;
coinex

پارک های تهران زنانه مردانه می‌شوند

خبر زنانه و مردانه شدن پارک های تهران به گوش می‎‌رسد. همچنین در یکی از پارک‌های تهران، بنری با مفهوم پارک مادران و کودکان نصب شده است. به نطر شما علت زنانه و مردانه شدن پارک‌های تهران چیست؟

عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که قرار است بالای 200 پارک بانوان وجود داشته باشد. علت نیاز به چنین پارک‌هایی را راحت بازی کردن مادران با فرزندانشان بیان کردند. در ادامه جزئیات مربوط به خبر زنانه و مردانه شدن پارک های تهران را بررسی می‌کنیم.

زنانه و مردانه شدن پارک های تهران

در واکنش به انتشار بنری در سردر پارکی در منطقه 14 تهران و خبر زنانه و مردانه شدن پارک‌های تهران، عضو شورای شهر تهران، آقای سیدمحمد آقامیری گفت: «عکسی که در فضای مجازی منتشر شده، در خصوص طرحی است که شهرداری تهران در این طرح قصد دارد برخی پارک‌های تهران را در اختیار مادران و کودکان قرار بدهد و به نوعی این پارک‌ها را به پارک‌های خانواده تبدیل کند. اجرای این طرح به این دلیل است که یک مادر به دور از چشم نامحرم به راحتی بتواند با فرزندش بازی کند.»

زنانه و مردانه شدن پارک های تهران

همچنین او ادامه داد: «بالای 200 پارک، مختص بانوان و مادر و کودکان خواهد شد. اگر برخی پارک‌ها مخصوص بانوان باشد، زنان ما می‌توانند در این پارک ها به‌راحتی ورزش، مطالعه و یا با فرزندانشان تفریح کنند.»

دلیل اجرای تهران زنانه و مردانه شدن پارک‌های تهران

عضو شورای شهر تهران به تقاضای مردم در جهت زنانه مردانه شدن پارک‌های تهران تاکید کرد و گفت: «دلیل اجرای چنین طرحی، تقاضای زیاد مردم شهر تهران بوده و ما فقط خواسته مردم را اجرا کردیم. در پارک‌ها مردان غریبه و جوانان نامحرم حضور دارند و این به صلاح بانوان نیست.»

همچنین در ادامه صحبت‌هایش به خانوادگی شدن پارک‌های شهر بزرگ تهران اشاره و بیان کرد: «بیشتر پارک‌های ما باید خانوادگی شوند، زیرا خانه‌ها کوچک و آپارتمانی است و مادران نمی‌توانند با کودکانشان بازی کنند. اما وقتی پارک‌های مخصوص زنان داشته باشیم، مادران، کودکان و زنان خیلی راحت می‌توانند در این پارک‌ها حضور داشته باشند.»

پارک های بانوان تهران

آقامیری با تاکید بر اینکه چندین پارک در تهران قرار است برای همیشه پارک مادران و کودکان شود، گفت: «مردان در طول روز سر کار هستند. مادرانی که بیشتر وقت آزاد دارند می‌توانند به این پارک‌ها رفته و با کودکان خود وقت بگذرانند و روحیه خانواده‌ها شاد و سلامت شود.»

او به صحبت‌هایشان اضافه کرد: «مردم اعتراض داشتند که چرا یک پارک امن نداریم؟ مادرانی که کودکانشان را برای بازی به پارک‌ها می‌بردند، نمی‌توانستند از ترس دزدیده شدن فرزندانشان تکان بخورند.» آقامیری با اشاره به این مسئله که احتمال دزدیده شدن فرزندان توسط زنان بسیار کمتر از مردان است، گفت: «اینکه یک زن بتواند یک کودک را بدزدد، بسیار کمتر از مردهاست. با زنانه مردانه شدن پارک‌ها تا حد زیادی امنیت بانوان تامین می‌شود.»

عضو شورای شهر تهران این موضوع را هم ذکر کرد که زنان و دختران تنها بدون فرزند هم می‌توانند به پارک‌ مختص بانوان بروند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد زنانه و مردانه شدن پارک های تهران چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    اولا حجاب چیز شخصیه تو هم نمیخواد فکر آقایون را بخونی یکمی امار را نگاه کن که ببین که چند درصد از زن ها مخالف حجاب اجباری اند سر مرد ها بیخودی نیا کلا شما هم یاد گرفتید هر جا گیر میکنید گیر میدید به اقایون
    دوما اصلا مهم نیست که تو چی میخوای میخوای کل تهران را بزنیم به نامت که هر جا بخوای با بچه ات راحت بازی کنی ، خیلی از مرد ها هم از وجود زن ها معذب میشند پس میخوای پارک اختصاصی مرد ها هم درست کنند این دقیقا شرک تو ولایته که یک سری فکر میکنند میتونند تصرف کنند تو هر زمینی

    پاسخ

    از افکار متحجر و عقب مانده، بیشتر از این هم انتظار نمی ره. متأسفم برای این مملکت، که مسئولینی کوته فکر دارد.

    پاسخ

    عرب هایی که یک روز دختران رو زنده به گور میکردن الان در حال برگزاری جام جهانی هستن و زن و مرد در کنار هم بدون دغدغه لذت میبرن، اما ما با تمدن کهن، متاسفانه به عقب میرویم و مغزهای متحجر زنگ زده، دارن ما رو به عصر حماقت برمیگردونن.
    راه ندادن زنان در ورزشگاه, ساخت پارک مجزا برای بانوان و ….
    بسیار جای تأسف است و البته باید گفت که از ماست که بر ماست

    پاسخ

    من موفق شدم ثبت نام کنم شرط بیمه اینه که باید حداقل در ماه ۱۰ میلیون کار کنی یعنی تقریبا روزی ۴۰۰ تومن ۲۶ روز باید کار کنی تقریبا جمعه هم اگر خواستی استراحت،یا ۱۹۰ ساعت کار در ماه اینجوری که حساب کردم باید ۱۳ یا ۱۴ ساعت کار کنی چون از زمان سوار شدن مسافر تا پیاده شدن حساب میشه ،یعنی باید تند تند پیاده کنی و سوار کنی تا ۸ ساعتت پر بشه، اینجوری ببین چه ترافیکی راه بیافته . با این شرایط به درد نمیخوره مگر اینکه بعدا بهتر بشه

    پاسخ

    جالبه آقایون بیشتر غصه میخورن که چرا خانم ها رو بی جچاب نمیبینن و لذت ببرند
    آخه به شما چه؟
    شاید من بخوام توی پارکی با بچم راحت بازی کنم
    خاک برسرتون شما برید از دیدن زن خودتون و در کنار اون توی پارکهایی که مجزا نشده لذت ببر

    پاسخ