;
coinex

اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس نسبت به نسل قبلی 20 درصد سریع‌تر است

اخیرا جزییاتی از مشخصات تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس منتشر شده که از افزایش سرعت آن نسب به نسل قبلی خبر می‌دهد. گفته می‌شود که این تراشه، زودتر از موعد همیشگی کوالکام و تا پایان بهار امسال رونمایی می‌شود.

این‌روزها شایعات زیادی درباره راه‌اندازی نسل جدید تراشه پرچمدار کوالکام به گوش می‌رسد. این شرکت امسال قصد دارد نسل جدید تراشه خود را زودتر از موعد همیشگی به بازار عرضه کند تا شاید جبرانی باشد برای عملکرد ضعیف اسنپدراگون 8 نسل 1.

اخیرا حساب کاربری با نام TheGalox در توئیتر اعلام کرده که مدل جدید، نسبت به مدل قبلی، 15 تا 20 درصد سریع‌تر است.

مشخصات تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس

اسنپدراگون 8 نسل 1 اگرچه یک چیپ قدرتمند است و قدرت اکثر پرچمدارهای اندرویدی 2022 را تامین می‌کند، اما با مشکل افزایش دما دست‌وپنجه نرم می‌کند. حال طبق گزارشات جدید، گفته شده است که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس شباهت‌های زیادی با نسخه قبلی خود یعنی تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 1 دارد. اما عواملی مانند پایداری بیش‌تر و مدیریت بهتر گرما که در تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس بهبود یافته، باعث برتری این تراشه نسبت به نسل قبلی خود و همچنین افزایش احتمالی قیمت این تراشه شده است.

اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس نسبت به نسل قبلی 20 درصد سریع‌تر است

اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس این‌بار به جای سامسونگ، توسط کمپانی TSMC تولید می‌شود و با لیتوگرافی 4 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد.

اسنپدراگون 8 نسل 1 با شماره مدل SM8450 معرفی شده بود؛ حال معرفی مدل پلاس این تراشه با شماره SM8475، احتمالا به دلیل بهبود ناشی از تولید با لیتوگرافی TSMC بجای سامسونگ باشد. همچنین انتظار می‌رود که سرعت کلاک این تراشه نسبت به مدل قبلی، افزایش چشمگیری داشته باشد. به نظر نمی‌رسد غیر از مواردی که به آن اشاره کردیم، تغییر چندانی در ساختار تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس صورت گیرد.

درآخر با توجه به شایعاتی که اخیرا منتشر شده است، به نظر می‌رسد که کوالکام قصد دارد، این تراشه را در ماه ژوئن (خرداد ماه) عرضه نماید. پس می‌توان حدس زد از نیمه‌ی دوم سال 2022، پرچم‌داران جدید از این پردازنده پشتیبانی کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر