;
coinex

بهترین دستگاه تصفیه هوا در بازار ایران؛ روشی مناسب برای مقابله با آلودگی هوای این روزها

در شرایط آلودگی شدید هوا، شما حتی در منزل هم از شر آلودگی در امان نیستید. در این شرایط، بهترین دستگاه تصفیه هوا می‌تواند به شما برای فرار از مضرات آلودگی کمک کند.

هر ساله روزهای سرد پاییز و زمستان در پایتخت و دیگر شهرهای بزرگ کشور توامان است با بروز شدیدتر بیماری‌های تنفسی، تنگی نفس و سردرد. با توجه به رخ دادن پدیده وارونگی هوا در این ایام، اگر از ارتفاقات خارج از شهر خود به شهر نگاه کنید، یک لایه مجزا از آلودگی هوا را در سطح شهر می‌بینید که در واقع دود، گاز و هوای گرم حاصل از مصرف سوخت‌های فسیلی است که به دلیل گرما نمی‌تواند به لایه‌های بالاتر برود.

در چنین شرایطی، بهتر است ضمن کمتر بیرون رفتن از خانه و رعایت نکات بهداشتی، در محیط‌های بسته چون محل کار یا خانه از بهترین دستگاه تصفیه استفاده کنید. اما اگر اطلاعات خاصی از پرفروش ترین دستگاه تصفیه هوا یا بهترین دستگاه تصفیه هوا در ایران ندارید، در راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا ضمن پرداختن جزئی به عملکرد آن، لیست جامعی از بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین دستگاه تصفیه هوا

شاید بد نباشد پیش از معرفی بهترین دستگاه‌های تصفیه هوا به طور گذرا به نحوه کارکرد دستگاه تصفیه هوا اشاره کنید. دستگاه تصفیه هوا که در انگلیسی air purifier خوانده می‌شود با عبور هوای محیط از خود، ذرات معلق، گردوغبار، آلودگی هوا، ذرات کپک ریز معلق در هوا و ویروس‌ها را در فیلترهای خود به دام می‌اندازد و هوایی بسیار سالم و سرشار از اکسیژن تحویل می‌دهد. دستگاه تصفیه هوا از منظر عملکرد به دو دسته کلی تقسیم می‌شود:

active یا فعال: در این روش، بعد از گذشتن هوا از فیلتر، موادی مانند ازن به هوا افزوده می‌شود تا در هوای محیط با دیگر آلاینده‌ها برخورد داشته باشد و آن‌ها را غیرفعال کنند.

Passive یا غیرفعال: در این روش، هوا با فن به داخل دستگاه کشیده می‌شود و بعد از گذشتن از فیلترهای دستگاه و جذب آلاینده‌ها توسط دستگاه، از آن خارج می‌شود.

بهترین دستگاه تصفیه هوا
بهترین دستگاه تصفیه هوا

همچنین نکته مهمی که در راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا باید به آن اشاره کرد و در انتخاب شما موثر است اینکه دستگاه‌های تصفیه هوا بنابر نوع فیلتری که در آن‌ها قرار گرفته کاربردهای مختلفی دارند و برای محیط‌های مختلفی مناسب هستند. فیلترهای دستگاه‌های تصفیه هوا به طور عمده از دو نوع زیر است:

  • لامپ UV و فیلتر کاتالیستی که در روش active کاربرد دارد.
  • فیلتر هپا که در روش passive کاربرد دارد.

اما پرفروش ترین دستگاه تصفیه هوا و محبوب‌ترین برندهای آن در ایران عبارتند از رپس، کارچر، هانیول، شیائومی، جی‌پلاس، سامسونگ، های تک، فیلیپس، لایفا ایر و امریک ایر. در ادامه راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا بهترین موارد موجود در بازار ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

شاخص کیفیت هوا چیست

برای آلودگی هوا چه کنیم ؟ خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها برای مقابله با آلودگی هوا

دستگاه تصفیه هوا کارچر مدل AF100

بهترین دستگاه تصفیه هوا

شاید برند آلمانی کارچر را به خاطر محصولاتی چون بخارشو یا کارواش خانگی بشناسید. این برند یک کمپانی معتبر با محصولاتی باکیفیت است که دستگاه تصفیه هوا نیز می‌سازد.

دستگاه تصفیه هوای کارچر مدل AF100 بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل است که با 5 مرحله فیلتراسیون قدرتمند، فن سه سرعته بی‌صدا، نمایشگر لمسی، سنسور لیزری تشخیص آلودگی هوا و حجم هوای خروجی نسبتا بالا، برای منازلی با متراژ نسبتا بالا مناسب محسوب می‌شود. از نظر ظاهری نیز باید گفت که این محصول ظاهر خوبی دارد و از نظر طراحی، در دسته محصولات مدرن و امروزی جای می‌گیرد، اما قیمت آن نسبتا بالا است.

دستگاه تصفیه هوا رپس مدل RAP-410

بهترین دستگاه تصفیه هوا

برند رپس پرفروش ترین دستگاه تصفیه هوا را عرضه می‌کند. این برند انگلیسی از بهترین برندهای عرضه‌کننده این دستگاه‌ها است و مدلی که در حال حاضر آن را به شما معرفی می‌کنیم یک ضدعفونی‌کننده و تصفیه‌کننده بسیار قدرتمند هوا است که از نظر متراژ برای خانه‌هایی با مساحت 100 تا 140 متر مربع کفایت می‌کند.

این دستگاه در مدت زمان نیم‌ساعت می‌تواند منازلی با وسعت گفته شده را از نظر هوای پاک تامین کند. برای متراژهای کوچک‌تر هم طبعا این فرایند با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بدرد نخور ترین گجت های بازار

بهترین گجت های هوشمند آشپزخانه

دستگاه تصفیه هوا لایفا ایر LA352

بهترین دستگاه تصفیه هوا

یکی از بهترین دستگاه تصفیه هوا در ایران دستگاه لایفا ایر مدل LA352 است. برند فنلاندی لایفا ایر شماری از پرفروش ترین دستگاه تصفیه هوا را عرضه می‌کند که همگی از نظر طراحی، کیفیت ساخت و امکانات در سطح بالایی قرار دارند.

طراحی دورانی‌شکل این دستگاه که اخیرا در طراحی دستگاه‌های تصفیه هوا مرسوم شده دو مزیت عمده برای این مدل از محصولات لایفا ایر به همراه دارد؛ اول اینکه اطراف دستگاه تصفیه هوا به مراتب بهتر پوشش داده می‌شود و دوم اینکه سبب می‌شود هوا مدت بیشتری داخل کانال تصفیه هوا باشد و عملکرد دستگاه برای تصفیه هوا به مراتب مطلوب‌تر باشد.

این دستگاه را برای منازلی با وسعت نهایتا 70 متر مربع توصیه می‌کنند و مدت زمان تصفیه هوا با آن یکساعت است. در نظر داشته باشید که این محصول حجم هوای تصفیه شده 330 متر مکعب در ساعت را ارائه می‌کند.

از نظر صدا نیز این دستگاه عملکرد خوبی دارد و با صدای بسیار کم 32 تا 66 دسی‌بل هرگز شما را آزار نمی‌دهد. از دیگر مزایای این محصول که از جمله بهترین دستگاه‌های تصفیه هوا است باید به مانیتور هوشمند و امکان کنترل آن با اپلیکیشن مخصوص تلفن همراه اشاره کرد.

دستگاه تصفیه هوا هانیول مدل Airtouch

بهترین دستگاه تصفیه هوا

برند هانیول شماری از پرفروش ترین دستگاه تصفیه هوا را در ایران و جهان عرضه می‌کند و از نظر کیفیت محصولات بسیار ایده‌آلی دارد اما باید بدانید که قیمت محصولات آن کمی بالاست.

این مدل از دستگاه تصفیه هوای هانیول به سنسورهای تشخیص آلودگی و روشنایی نیز مجهز شده و در حالت شب خود، تمام نورهای مزاحم دستگاه را خاموش می‌کند.

صدای کم و مصرف پایین انرژی از مهمترین نقاط قوت این دستگاه است، اما از نظر عملکردی برای منازلی با متراژ نهایتا 50 متر توصیه می‌شود.

دستگاه تصفیه هوا جی پلاس مدل GAP-J670I

بهترین دستگاه تصفیه هوا

یکی از بهترین دستگاه تصفیه هوا در ایران محصول برند داخلی جی پلاس است که در کنار کیفیت مناسب خود، قیمت ایده آلی نیز دارد. این محصول از نظر کارایی گزینه مناسبی است و در کنار قابلیت تصفیه هوا، قابلیت بخور سرد را نیز داراست که آن را برای استفاده در اتاق خواب به گزینه ایده‌آلی بدل می‌کند.

دستگاه تصفیه هوای جی‌پلاس همچنین دارای یک سنسور تشخیص نور است که به محض خاموش شدن چراغ اتاق با کم کردن نور دستگاه، دور فن را نیز کاهش می‌دهد تا برای خواب مشکلی با صدای دستگاه نداشته باشید.

تجهیز شدن این مدل به سنسوری برای تشخیص سطح آلودگی هوا نیز سبب شده تا به طور هوشمند بتواند دور فن را به تناسب میزان آلودگی کم یا زیاد کند. به طور کلی دستگاه تصفیه هوای جی‌پلاس به عنوان یک محصول ایرانی یک گزینه بسیار ایده‌ال برای هرکسی محسوب می‌شود.

البته که باید توجه کنید با حجم خروجی هوای 400 متر مکعب در ساعت، این دستگاه برای منازلی با متراژ‌ 52 متر مربع ایده‌آل است و برای وسعت‌های بیشتر توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گجت های گیمینگ

بهترین گجت ها برای تمیز کاری

دستگاه تصفیه هوا های تک مدل HI-AP800

بهترین دستگاه تصفیه هوا

یکی از پرفروش‌ترین و محبوبترین برندهای دستگاه تصفیه هوا در ایران، برند های تک است. البته عموم محصولات این برند برای متراژهای پایین در حد اتاق کاربرد دارند و برای متراژهای بالای 30 متر مناسب نیستند. البته که با توجه به قیمت این محصولات، این مدل‌ها همگی کارایی بسیار مناسبی دارند.

این مدل از دستگاه‌ تصفیه هوای های تک توان تولید 153 متر مکعب هوای تمیز در ساعت را دارد و از فیلترهای استاندارد تصفیه هوا در کنار امکاناتی چون اشعه UV و قابلیت یونازیسیون بهره می‌برد. ابعاد خوب دستگاه و فضای کمی که اشغال می‌کند نیز سبب شده تا این مدل برای فضاهای کوچک یک انتخاب بسیار جذاب باشد.

دستگاه تصفیه هوا شیائومی مدل 4 pro

بهترین دستگاه تصفیه هوا

شیائومی، غول چینی صنعت تکنولوژی را اگر با گوشی‌ها و پاوربانک‌هایش می‌شناسید باید بدانید که در حوزه‌های بسیار متنوع دیگری نیز فعال است. یکی از مهمترین حوزه‌های فعالیت شیائومی، حوزه لوازم خانگی و گجت‌های کاربردی مانند تصفیه هوا است.

مدل پرو 4 دستگاه تصفیه هوا شیائومی بهترین دستگاه تصفیه هوا در ایران محسوب می‌شود که با فیلترهایی با کیفیت حجم بسیار بالایی از آلودگی و مواد آلرژی‌زا را جذب و حذف می‌کند. فیلتر کربن فعال این مدل نیز می‌تواند در جهت حذف دود و بوی بد سیگار عمل کند.

از مزایای این مدل، کارکرد آن برای متراژهای بالا است که به لطف توان عرضه 500 مترمکعب هوای تمیز در ساعت فراهم شده و می‌توان آن را برای منازلی تا وسعت 160 مترمربع توصیه کرد.

البته این مدل با توجه به توانایی و قدرت خود قیمت نسبتا بالایی نیز دارد. سنسور تشخیص آلودگی هوا و امکان کنترل از طریق اپلیکیشن نیز از دیگر نقاط برجسته این دستگاه محسوب می‌شود.

دستگاه تصفیه هوا سامسونگ مدل AC-G35

بهترین دستگاه تصفیه هوا

غول کره‌ای دنیای تکنولوژی نیز مانند شیائومی صرفا به کسب‌وکار گوشی بسنده نکرده و از سالیان دور در کنار عرضه لوازم خانگی، برخی گجت‌های کاربردی مانند دستگاه تصفیه هوا نیز عرضه کرده است. مدل AC-G35 سامسونگ اما یک محصول گرانقیمت بوده که البته با کیفیت بسیار بالا و استانداردهای روز دنیا ساخته شده است.

مصرف کم برق،‌ نمایشگر LCD نشانگر وضعیت هوا و صدای بسیار کم از برجسته‌ترین ویژگی‌های دستگاه AC-G35 بوده که آن را به بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل بدل کرده است.

البته باید گفت که این دستگاه برای متراژهای نسبتا کم و تا حدود 34 مترمربع مناسب است و برای متراژهای بالاتر از 50 متر هرگز توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گجت های ورزشی

بهترین ساعت هوشمند تا 1 میلیون تومان

دستگاه تصفیه هوا آلما پرایم مدل AP-361

بهترین دستگاه تصفیه هوا

برند آلما پرایم نیز از جمله شرکت‌های مطرح عرضه‌کننده دستگاه تصفیه هوا است. دستگاه تصفیه هوای این برند با مدل AP361 یکی از بهترین محصولات تصفیه هوا برای اتاق خواب و دفاتر اداری کوچک بوده و با وزن کم خود به سادگی قابل حمل‌ونقل است.

ویژگی برجسته این دستگاه برخورداری از تکنولوژی فیلتراسیون پیشرفته شامل فیلتر هپا، فیلتر کربن فعال، فیلتر تیتانیوم و فیلتر آلومینیوم است که با لامپ UV و کاتالیست‌های متنوع می‌توانند همه انواع آلاینده‌ها، بوی بد، ویروس، باکتری و ذرات معلق در هوا را جذب کنند.

از نظر وسعت این مدل برای محیط‌هایی با وسعت 65 مترمربع مناسب است و به قفل کودک و قابلیت کنترل از راه دور نیز تجهیز شده که ایمنی آن را به مراتب بالاتر می‌برد.

دستگاه تصفیه هوا ناسیونال اکولاین مدل 3900

بهترین دستگاه تصفیه هوا

برند ناسیونال اکولاین سابقه درخشانی در طراح و ساخت انواع دستگاه‌های فیلتراسیون و تصفیه هوا دارد و از بزرگترین تولیدکنندگان این صنعت در دنیا محسوب می‌شود. مدل 3900 دستگاه تصفیه هوای اکولاین با تکیه بر جدیدترین استانداردهای روز دنیا ساخته شده و عملکردی بسیار دقیق در تصفیه هوا دارد.

این دستگاه به عنوان یکی از بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل با فیلتراسیون 6 مرحله‌ای پیشرفته هوای محیط را به بهترین شکل پاکسازی می‌کند و با استفاده از بخار سرد نیز به کیفیت هوای منزل شما می‌افزاید. این دستگاه برای فضاهایی با وسعت 75 متر مربع مناسب و می‌توان عملکرد آن را در سه حالت با سرعت‌های مختلف تنظیم کرد.

دستگاه تصفیه هوا فیلیپس مدل 2889

بهترین دستگاه تصفیه هوا

فیلیپس نیز از جمله نام‌های مطرح و شناخته‌شده در حوزه تولید انواع وسایل برقی و دیجیتالی است و یکی از پرفروش ترین دستگاه تصفیه هوا را عرضه می‌کند.

این دستگاه با توان بالا و راندمان بسیار خوب خود به طور هوشمند هوای محیط را کنترل و تصفیه می‌کند. وضعیت عملکرد دستگاه تصفیه هوای فیلیپس 2889 را می‌توانید از طریق نمایشگر روی بدنه یا اپلیکیشن موبایلی آن کنترل کنید.

تکنولوژیPHILIPS ARENASENSE نیز سبب می‌شود تا این دستگاه در تشخیص و جذب ذرات بسیار ریز معلق در هوا خوب عمل کند. وجود نمایشگر عددی و سه حالت عملکردی اتوماتیک و پنج حالت عملکرد دستی از دیگر ویژگی‌های این مدل است. این مدل برای فضاهایی با مساحت 79 مترمربع مناسب است.

بیشتر بخوانید:

بهترین ساعت هوشمند سامسونگ

بهترین ساعت هوشمند ارزان قیمت در بازار

دستگاه تصفیه هوا هیوندای واکورتک مدل EOS-501D

بهترین دستگاه تصفیه هوا

یکی دیگر از محصولاتی که در راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا قصد داریم معرفی کنیم، محصول برند معروف و شناخته‌شده هیوندای بوده که با طراحی زیبا و ساده خود طرفداران زیادی در بازار ایران پیدا کرده است.

این مدل به عنوان بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل برای محیط‌هایی با مساحت 60 مترمربع مناسب است و می‌تواند ظرف 15 دقیقه فرایند پاکسازی هوای محیط را انجام دهد.

از مزایای این دستگاه باید به صدای کم و مصرف پایین برق اشاره کرد. برخورداری از فیلتر پلاسما نیز سبب شده تا این محصول به سادگی ذرات معلق را جذب کند.

دستگاه تصفیه هوا هانیول مدل Airtouch X

بهترین دستگاه تصفیه هوا

هانیول از بزرگترین برندهای تولیدکننده محصولات تصفیه هوا بوده که مدل ایرتاچ آن از محبوب‌ترین مدل‌ها در سراسر دنیا است. البته دقت کنید که به طرز عجیبی مدل‌های تقلبی این دستگاه در بازار ایران بسیار زیاد است و برای خرید نسخه اصلی توصیه می‌شود از مراکز معتبر نسبت به خرید اقدام کنید.

نکته قابل ذکر دیگر اینکه قیمت این مدل بسیار بالا است و اگر دغدغه هزینه ندارید به سراغ آن بروید. این دستگاه با فیلترهای قدرتمند و لامپ UV عملکرد بسیار مناسبی در تصفیه هوا دارد.

از دیگر مزایای این مدل که یکی پرفروش ترین دستگاه تصفیه هوا محسوب می‌شود می‌توان به سنسور هوشمند وضعیت هوا، وضعیت خواب و تایمر اشاره کرد. توان تولید 560 متر مکعب هوای تمیز در ساعت سبب شده تا این مدل برای محیط‌های بزرگ گزینه بسیار مناسبی باشد و به سادگی محیطی با مساحت 140 متر را پوشش دهد.

دستگاه تصفیه هوا بلوایر مدل Classic 480i

بهترین دستگاه تصفیه هوا

مدل دیگری که در راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا به آن می‌پردازیم، دستگاه تصفیه هوای بلوایر مدل  Classic 480i بوده که از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا برخوردار است. فیلتر هپای این دستگاه از جدیدترین نوع هپا سایلنت است و به خوبی تمام ذرات آلاینده را جذب می‌کند.

شرکت سازنده مدعی است که این دستگاه می‌تواند ذرات آلاینده‌ای به کوچکی 0.005 میکرون را نیز به سادگی جذب کند که این مسئله آن را به بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل بدل می‌کند اما باید بدانید که این دستگاه هم خودش قیمت بالایی دارد و هم فیلترهای آن نسبتا گران است.

بیشتر بخوانید:

بهترین ساعت های هوشمند 2023

بهترین ساعت هوشمند شیائومی

دستگاه تصفیه هوا سایا مدل Blue Sky

بهترین دستگاه تصفیه هوا

یک برند ایرانی دیگر که محصولات خوبی عرضه کرده برند سایا است. مدل بلواسکای این برند با قیمت مناسب، کیفیت و امکانات خوب خود حالا در بازار ایران به یکی از بهترین دستگاه های تصفیه هوا بدل شده است. این مدل با فیلتراسیون 6 مرحله‌ای با یونایزر و لامپ یو وی ظرفیت بسیار خوبی در پاکسازی و ضدعفونی‌کنندگی محیط دارد.

از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به داشتن نشانگر تعویض فیلتر، سنسور بو و گردوغبار و همچنین امکان تنظیم اتوماتیک تصفیه هوا اشاره کرد. این محصول با قدرتی که دارد برای محیط‌های نسبتا بزرگ با مساحت 95 مترمربع بسیار مناسب است.

دستگاه تصفیه هوا اوزون مدل OZ-901

بهترین دستگاه تصفیه هوا

 دستگاه تصفیه هوا اوزون مدل  OZ-901 محصول شرکت چینی گازر یک دستگاه تصفیه هوا بسیار قدرتمند و هوشمند بوده که برای محیط‌هایی با مساحت 64 متر مانند منزل، اداره، مطب یا کتابخانه مناسب است.

فیلتراسیون قوی و بسیار کارآمد و سیستم یون‌ساز این دستگاه کارایی آن را برای فضاهای مختلف به سطح بسیار بالایی رسانده است. این دستگاه می‌تواند انواع ذرات معلق مضر برای کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی را نیز جذب کند.

یکی از نقاط قوت این دستگاه که آن را به بهترین دستگاه تصفیه هوا در ایران بدل کرده، برخورداری از موتور قدرتمند اینورتر با مصرف بسیار پایین برق و استهلاک کمتر است. با توجه به تعبیه قابلیت تایمر معکوس در این دستگاه، شما می‌توانید دستگاه را برای کار کردن در چند ساعت مشخص تنظیم کنید تا بعد از پایان بازه زمانی مشخص، به طور خودکار خاموش شود.

دستگاه تصفیه هوا نایس مدل CHA-G500A

بهترین دستگاه تصفیه هوا

یکی از بهترین دستگاه های تصفیه هوا موجود در بازار ایران دستگاه تصفیه هوا نایس مدل CHA-G500A محسوب می‌شود که ضمن طراحی زیبا و مدل، قدرت و امکانات بسیار خوبی دارد.

از جمله ویژگی‌های این مدل باید به فیلتر چندمرحله‌ای شامل فیلتر آنتی‌آلرژی و فیلتر بوزدا اشاره کرد که منجر به جذب گازهای سمی و بو و دود سیگار و حتی بوی حیوانات خانگی می‌شود.

عملکرد این دستگاه برای محیط‌هایی با مساحت 64 مترمربع مناسب است و با تنظیم عملکرد شب می‌توان از آن به خوبی برای اتاق خواب و نشیمن استفاده کرد. برخورداری از سیستم تایمر معکوس، وجود سیستم یونایزر و سیستم فیلتراسیون قوی از دیگر مزایای این محصول محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گجت های پوشیدنی 2023

بهترین هدست های گیمینگ 2023

دستگاه تصفیه هوا امریک ایر مدل K01A

بهترین دستگاه تصفیه هوا

مدل K01A محصولات امریک ایر یکی از بهترین دستگاه تصفیه هوا در بازار ایران است که کارایی بسیار خوبی دارد و برای محیط‌هایی با مساحت 64 مترمربع مناسب است.

از جمله مزایای این دستگاه می‌توان به قیمت مناسب و امکانات خوب آن اشاره کرد. این محصول به همه فیلترهای استاندارد تصفیه هوا مجهز شده و از لامپ UV و قابلیت یونازیسیون نیز برخوردار است. موتور قدرتمند و کم‌صدا با امکان تنظیم سرعت فن در سه حالت و تنظیم حالت شب از دیگر مزایای این مدل است.

دستگاه تصفیه هوا شیائومی مدل Mi 3C

بهترین دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا شیائومی Mi 3C با 3 فیلتر اولیه، هپا و کربن فعال و عملکردی قدرتمند برای محیط‌هایی با مساحت 60 متر مربع ایده‌آل است و می‌تواند هوای سالم را به طور 360 درجه در محیط پخش کند.

این دستگاه به عنوان یکی از بهترین دستگاه های تصفیه هوا می‌تواند گردوغبار، پرز، ذرات معلق بزرگ و بخارات متراکم را جذب کند و تا 99 درصد باکتری، دود سیگار، انواع ویروس، شپش و موی حیوانات خانگی را نیز فیلتر کند. همه این مسائل سبب شده تا این مدل از تصفیه‌کننده‌های شیائومی گزینه مناسبی برای افراد مبتلا به آلرژی باشد.

دستگاه تصفیه هوا هون لند مدل XJ3400

بهترین دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا هون لند مدل XJ3400 یکی از بهترین دستگاه تصفیه هوا است که با 4 فیلتر هپا، ضد‌آلرژی، کربن فعال و فیلتر اولیه عملکرد بسیار ایده‌آلی دارد. این گزینه برای محیط‌هایی با نهایتا 40 متر مساحت ایده‌آل است و با توجه به فیلتراسیون خوبی که دارد می‌توان از آن برای تهویه هوای اتاق‌های بیمارستانی استفاده کرد.

این محصول به سیستم تولید یون منفی نیز مجهز شده و از طریق نمایشگر آن می‌توانید از کیفیت هوای محیط آگاه شوید. این مدل سه حالت کار مختلف دارد و در زمان نیاز به تعویض فیلتر خودش به شما هشدار می‌دهد.

دستگاه تصفیه هوا شارپ مدل FU-J30SA-B

بهترین دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوای شارپ FU-J30SA-B یکی از بهترین دستگاه‌های تصفیه هوا رومیزی بوده که به سیستم تولید یون پلاسما کلاستر مجهز شده است.

سیستم فیلتراسیون دستگاه نیز جز فیلتر اولیه به فیلتر هپا مجهز شده و از نظر محیط تحت پوشش برای فضایی با وسعت 64 مترمربع گزینه خوبی است. عمر هر فیلتر این دستگاه در حالت معمول 2 سال است.

بیشتر بخوانید:

بهترین کیبورد گیمینگ 2023

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2023

دستگاه تصفیه هوا تری‌ام مدل FAP03

بهترین دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تهویه هوا تر ام مدل FAP03 با توجه به طراحی، کیفیت و قیمتی که دارد بهترین دستگاه تصفیه هوا موجود در بازار ایران محسوب می‌شود که عملکرد بسیار مناسبی در محیط‌های کوچک دارد. مصرف کم برق و صدای پایین خصوصا در شب از مهمترین مزایای این دستگاه است.

این مدل البته با خروجی 405 مترمکعب در ساعت تنها برای فضایی با وسعت 34 متر مربع مناسب است. قابلیت بخور سرد دستگاه نیز سبب شده تا این مدل گزینه جذابی برای بهینه‌سازی هوای اتاق خواب، اتاق نشیمن، دفتر کار و برخی موارد دیگر باشد.

ابعاد کوچک و جابجایی راحت، نمایشگر تعویض فلتر و فن سه سرعته نیز از مواردی است که کار با این دستگاه را ساده‌تر کرده است.

دستگاه تصفیه هوا اوزون مدل OZ608

بهترین دستگاه تصفیه هوا

در بخش‌های پیشین گفتیم که دستگاه‌های تصفیه هوای اوزون از بهترین دستگاه های تصفیه هوا هستند. مدل OZ608 این شرکت نیز با قدرت تولید 350 مترمکعب هوای تمیز در هر ساعت برای محیط‌هایی با مساحت 64 مترمربع مناسب است.

از مزایای دیگر این مدل اینکه حسگر گردوغبار دستگاه با توجه به تغییراتی که در هوای محیط رخ می‌دهد، شدت کار دستگاه و فن آن را تنظیم می‌کند. این مدل فیلتراسیون 5 مرحله‌ای قدرتمندی دارد که دقت بسیار خوبی در تمیزکردن هوا ارائه می‌کند.

دستگاه تصفیه هوا شیائومی مدل max

بهترین دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا شیائومی مکس قوی‌ترین و بهترین دستگاه تصفیه هوا در ایران است که به دلیل قدرت بالا و حجم مناسب هوای تمیزی که ارائه می‌کند برای مصارف اداری گزینه بهتری است. این دستگاه ظرف مدت تنها 3 دقیقه می‌تواند مساحتی 120 متری را از هر نوع آلودگی پاک کند.

البته اندازه بزرگ و صدای نسبتا زیاد آن سبب شده تا بیش از آن که برای منزل کاربرد داشته باشد برای استفاده در اماکنی چون باشگاه‌های ورزشی یا ادارات مناسب باشد.

دستگاه تصفیه هوا بویمن مدل Z400-A

بهترین دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوای بویمن با فیلتراسیون قدرتمند 4 مرحله‌ای و برخورداری از استانداردهای روز دنیا می‌تواند به خوبی هوای محیط را تمیز کند.

این دستگاه هوای تازه و تمیز را به صورت 360 درجه پخش می‌کند و با یک نمایشگر دیجیتالی، وضعیت هوای محیط را به شما نشان می‌دهد. این محصول با توجه به قدرتی که دارد برای محیط‌هایی با مساحت نهایتا 40 متر مناسب است.

بیشتر بخوانید:

بهترین موس گیمینگ 2023

بهترین پاور بانک های 2023

دستگاه تصفیه هوا کوی مدل CHA-K700A

بهترین دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوای کوی مدل CHA-K700A یکی از بهترین دستگاه تصفیه هوا محصول می‌شود که به یک سنسور هوشمند جهت تنظیم کار دستگاه مجهز شده است. این مدل با فیلتراسیون 4 مرحله‌ای خود شامل فیلترهای اولیه، هپا و ضدبو هر نوع بوی آزاردهنده‌ای در محیط منزل را نیز از بین می‌برد.

به عنوان یک دستگاه تصفیه هوای قدرتمند و بزرگ، این محصول توان پاکسازی هوای فضاهایی با وسعت 100 مترمربع را دارد و به لطف تایمر معکوس، می‌توان مدت زمان کارکرد آن را تنظیم کرد. نمایشگر دیجیتالی دستگاه نیز تمام جزئیات وضعیت هوای محیط شامل رطوبت، دما و شرایط خروجی را ارائه می‌کند.

دستگاه تصفیه هوا بلوایر مدل Pro L

بهترین دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوای بلوایر مدل ProL قادر به تصفیه هوای محیط با سرعت 4 برابری است و وجه برجسته آن، وجود فناوری هپا سایلنت است. این فناوری از فیلترهای دیگر چگالی کمتری دارد و با فشار هوای کمتری نسبت به فیلتر معمولی هپا کار می‌کند.

دیگر خصیصه مهم این دستگاه وجود فیلتر پیشرفته V است که مانع از گرفتگی دستگاه می‌شود و در نتیجه به دوام آن در درازمدت می‌افزاید.

به لطف برخورداری این مدل از سنسور هوشمند Aim شما می‌توانید از وضعیت هوای محیط نیز آگاه شوید. البته باید بدانید که این مدل برای فضاهای بزرگ و اداری نسبت به منزل گزینه مناسب‌تری است.

دستگاه تصفیه هوا بلوایر مدل Pro XL

بهترین دستگاه تصفیه هوا

مدل پرو XL دستگاه‌های تصفیه هوای بلوایر نیز یکی دیگر از محصولات بسیار خوب و قدرتمند این برند است که برای محیط‌هایی با مساحت 110 متر عملکرد ایده‌آلی دارد. این مدل می‌تواند فضایی با مساحت گفته‌شده را ظرف مدت 12 دقیقه به طور کامل پاکسازی کند.

سنسور هوشمند Aim در این دستگاه به خوبی جزئیات وضعیت هوا، سطح ذرات معلق و گاز موجود در هوای محیط را اندازه‌گیری می‌کند. کارکرد دستگاه نیز قابل تنظیم است و با تغییر آن به حالت Auto می‌توانید به سادگی مدت زمان کار آن را تعیین کنید. گفتنی است که این مدل نیز به عنوان بهترین دستگاه تصفیه هوا بلوایر از فناوری هپا سایلنت برخوردار است.

دستگاه تصفیه هوا شیائومی مدلH Pro

بهترین دستگاه تصفیه هوا

یکی دیگر از محصولات شیائومی که از جمله بهترین دستگاه تصفیه هوا محسوب می‌شود مدل H Pro این برند است. این دستگاه قادر است تمامی ذرات ریز و درشت محیط را جذب کند و برخلاف دستگاه‌های دیگر هیچ محدودیتی در جذب ذرات ریز و درشت مختلف ندارد.

فیلتر این دستگاه به نحوی طراحی شده که هوا در آن به صورت یکنواخت در جریان است. از ویژگی‌های خوب این دستگاه اینکه باوجود قدرت بالا و اندازه بزرگی که دارد، طراحی استوانه‌ای شکل آن سبب شده تا فضای کمتری اشغال کند. دستگاه تصفیه هوای شیائومی همچنین یک نمایشگر دیجیتالی برای نمایش وضعیت هوای محیط دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین هدفون های نویز کنسلینگ 2023

بهترین مانیتورهای گیمینگ 2023

تصفیه کننده هوای خودرو آکرومات مدل Solar

بهترین دستگاه تصفیه هوا

در ادامه قصد داریم چند مدل از بهترین دستگاه های تصفیه هوا خودرو را به شما معرفی کنیم. یکی از بهترین محصولات در این دسته بندی، مدل سولار از برند معروف آکرومات بوده که از فیلتر هپا برخوردار است و با فن‌های دوگانه خود به خوبی هوای داخل خودرو را تصفیه می‌کند.

این محصول با توجه به ظرفیتی که برای پاکسازی هوای محیط‌های 3 تا 4 متر مربعی دارد، چندان برای محیط‌هایی چون منزل، دفترکار یا حتی اتاق خواب مناسب نیست اما در خودرو می‌تواند هر نوع بوی نامطبوع، گردوغبار، باکتری و ویروس را جذب و حذف کند.

اگر قرار باشد این محصول را جایی مانند خودرو و دور از پریز برق استفاده کنید باید بدانید که این دستگاه یک باتری لیتیومی 2000 میلی‌آمپرساعتی دارد که برای 4 روز کارکرد و دوام خوبی دارد. البته می‌توانید برای شارژ‌کردن آن از جافندکی خودرو استفاده کنید.

تصفیه کننده هوای خودرو پاورولوجی مدل PPBCHA09

بهترین دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه‌کننده هوای پاورولوجی یکی از بهترین دستگاه تصفیه هوا برای خودرو است که با کیفیت و کارایی بالای خود به خوبی تمام ذرات معلق و مضر و باکتری‌ها را جذب می‌کند.

این مدل عملکردی آیرودینامیک دارد که سبب می‌شود انواع بوی بد از جمله بوی بد سیگار را نیز فیلتر کند. این مدل دو وضعیت سرعت کند و تند نیز دارد که به سادگی تنظیم می‌شود. باتری 3350 میلی‌آمپرساعتی آن نیز کارایی و دوام خوبی دارد.

تصفیه‌کننده هوای خودرو نئوتک مدل Xj-801

بهترین دستگاه تصفیه هوا

مدل Xj-801 از برند نئوتک یکی از بهترین دستگاه های تصفیه هوا برای خودرو است که از فناوری پیشرفته نسیم یونی برخوردار است و می‌تواند به سادگی بوی بد محیط را فیلتر کند. نقطه قوت این محصول قابلیت تولید یون منفی آن است که به افزایش اکسیژن در هوا منجر می‌شود.

از دیگر مزایای این مدل اینکه مصرف انرژی کمی دارد و بسیار کم‌صدا است.همچنین با پایه‌های قابل تنظیمی که برای Xj-801 تعبیه شده می‌توانید آن را به سادگی روی داشبورد خودرو نصب کنید. این محصول 4 باتری قلمی می‌خورد و می‌توانید برای شارژ آن از سوکت فندکی خودرو استفاده کنید.

سوالات متداول

بهترین دستگاه تصفیه هوا برای خودرو کدام مدل است؟

در این مقاله چند مدل دستگاه تصفیه کننده هوای خودرو معرفی کردیم اما شاید بتوان محصول نئوتک مدل Xj-801 را بهترین دانست.

آیا دستگاه‌های تصفیه هوا می‌توانند بوی بد محیط را نیز از بین ببرند؟

همانطور که در طول این مقاله اشاره شد این مسئله بستگی خاصی به نوع فیلتراسیون دستگاه و مدل آن دارد اما امروزه بسیاری از مدل‌های جدید دستگاه‌های تصفیه هوا امکان فیلترکردن بوی نامطبوع محیط را نیز دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین دستگاه تصفیه هوا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر