;
coinex

وام دانشجویی 39 میلیون تومانی؛ شرایط پرداخت را بخوانید

وام دانشجویی 39 میلیون تومانی مشمول کدام دسته از دانشجویان می‌شود؟ مهلت ثبت‌نام این وام تا چه زمانی است؟ برای پاسخ به این سوالات در ادامه با تکراتو همراه باشید.

صندوق رفاه دانشجویان، چندی پیش مبلغ و همچنین مهلت ثبت‌نام وام دانشجویی 39 میلیون تومانی، وام دانشجویان دکتری و همچنین وام ودیعه مسکن که تنها مختص به دانشجویان متاهل است را اعلام کرد.

طبق گفته‌ی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وام تحصیلی، به تمام دانشجویان تعلق خواهد گرفت. اما مبلغ وام برای دانشجویان مجرد و متاهل متفاوت است. مبلغ این وام برای دانشجویان مجرد، به شرط تحصیل در نوبت روزانه دانشگاه‌های دولتی و همچنین در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، 19 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود. اما همین وام برای دانشجویان متاهل علاوه بر شرایط ذکر شده و همچنین ارائه سند ازدواج، دو برابر مبلغ وام دانشجویان مجرد یعنی به مبلغ 39 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود.

صندوق رفاه دانشجویان همچنین اعلام کرد که وام 32 میلیون تومانی ودیعه مسکن نیز تنها به متاهلان تعلق خواهد گرفت که در ادامه به جزئیات بیش‌تر این وام می‌پردازیم.

اطلاعات وام دانشجویی ودیعه مسکن

شرط لازم برای دریافت وام ودیعه مسکن، مانند وام تحصیلی، متاهل بودن دانشجو است که در غیر این‌صورت این وام به دانشجو تعلق نخواهد گرفت. مبلغ وام ودیعه مسکن دانشجویی برای دانشجویانی که در تهران زندگی می‌کنند، 32 میلیون و 500 هزار تومان است اما در کلانشهر‌ها این مبلغ به 26 میلیون تومان کاهش می‌یابد.

وام دانشجویی 39 میلیون تومانی؛ شرایط پرداخت را بخوانید

 

در سایر شهر‌ها، مبلغ این وام دانشجویی 19 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود. گفتنیست که دانشجویان متاهل تنها یکبار در طول مقطع تحصیلی خود از این وام بهره می‌برند و همچنین وام ودیعه مسکن متاهلی به دانشجویان مشغول به تحصیل در آخرین نیمسال تحصیل خود در دانشگاه، تعلق نمی‌گیرد.

اما در رابطه با شرایط لازم برای دریافت این وام باید بگوییم که این وام هم مانند وام تحصیلی تنها مشمول دانشجویانی می‌شود که در دانشگاه‌های دولتی در نوبت روزانه تحصیل می‌کنند. دانشجوی متاهلی که برای این وام درخواست می‌کند می‌بایست دارای سند ازدواج و همچنین یک اجاره‌نامه دارای کد رهگیری باشد.

علاوه بر آن دانشجو نباید از طرف دانشگاه خوابگاه داشته باشد. و اما نکته‌ی آخر درمورد وام ودیعه مسکن این است که در صورتی که هر دو زوج دانشجو باشند و هردو برای دریافت وام ودیعه مسکن اقدام نمایند، این وام تنها به یکی از آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

آخرین وام در نظر گرفته شده برای دانشجویان توسط صندوق رفاه، وام شهریه است که مبالغ آن برای دوره‌های مختلف، متفاوت است. مبلغ این وام برای مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، 1 میلیون و 300 هزار تومان بوده و برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای و دکتری پیوسته نیز به مبلغ 2 میلیون و 600 هزار تومان است. اما دانشجویان دکتری تخصصی ناپیوسته می‌توانند وام 6 میلیون و 500 هزار تومان دریافت کنند.

و در آخر طبق اطلاعیه صندوق رفاه دانشجویان، مهلت ثبت‌نام وام‌های دانشجویی نام‌برده، از تاریخ 27 فروردین لغایت 25 اردیبهشت خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره وام دانشجویی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر