی کارشناسی، مناجات‌خوانی، دعا، قرائت قرآن کریم، پخش کلیپ و سرود تشکیل شده است.

شبکه سه مانند ماه مبارک رمضان‌ سال گذشته، ویژه برنامه ماه من را با اجرای نجم‌الدین شریعتی و با هدف بررسی مسائل دینی و فرهنگی با حضور کارشناسان مطرح دینى پخش می‌کند.

برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1401 تلویزیون
برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1401 تلویزیون

بازپخش برنامه سحوری با اجرای ساعد باقری و نیایش‌های شنیدنی ویژه سحرگاه از اولین سحر ماه رمضان از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه پنج سیما در سحرهای ماه مبارک رمضان، برنامه قرار بهشت را پخش می‌کند. تهیه‌کنندگی این برنامه را توحید عرب و اجرای آن را مجید یراق‌بافان برعهده دارند. همچنین امین فروغی کارشناس و پژوهشگر تاریخ و ادبیات در این برنامه به بررسی فضائل حضرت علی (ع) در متون تاریخی می‌پردازد.

مهمان خدا از برنامه های ماه رمضان 1401 است که با محوریت تبلیغ و ترویج روحیه شب زنده‌داری ویژه سحر برای نیایش به درگاه حضرت حق پخش می‌شود. مهمان خدا برنامه سحرگاهی شبکه قرآن و معارف سیماست که از حرم مطهر امام هشتم روی آنتن می‌رود و اجرای آن را هادی صلح‌جو برعهده دارد.

در شبکه افق ویژه برنامه وقت سحر با اجرای صابر خراسانی و میزبانی از حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان با موضوع اصلی کارکرد اجتماعی دین و ارتباط زنده با سفره‌های پربرکت سحری در مساجد، امامزاده ها، قبور شهدا پخش می‌شود.

سایر برنامه‌های سیما در ماه رمضان

در ادامه معرفی برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1401 تلویزیون می‌رسیم به انیمیشن جوانمردان که روایتی درس‌آموز از تاریخ و داستان هایی از سرداران ایرانی است که دلاورانه جنگیدند و مقاومت کردند. این پویانمایی هر روز راس ساعت 18:30 از شبکه نسیم پخش می‌شود.

هوش برتر از برنامه‌های پربیننده‌ی سیما فصل جدید را با دکوری هوشمند و ساختاری خاص با اجرای آریا طاهری هر شب ساعت 20 روی آنتن می‌برد.

برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1401 تلویزیون

جنگ دوست داشتنی! عنوان یکی از برنامه های ماه رمضان 1401 است که روایتگر شهادت و جنگی است که در هیچ کجا، دوست داشتنی نیست. این برنامه با میزبانی اصغر نقی‌زاده هر شب ساعت 22:30 از شبکه نسیم پخش می‌شود.

دورهمی که سری جدید آن از 28 اسفند سال گذشته با حضور چهره‌های نام  آشنا به آنتن برگشته است، پخش خود را در شب‌های رمضان ادامه خواهد داد. دورهمی با حضور هنرمندان، ورزشکاران با رویکردی جدید چهارشنبه تا جمعه هر هفته راس ساعت 23 از شبکه نسیم پخش می‌شود‌.

تهمتن عنوان مسابقه‌ای از جنس سرعت، تمرکز و قدرت و آیتم‌های چالش برانگیز با اجرای بهداد سلیمی و ایدین ختایی است و شنبه تا سه شنبه ساعت 23 روی آنتن می رود. این مسابقه تلاش دارد لحظات جذابی را برای خانواده‌ها به‌ نمایش بگذارد.

چهل تیکه از دیگر ویژه برنامه‌ی ماه مبارک بوده که با میزبانی از چهره‌ها و‌ خاطره‌سازان، لحظات دوست‌داشتنی به یادماندنی از گذشته هنر کشور را برای هر کدام از ما زنده می‌کند. اجرای این برنامه را محمدرضا علیمردانی برعهده دارد و هرشب ساعت 21 پخش می‌شود.

شبکه آموزش از ساعت 24، ویژه برنامه‌ی نوای رمضانی را به روی آنتن می‌برد.

برنامه جدید (سوره – فصل نهج البلاغه) از برنامه های ماه رمضان 1401 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

هر شب در ایام ماه مبارک رمضان شبکه قرآن و معارف سیما برنامه روبراه را راس ساعت 22 که ارتباط مستقیم و زنده با کربلای معلی است را روی آنتن می‌برد. این شبکه در حوزه کودک، برنامه «منم بچه مسلمان» را برای ماه مبارک رمضان تولید کرده است.

همچنین شبکه قرآن برنامه‌های مختلفی دیگری همچون تجلی، تفسیر شرح المیزان که توسط استاد محمدرضا عابدینی و برنامه جنگ قرآنی از برج میلاد را هر شب ساعت 21 پخش می‌کند.

ترتیل‌خوانی قرآن از شبکه‌های سیما

در ادامه‌ی معرفی برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1401 تلویزیون می‌‌رسیم به ترتیل‌خوانی قرآن. در ماه مبارک رمضان شبکه یک هر روز، 45 دقیقه بعد از اذان صبح، ترتیل‌خوانی قرآن را از مشهد مقدس حرم رضوی علیه السلام پخش می‌کند.

شبکه دو سیما در ایام ماه رمضان ساعت 10:30 صبح از شهر طبس امام‌زاده حسین بن موسی الکاظم علیه‌اسلام روی آنتن می‌رود.

پخش ترتیل‌خوانی قرآن کریم از شبکه سه، هر روز ساعت 14:50 به صورت زنده همراه با تفسیر کوتاه از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) پخش می‌شود.

شبکه چهار هر روز ساعت 14 از شیراز حرم‌ مطهر احمدبن موسی شاه چراغ ترتیل‌خوانی به صورت زنده را برای بینندگان پخش می‌کند. همچنین ساعت 3 بامداد جمع خوانی قرآن کریم از این شبکه بازپخش می‌شود.

ویژه برنامه انس با قرآن از شبکه پنج سیما هر روز به صورت زنده بعد از نماز ظهر و عصر از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) شهرستان ری پخش می‌شود.

برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1401 تلویزیون
برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1401 تلویزیون

ترتیل جزء خوانی را شبکه قرآن و معارف سیما در سه نوبت ساعات 5:35، 10:20 و 17:30 با پخش زنده از مسجد مقدس جمکران، حرم‌ مطهر امام رضا (ع) و حرم امام‌ خمینی (ره) روی آنتن می‌برد.

در ایام‌ ماه مبارک رمضان در شبکه افق جزءخوانی قرآن هر روز ساعت 17 به صورت زنده و مستقیم از صحن گوهرشاد حرم‌ رضوی مشهدالرضا (ع) پخش می‌شود.

شبکه امید سیما از بندر بوشهر امامزاده مهیمن و حمزه علیهما السلام هر روز پیش از اذان ظهر از ساعت 12:30 ترتیل‌خوانی را روی آنتن این شبکه می‌برد.

ترتیل‌خوانی شبکه جهانی جام‌جم در روزهای ماه مبارک رمضان ساعت 16 از نجف اشرف پخش می‌شود و شبکه آموزش هر روز راس ساعت 18:30 از اصفهان مزار امامزاده ابراهیم و اسماعیل علیهما السلام ترتیل‌خوانی را پخش می‌‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1401 تلویزیون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر