;
coinex

آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible)

آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible) یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید از آن اطلاع داشته باشید. تا انتهای مطلب همراه تکراتو باشید.

آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible) در حوزه سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر شما هم قصد دارید سرمایه‌گذاری خود را در این حوزه آغاز کنید، بهتر است با این موضوع خطیر آشنا شوید. به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتیم در این نوشتار از تکراتو، به شما آموزش دهیم که چگونه می‌توان یک NFT در پلتفرم‌های متفاوت ایجاد کرد.

اگر با دنیای رمزارزها آشنایی داشته باشید، چیزهایی درباره بازار ارزهای دیجیتال شنیده‌اید. بدین ترتیب، حتماً نام اوپن سی و راریبل را شنیده‌اید. اگر هم درباره این پلتفرم‌ها اطلاعات کافی ندارید، جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. ما این مطلب را فراهم کرده‌ایم که تمام اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس برای کسب اطلاعات مفید و اثربخش، ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید و از این اطلاعات به بهترین شکل استفاده نمایید.

اخیراً با رشد و پیشرفت فوق‌العاده تکنولوژی، بسیاری از کسب‌وکارها هم به‌صورت اینترنتی فعالیت دارند. در همین میان، برخی از تجارت‌ها نیز به‌صورت دیجیتالی در حال فعالیت هستند. یکی از مهم‌ترین دلایل رشد و محبوبیت ارزهای دیجیتال هم همین موضوع است؛ بنابراین، ممکن است هرکسی وسوسه شود تا در این بازار سرمایه‌گذاری کند. اگر شما نیز در این دسته از افراد قرار می‌گیرید، به این نوشتار توجه فرمایید. مطمئن باشید که ما اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible)

ما امروز قصد داریم که به بررسی آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible) بپردازیم. اگر شما نمی‌دانید که چگونه می‌توان یک NFT در این پلتفرم‌ها ایجاد کرد، این راهنما را مطالعه کنید. در این نوشتار، هر چیزی که شما باید بدانید را فراهم کرده‌ایم. شاید برای شما جالب باشد که جک دورسی که مدیرعامل توییتر است، اولین توییت NFT خود را با قیمت بیشتر از دو میلیون دلار به فروش رساند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که می‌خواهید وارد بازار توکن‌های غیرمثلی شوید، ابتدا نیاز است بدانید که نحوه ساخت توکن NFT چگونه است. به علاوه، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید قبل از ساخت NFT از آن اطلاع داشته باشید، انواع کیف پول‌هاست. به همین دلیل هم بهتر است که شما بهترین کیف پول‌های NFT در سال 2022 شناخته و از آن‌ها بهره ببرید.

آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible)

اگر هم می‌خواهید راه‌های کسب درآمد از NFT را بدانید، می‌توانید سری به این نوشتار بزنید و با پنج راه پولساز توکن‌های غیر قابل تعویض آشنا شوید. شاید برای شما سؤال پیش بیاید که دلیل افزایش محبوبیت NFTها چیست؟ برای پاسخ به این سؤال، خوب است بدانید که یکی از مهم‌ترین دلیلی که مردم به NFTها اعتماد می‌کنند، ورود شخصیت‌های مشهور و قابل‌اعتماد به این حوزه است. ازاین‌رو، ما به شما آموزش می‌دهیم که چگونه در اوپن سی NFT بسازیم و راه‌های آن را بررسی می‌کنیم.

NFT چیست؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که ممکن است در روند آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible) با آن مواجه شوید، این است که NFT چیست؟ ما در این بخش، به این سؤال شما به‌خوبی پاسخ می‌دهیم. احتمالاً اغلب شما نام NFT را شنیده‌اید. NFTها همان عکس‌ها، هنرها و موسیقی‌های دیجیتالی هستند که برای خریدوفروش آن‌ها باید هزینه کنید.

نکته جالب‌توجه درباره آن‌ها این است که NFTها کاملاً منحصربه‌فرد هستند و به‌هیچ‌عنوان شما نمی‌توانید آن‌ها را با سایر توک‌ها تعویض و جابه‌جا کنید. به همین علت هم به آن‌ها توکن غیر قابل معاوضه می‌گویند. این NFTها قیمت نسبتاً بالایی دارند و ازآنجاکه کاملاً منحصربه‌فرد هستند، شما می‌توانید هر هزینه‌ای را بابت آن‌ها بپردازید.

علاوه بر این، خوب است بدانید که دارایی‌های دیجیتالی می‌توانند از NFTها پشتیبانی کنند. یک قطعه زمین یا ملک، یک آیتم ورزشی، یک امضا، یک بازی و هر چیز دیگری که به‌صورت دیجیتالی خریدوفروش شود را می‌توان به‌عنوان یک NFT به شمار آورد.

آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible)

همچنین ما این امکان را داریم که NFTها را به‌عنوان گواهی‌های اصالت فناوری بلاک‌چین در نظر بگیریم. انواع مجموعه‌های NFT در بازی‌های آنلاین هم خریدوفروش می‌شوند. برای انجام این معاملات، از پلتفرم‌های متفاوتی مانند eBay هم استفاده می‌شود. در این مدل برنامه‎‌ها، اقلام دیجیتالی به‌راحتی به حراج گذاشته و به فروش می‌‎رسند. برخی از مهم‌ترین و مشهورترین پلتفرم‌ها برای معامله اقلام دیجیتالی و NFT، اوپن سی و راریبل هستند.

برای مطالعه بیشتر:

کالکشن NFT چیست و آموزش ساخت آن چگونه است؟

چیزهایی که باید درباره NFTها بدانید

یکی از نکات مهم درباره آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible) این است که آن‌ها مانند ارزهای دیجیتال، قابلیت ذخیره شدن در کیف پول‌های رمزنگاری را دارند. به همین دلیل هم قبل از این‌که کامل به بررسی نحوه ساخت ان اف تی در OpenSea (OpenSea) و راریبل (Rarible) بپردازید، بهتر است به کیف پولی که برای این کار نیاز دارید، خوب فکر کنید.

ما پیشنهاد می‌کنیم که برای این کار، از کیف پول‌هایی استفاده کنید که از اتریوم پشتیبانی می‌کنند. بدین ترتیب، می‌توانید به‌راحتی به بازارهای آنلاین مخصوص به NFT متصل شده و کار خود را انجام دهید. متاماسک یکی از این کیف پول‌های جذاب و قابل‌استفاده است.

یکی دیگر از موضوعاتی که باید از آن اطلاع داشته باشید، این است که قبل از همه چیز باید به یاد داشته باشید NFTها توکن‌هایی هستند که روی یک بلاک‌چین قرار دارند. به همین دلیل هم ساخت آن‌ها در بیشتر مواقع نیاز به هزینه دارد. یکی از دلایل کسر کارمزد برای هر تراکنش در بلاک‌چین هم همین موضوع است. شما می‌توانید از این هزینه برای تبدیل هنر دیجیتالی به NFT دیگری استفاده کنید.

آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible)

باتوجه‌به موارد ذکرشده، شما برای ایجاد NFT نیاز به یک صندوق در اتریوم خواهید داشت. این مقدار بسته به کارمزد تراکنش در هر زمان، با یکدیگر متفاوت هستند. در آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible) گفته می‌شود که شما برای ساخت اولین توکن، نیاز به حداقل 100 دلار آمریکا دارید.

چگونه با استفاده از راریبل یا اوپن سی یک NFT ایجاد کنیم؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که ممکن است برای برخی از شما دوستان پیش بیاید، این است که چگونه در اوپن سی NFT بسازیم؟ این سؤال برای راریبل هم برای شما پیش می‌آید. همان طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، پلتفرم‌های اوپن سی و راریبل شهرت و طرفداران بسیار زیادی دارند. اگر شما قصد سرمایه‌گذاری با ساخت NFT را دارید، بهتر است از این دو برنامه استفاده کنید.

هر یک از پلتفرم‌های ذکرشده، ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. نکته جالب‌توجه درباره این برنامه‌ها این است که اوپن سی کاملاً رایگان بوده و شما برای ساخت NFT نیازی به پرداخت هزینه ندارید. البته هزینه‌های تراکنش برای این پلتفرم همچنان اعمال می‌شود. بااین‌حال، مورد دوم یعنی راریبل هم هزینه بسیار کم و معقولی برای شما در نظر می‌گیرد. کاهش هزینه‌ها یکی از مهم‌ترین دلایلی است که مردم به استفاده از این دو پلتفرم روی آورده‌اند.

البته ما باید به شما هشدار دهیم که ساخت NFT و فعالیت‌هایی ازاین‌قبیل چندان بی‌خطر نیستند. به بیانی دیگر، به‌خاطر داشته باشید که هر کاری خطرات مخصوص به خود را دارد. این کار هم مثل همه فعالیت‌های مربوط به ارزهای دیجیتال، مستلزم بکار گرفتن اقدامات امنیتی است.

آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible)

این اقدامات به شما کمک می‌کنند تا امنیت فعالیت خود را تا حد ممکن بالا ببرید. این امنیت هم در ذخیره‌سازی و هم در تراکنش‌های توکن‌ها کاربرد دارد. با ادامه آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible) همراه ما باشید.

برای مطالعه بیشتر:

آینده NFT ها در سال پیش رو چگونه خواهد بود؟

نحوه ساخت NFT در اوپن سی (OpenSea)

در این بخش از نحوه ساخت ان اف تی در OpenSea (OpenSea) و راریبل (Rarible) ما به بررسی پلتفرم اوپن سی می‌پردازیم. لازم به ذکر است که ساخت NFT در پلتفرم اوپن سی بسیار راحت است و هرکسی می‌توانید این کار را انجام دهد. در این قسمت، ما برای شما توضیح می‌دهیم که چگونه اولین NFT خود را در اوپن سی بسازید.

آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible)

برای انجام این کار، شما باید اولین مجموعه NFT خود را تنظیم کنید. با استفاده از وب‌سایت رسمی اوپن سی، به پروفایل خود رفته و روی گزینه ایجاد (Creat) کلیک کنید. این گزینه در بالا و گوشه سمت راست صفحه قرار دارد.

بعد از انجام این کار، شما به صفحه ایجاد اولین NFT هدایت می‌شوید. در این صفحه، شما این امکان را دارید که اولین فایل NFT خود را آپلود و آن را نام‌گذاری کنید. در این میان، شما می‌توانید توضیحاتی که تمایل دارید را به NFT خود اضافه نمایید. البته به یاد داشته باشید که برای آپلود فایل NFT، شما باید از فرمت و اندازه خاصی استفاده کنید.

بعد از این‌که کادرهای لازم را کاملاً پر کردید، می‌توانید NFT خود را بیشتر از قبل سفارشی‌سازی کنید. این بدان معنی است که شما می‌توانید NFT خود را در یک مجموعه خاص قرار دهید.

در ادامه آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible) خوب است بدانید که شما می‌توانید هر چیزی را به توکن خود اضافه کنید تا آن از هر نظر با سایر NFTها تفاوت داشته باشد.

آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible)

نکته مهمی که درباره نحوه ساخت ان اف تی در OpenSea (OpenSea) و راریبل (Rarible) باید بدانید، این است که شما می‌توانید انتخاب کنید که قصد دارید NFT خود را روی کدام بلاک‌چین ایجاد کنید. البته بهتر است از قبل اطلاعاتی درباره این موضوع کسب کنید تا بدانید که کدام بلاک‌چین‌ها از اوپن سی پشتیبانی می‌کنند.

بعد از این‌که شما سفارشی‌سازی‌های لازم برای NFT خود را انجام دادید، کافی است که روی گزینه «ایجاد» کلیک کنید. تبریک می‌گوییم! شما موفق شدید اولین NFT خود را ایجاد کنید. بعد از این‌که این کار را به‌خوبی یاد گفتید، وقت آن رسیده که نحوه فروش NFT را نیز بدانید.

نحوه ساخت NFT در راریبل (Rarible)

بعد از این‌که به سؤال خود درباره این‌که چگونه در اوپن سی NFT بسازیم رسیدید، وقت آن رسیده که به بررسی آموزش ساخت توکن NFT در سایت Rarible و آموزش کار با سایت Rarible هم بپردازید. همان طور که گفتیم، وب‌سایت راریبل هم یکی دیگر از برنامه‌های مشهور و جذاب برای ساخت NFT به شمار می‌رود. در این قسمت از تکراتو، برای شما توضیح می‌دهیم که چگونه در وب‌سایت راریبل NFT بسازید. برای کسب اطلاعات دقیق و بیشتر، ما را تا انتها همراهی نمایید.

شاید برای شما جالب باشد که ساخت NFT در پلتفرم راریبل، کمتر از پنج دقیقه زمان شما را می‌گیرد. در آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible) به بررسی این موضوع مهم خواهیم پرداخت. حتی برخی از افراد گفته‌اند که در این وب‌سایت، در کمتر از 3 دقیقه هم توانسته‌اند NFT خود را ایجاد کنند. این احتمال وجود دارد که شما بتوانید در کمتر از این زمان هم توکن موردنظر خود را طراحی و ایجاد نمایید.

آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible)

برای شروع آموزش ساخت توکن NFT در سایت Rarible تنها کافی است که روی گزینه ایجاد (Create) که در گوشه بالا سمت راست قرار دارد، کلیک کنید. این گزینه در صفحه اصلی سایت راریبل قرار دارد و شما می‌توانید به‌راحتی آن را مشاهده کنید. شما می‌توانید لیست تمام هنرهایی که توانایی ایجاد آن‌ها را دارید را ببینید. این امر موجب می‌شود که هزینه‌های شما تا حد زیادی پایین بیاید.

مهم‌ترین هدفی که شما در این بخش دارید، این است که بتوانید برای بار اول، یک NFT ایجاد کنید. در ادامه روند کار، شما باید جزئیات NFT خود را تنظیم نمایید. سپس انتخاب کنید که قصد دارید NFT خود را روی کدام شبکه بلاک‌چین بسازید.

علاوه بر این، شما این امکان را دارید که انتخاب کنید NFT شما یک نسخه تنها باشد یا به‌صورت مجموعه و چند نسخه‌ای. اگر می‌خواهید NFT شما به‌صورت یک نسخه تنها باشد، روزی گزینه Single و اگر تمایل دارید NFT شما به‌صورت چند نسخه‌ای باشد، گزینه Multiple را انتخاب کنید.

قدم بعدی در آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible) این است که شما فایل مخصوص به خود را در این برنامه آپلود کنید. شما این امکان را دارید که این فایل را با هراندازه و فرمتی که می‌خواهید، اضافه نمایید. برای مثال، این فرم می‌تواند با فرمت‌های MP4، WEBP، GIF، PNG و همچنین MP3 اضافه شود. به یاد داشته باشید که بهتر است حجم فرم شما کمتر از 100 مگابایت باشد.

آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible)

کار دیگری که در آموزش ساخت توکن NFT در سایت Rarible باید انجام دهید، این است که مجموعه‌های NFT خود را انتخاب کنید. این مجموعه، مانند پوشه فایل‌های شما عمل می‌کند. شما این امکان را دارید که مجموعه منحصربه‌فرد خود را هم ایجاد کنید. بعد هم باید به هنر ساخته‌شده خود، یک عنوان جذاب و گیرا بدهید تا مردم با شنیدن آن، به سمت هنر شما جذب شوند. این امر به شما کمک می‌کند که افراد بیشتری را برای خرید NFT خود ترغیب کنید.

سایر تنظیمات سایت راریبل

بعد از انجام مراحل فوق، وقت آن می‌رسد که نوع برخی تنظیمات اضافی را نیز اضافه کنید. در این مرحله، شما باید نوع فروش NFT خود را انتخاب نمایید. برای مثال، شما باید انتخاب کنید که قصد دارید NFT خود را به‌صورت حراج بفروشید یا به‌موقع و با بهترین قیمت.

سپس نیاز دارید حق امتیازی که قصد دارید از هر فروش کسب کنید را هم انتخاب نمایید. این مورد شبیه به کارمزد است. بدین صورت که شما این هزینه‌ها را بر اساس قیمت کل فروش و هر تراکنش دریافت می‌کنید.

در ادامه آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible) مشاهده می‌کنیم که شما می‌توانید برخی تنظیمات اختیاری را هم اضافه کنید. در این گزینه، شما می‌توانید برخی از محتواهای غیر قابل قفل و برخی لینک‌ها و گزینه‌های مخفی را به فایل خود اضافه کنید. بعد هم گزینه Free Minting را انتخاب کنید تا از پرداخت هزینه‌های اضافی بی‌نیاز باشید.

آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible)

در نهایت، روی گزینه «ایجاد آیتم» کلیک کنید تا کار شما برای ساخت NFT پایان یابد. سپس تراکنش‌ها را با کیف پول مخصوص به خود، امضا کرده و در اینجاست که کار شما به اتمام می‌رسد. اکنون NFT ساخته‌شده شما در وب‌سایت Rarible فهرست می‌شود و می‌توانید به‌راحتی آن را مشاهده کنید. همان طور که گفتیم، همه این کارها کمتر از پنج دقیقه زمان می‌برد و می‌توانید به‌راحتی NFT مختص به خود را ایجاد کنید.

اوپن سی بهتر است یا راریبل؟

بعد از این‌که نحوه ساخت ان اف تی در OpenSea و راریبل (Rarible) را درک کردید، وقت آن می‌رسد که اطلاعاتی درباره این دو پلتفرم کسب کنید. شاید افراد زیادی تفاوت میان این رو برنامه را ندانند. به همین دلیل هم ما در این بخش، برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر یک از برنامه‌های مذکور را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. اگر نمی‌دانید که اوپن سی را انتخاب کنید یا راریبل، به ادامه این مطلب توجه فرمایید.

کارشناسان در آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible) می‌‌گویند که هر دوی این پلتفرم‌ها بسیار عالی هستند. با این‌که این دو برنامه شباهت‌های زیادی دارد، اما برخی از تفاوت‌های بنیادی نیز آن دو را از یکدیگر متمایز می‌کند که باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های میان این دو برنامه، این است که پلتفرم اوپن سی بسیار بزرگ‌تر از راریبل است و از نزدیک به 150 توکن پشتیبانی می‌کند. راریبل در سال 2020 تأسیس شد و اوپن سی تاریخچه طولانی‌تری دارد. علاوه بر موارد ذکرشده، OpenSea برای کاربران انعطاف‌پذیری بیشتری دارد و به همین دلیل هم اغلب سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند که از آن استفاده کنند.

آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible)

از سوی دیگر، وب‌سایت راریبل سه گزینه برای بلاک‌چین‌های اتریوم، تزوس و فلو را حمایت می‌کند. بسیاری از کاربران اعتقاد دارند که راریبل پلتفرم بهتری نسبت به اوپن سی است؛ زیرا با هر بار ساخت NFT، شما تا بیشتر از 50 درصد حق امتیاز دریافت می‌کنید.

این دو برنامه شباهت‌های زیادی هم با هم دارند که شما می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. برای مثال، هزینه استفاده از هر دوی این پلتفرم‌ها صفر است. این بدان معنی است که شما نیازی به پرداخت هزینه‌های بالا برای ساخت NFT ندارید. به‌طورکلی، این موضوع به شما بستگی دارد که از کدام یک از برنامه‌ها استفاده کنید. می‌توانید از اوپن سی یا راریبل استفاده و از مزیت‌های هر یک بهره ببرید.

سخن نهایی

آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) و راریبل (Rarible) یکی از کارهای بسیار مهمی است که در دنیای رمزارزها باید از آن اطلاع داشته باشید. ما در این نوشتار از تکراتو، به بررسی نحوه ساخت ان اف تی در OpenSea (OpenSea) و راریبل (Rarible) پرداختیم. با استفاده از اطلاعات فوق‌الذکر، شما می‌توانید در کمترین زمان و با صرف حداقل انرژی، به‌راحتی NFT منحصربه‌فرد خود را ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید:

منابع:

نظر شما درباره این آموزش ساخت توکن NFT در اوپن سی (OpenSea) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر