;
coinex

یارانه معیشتی ماه رمضان چه زمانی و برای چه کسانی واریز می‌شود؟

یارانه معیشتی ماه رمضان امسال هم مانند سال‌های قبل به تعدادی از خانوار تعلق خواهد گرفت. اما سوال اینجاست که چه کسانی مشمول دریافت این یارانه معیشتی هستند؟ و زمان واریز یارانه ماه رمضان چه تاریخی خواهد بود؟ در ادامه‌ی این خبر با تکراتو همراه باشید.

بر اساس گزارشات، امسال هم طبق روال سال‌های گذشته، دولت قصد واریز یارانه معیشتی ماه رمضان را برای تعدادی از خانوارها دارد. یارانه ماه رمضان جدای از یارانه نقدی و معیشتی بنزین است. یعنی یارانه بگیران، دو یارانه خود را طبق روال ماه‌های گذشته در فروردین 1401 دریافت می‌کنند و عده‌ای از این گروه مشمول دریافت یارانه معیشتی ماه رمضان نیز می‌شوند. با آنکه تصمیم‌گیری دولت برای پرداخت این یارانه معیشتی، قطعی است، اما با گذشت 5 روز از شروع ماه رمضان، هنوز اطلاعات دقیقی از مبلغ، مشمولان و زمان واریز یارانه ماه رمضان موجود نیست.

مشمولان دریافت یارانه معیشتی ماه رمضان چه کسانی هستند؟

یارانه ماه رمضان در سال گذشته در روز عید فطر به حساب 60 میلیون نفر واجد شرایط واریز شد؛ اما به نظر می‌رسد که امسال به دلیل اطلاع‌رسانی دولت برای واریز یارانه معیشتی در روز‌های اول ماه رمضان، این مبلغ تا قبل از عید فطر به حساب سرپرستان خانوار واریز گردد. مبلغ واریزی، به تعداد افراد واجد شرایط و مشمولان بستگی دارد. در نتیجه، جزئیات مبلغ یارانه در مرحله آخر قرار خواهد گرفت که تا چند روز آینده مشخص می‌شود.

یارانه معیشتی ماه رمضان

درمورد مشمولان یارانه معیشتی، حدس‌هایی زده می‌شود که به نظر می‌رسد که این یارانه مانند سال گذشته یا به 60 میلیون نفری که یارانه معیشتی بنزین را دارند، تعلق می‌گیرد و یا 32 میلیون نفری که یارانه 22 بهمن سال 1400 را دریافت کردند، مشمول این یارانه معیشتی می‌شوند؛ و یا به عنوان آخرین گزینه، این یارانه سهم 12 میلیون سرپرست خانوار می‌شود که سهام عدالت ندارند و به مناسبت عید نوروز یارانه دریافت کردند.

گفتنیست که مبلغ آن احتمالا از سال‌های گذشته بیش‌تر باشد. گمان زده می‌شود که مبلغ این یارانه حدودا بین مبلغ یارانه 22 بهمن و یارانه عید نوروز باشد که مبالغ آن به ترتیب 100 هزار تومان و 150 هزار تومان بوده است. یعنی حدود 100 تا 200 هزار تومان برای هر نفر. اما اگر قرار باشد مبلغ 150 هزار تومان به عنوان یارانه ماه رمضان واریز شود، احتمالا تعداد یارانه‌بگیران کمتر از 60 میلیون نفر شود. در هر حال باید صبر کنیم و ببینیم که دولت برای این موضوع چه تصمیمی خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره یارانه معیشتی ماه رمضان چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ۱۸ فروردین ساعت حدودا ۶ بعدازظهر با شماره اعلام شده برای ثبت نام راننده سندباد تماس گرفتم نفر ۷۰ بودم بعد از ۲۳ دقیقه انتظار نفر اول که شدم تلفن قطع شد .معلومه که سند باد کارش درسته و قوی اومده جلو .بیخودی خودمو سر کار نزاریم .اینم یه چیزی اشغال تر از اسنپه

    پاسخ