;
coinex

سنسور اثرانگشت در دکمه پاور گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4 قرار می‌گیرد؛ اما چرا؟

جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن هستند که سامسونگ در ساخت سنسور اثرانگشت گوشی‌های گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4 همچنان از همان تکنولوژی قبلی استفاده می‌کند؛‌ این سنسور در دکمه پاور گوشی قرار می‌گیرد.

هنوز چند ماهی تا تاریخ رونمایی از نسل جدید گوشی‌های تاشوی سامسونگ باقی مانده؛ اما هر روز اخبار بیشتری از این گوشی‌ها فاش می‌شود. روز گذشته خبری درباره لولای مقاوم‌تر گوشی‌های گلکسی Z Fold 4 منتشر شده بود و حالا،‌ جزییاتی از تکنولوژی سنسور اثر انگشت در گوشی‌های تاشوی سامسونگ به گوش می‌رسد.

سامسونگ قصد دارد سنسور اثر انگشت را در هر دو گوشی تاشوی خود،‌ در لبه گوشی و در دکمه پاور قرار دهد. این همان چیزی است که در نسل قبلی هم شاهد آن بودیم. اما دلیل استفاده از تکنولوژی قدیمی چیست؟

سنسور اثرانگشت گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4

خبرگزاری Business Korea گزارش کرده است که سامسونگ در گوشی‌های تاشوی سری زد 4 از سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر استفاده نخواهد کرد. اینطور که به نظر می‌رسد، سامسونگ تلاش کرده از این تکنولوژی استفاده کند؛ اما در نهایت تصمیم گرفته، سنسور اثرانگشت را مثل سابق، در دکمه پاور قرار دهد.

سنسور اثرانگشت در دکمه پاور گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4 قرار می‌گیرد؛ اما چرا؟

گفته می‌شود که سامسونگ قصد داشته به‌خاطر تجربه کاربری بهتر،‌ دکمه هوم را مثل همیشه روی گوشی قرار دهد و از آنجاکه کاربر برای باز کردن قفل گوشی از دکمه هوم استفاده می‌کند، پس سامسونگ هم تصمیم گرفته تا سنسور اثرانگشت را همچنان روی دکمه هوم باقی بگذارد.

اگر سامسونگ تصمیم می‌گرفت از سنسور اثرانگشت داخل نمایشگر استفاده کند، پس احتمالا سیستمی شبیه به پتنت‌ خود را به کار می‌گرفت که در آن، دو سنسور به‌هم متصل هستند. یکی از سنسورها در مرکز صفحه نمایش بیرونی، و دیگری در لبه سمت چپ نمایشگر داخلی قرار می‌گرفت.

ویوو یکی دیگر از شرکت‌هایی است که امسال از گوشی تاشوی خود رونمایی می‌کند. گفته می‌شود که این شرکت در تاشوی بعدی خود از دو سنسور اثرانگشت استفاده می‌کند.

سنسور اثرانگشت در دکمه پاور گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4 قرار می‌گیرد؛ اما چرا؟

سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر، یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌های پرچمدار محسوب می‌شود و درواقع یک ویژگی استاندارد در این گوشی‌هاست. اما برای گوشی‌های تاشو، داستان کمی متفاوت است.

سنسور اثرانگشت در لبه گوشی‌های تاشوی گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4 به کاربر اجازه می‌دهد که گوشی تاشو را چه در حالت باز و چه در حالت بسته، قفل و باز کند. اگر سامسونگ تصمیم بگیرد از سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر استفاده کند، باید هر دو صفحه نمایش داخلی و بیرونی را به سنسور اثر انگشت مجهز کند تا کاربر بتواند در هر دو حالت باز و بسته، از سنسور استفاده کند.

از طرف دیگر، حذف سنسور از دکمه هوم، تبعات منفی بیشتری برای گلکسی Z Flip 4 دارد. این گوشی مثل نسل قدیمی گوشی‌های تاشو باز و بسته می‌شود و اگر به سنسور اثرانگشت در لبه گوشی مجهز نشود، کاربر باید گوشی را کاملا باز کند تا به نمایشگر داخلی آن دسترسی داشته باشد. یکی از تبعات منفی این طراحی، از دست دادن دسترسی امن به سامسونگ پی در حالت بسته گوشی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سنسور اثرانگشت گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

منبع: 9to5google

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر