;
coinex

رسوایی باشگاه لیورپول در حراجی NFT هایش

حراج LFC Heroes Club Collection، با حدود 94 درصد از NFTهای فروخته نشده، به اتمام رسید. با نگاهی به بازخورد عمومی باشگاه لیورپول در حراجی NFT درمی‌یابیم که کاربران عادی علاقه‌ای به این پروژه ندارند.

باشگاه فوتبال لیگ برتر لیورپول پس از پایان حراج شش روزه در روز دوشنبه، با فروش تنها 9721 مورد از 171072 NFT موجود، در حال فروپاشی است. با این خبر همراه ما باشید تا جزئیات باشگاه لیورپول در حراجی NFT را بررسی کنیم.

باشگاه لیورپول در حراجی NFT

مجموعه LFC Heroes Club، تصاویر آواتار کارتونی از تیم لیورپول را به نمایش می‌گذارد. این تیم به دارندگان توکن «دسترسی به طیف وسیعی از مزایای مداوم» ارائه می‌کند. دارندگان این توکن، به یک کانال چت LFC Discord که فقط برای اعضا امکان دسترسی وجود دارد، راه پیدا می‌کنند. در این کانال می‌توانند با سایر اعضای پرشور باشگاه قهرمانان LFC ارتباط برقرار کنند. از مزایای بیشتر این کانال می‌توان به داشتنِ پاتوق‌های مجازی، مسابقات، حضور مهمان، به‌روزرسانی‌های بنیاد LFC و تخفیف‌های خرده‌فروشی LFC اشاره کرد.

باشگاه لیورپول در حراجی NFT

علاوه بر این مزایا، درصدی از درآمد باشگاه لیورپول به بنیاد LFC تعلق می‌گیرد. این موسسه خیریه مستقل، از فعالیت‌های ورزشی، سلامت و رفاه، و مسائل جوانان و … حمایت می‌کند.

در زمان‌های اخیر، گیمرها به وضوح اعلام کرده‌اند که NFTها، استراتژی‌های بالقوه‌ای را برای کسب درآمد در اختیار توسعه‌دهندگان بازی قرار می‌دهند و به همین دلیل،‌ از NFTها حمایت نمی‌کنند. بر اساس نتیجه باشگاه لیورپول در حراجی NFT ، می‌توان دریافت که طرفداران ورزش نیز دیدگاه مشابهی با گیمرها دارند.

مجموعه LFC Heroes Club NFTs

مجموعه LFC Heroes Club به عنوان بخشی از یک حراجی مرحله‌ای در دسترس بود. حراج «Legendary» شامل 1/1 NFT از 23 عضو تیم به همراه مربی تیم کلوپ یورگن (Jürgen Klopp) بود

تصاویر آواتار اعضای تیم و مربی فروخته شد و محمد صلاح با 88200 دلار، بالاترین قیمت را به دست آورد. به دنبال آن مربی اصلی تیم، 81900 دلار جمع آوری کرد.

حراجی «Hero Limited Edition» هم با 171048 NFT باقی مانده این حراجی تشکیل شد. هر NFT با توجه به رنگ پس‌زمینه و ویژگی‌های Match Mode ،Fresh Mode و Super Mode متفاوت است.

قیمت درخواستی Hero Limited Editions، هفتاد و پنج دلار بود و با فروش 9697، درآمد حاصل از آن به 727275 دلار رسید که 10 درصد از مبلغ کل، به بنیاد LFC تعلق گرفت.

در مجموع، درآمد حاصل از حراج Legendary به 745290 دلار می‌رسد. که 50 درصد آن به بنیاد LFC تعلق می‌گیرد.

LFC Heroes Club در مجموع 1,472,565 دلار (1,027,193 دلار پس از کمک‌های خیریه) برای باشگاه فوتبال لیورپول درآمد کسب کرد. این رقم خیلی کمتر از رقم فروش پیش بینی شده 11.2 میلیون دلاری است.

تعداد خریداران در حراجی باشگاه لیورپول

باشگاه فوتبال لیورپول مایل بود تاکید کند که NFTهای قهرمانان LFC، بر روی بلاک چین Polygon کار می‌کند و فعالیت بر روی بلاک چین پولیگون یعنی این مجموعه دوستدار محیط زیست است.

حراجی NFT باشگاه لیورپول

این تیم می‌گوید:  «ما انتخاب کرده‌ایم که تمام NFT‌های LFC Heroes Club را روی Polygon، یکی از کم مصرف‌ترین بلاک‌چین‌ها، قرار دهیم. ایجاد NFT در Polygon همان تاثیر کربنی ارسال 2.5 ایمیل را دارد، به این معنی که NFTهای LFC 99.95 درصد انرژی کمتری نسبت به پروژه‌های روی اتریوم مصرف می‌کنند. با این حال، ارتباط با امور خیریه، برای برانگیختن علاقه‌ها به سمت پروژه، کافی نبود.»

مدیر مرکز صنعت ورزش اوراسیا، پروفسور سیمون چادویک، ادعا دارد که خریداران منفرد چندین NFT خریداری کرده‌اند و این مسئله وضعیت آمار فروش را حتی بدتر از آن چه در ابتدا تصور می‌‌شد، می‌کند!

به نظر می‌رسد که اگرچه کمتر از 10000 NFT لیورپول خریداری شده است، اما تعداد خریداران نسبت به این خرید، به طور قابل توجهی کمتر است، بنابراین تعداد افرادی که در این حراجی شرکت کرده‌اند، به طور کامل زیر سوال می‌رود.

دیوید لینچ، روزنامه‌نگار فوتبال، گفت که باشگاه برای مدتی در حال بررسی مزایا و معایب انتشار مجموعه NFT بوده است. اما در نهایت، آن‌ها به دلایل سود مالی، علیرغم کاستی‌ها، پیش‌روی کردند.

لیورپول در ماه‌های اخیر، مدت‌ها را صرف ارزیابی احساسات پیرامون NFT کرده و در مورد آسیب‌های احتمالی برای سرمایه‌گذاران و محیط زیست هشدار داده شده بود، اما به هر حال تصمیم به شروع این حراجی گرفته شد. احتمالاً سود مالی بیش‌تر از هر چیزی برای آن‌ها اهمیت دارد. در حالت کلی بررسی احساسات مردمی نشان می‌دهد که شک و تردید زیادی نسبت به دارایی‌های دیجیتال وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد باشگاه لیورپول در حراجی NFT چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر