;
coinex

نخستین اطلاعاتی که از ویندوز 12 فاش شده است را بخوانید

ویندوز 12 با ویژگی‌های کاربردی گسترده و همچنین قابلیت cloud-based عرضه خواهد شد. اخیرا جزییاتی از ویژگی‌های ویندوز 12 منتشر شده که در ادامه،‌ آنها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

تنها مدت کوتاهی از عرضه ویندوز 11 می‌گذرد؛ با این‌حال، اخبار و شایعات جدیدی درباره ویژگی‌های ویندوز 12 که مهم‌ترین آن سیستم عامل cloud-based است، منتشر شده است.

ویندوز 11 به مرور با دریافت‌های آپدیت‌های مختلف، به نسخه بهبود یافته‌تری از خود تبدیل می‌شود. طبق گزارشات، آپدیت‌های اخیر این ویندوز که در اوایل همین هفته منتشر شدند، ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای را از جمله فایل اکسپلورر توسعه یافته، ارتقاهای امنیتی و در نهایت امکان برقراری کنفرانس ویدیویی را به این سیستم عامل افزوده است. اما با وجود تمام این موارد طبق اطلاعاتی که از ویندوز 12 فاش شده، این ویندوز بهترین سیستم عامل جهان خواهد شد. این نشانگر آن است که مایکروسافت از مدت‌ها پیش بر ساختار ویندوز 12 کار می‌کند.

اطلاعات فاش شده از ویندوز 12

باتوجه به تمرکز سیستم عامل ویندوز 11 بر روی ارائه PC-as-a-Service این شرکت و همچنین تاکید بر ویندوز 365، می‌توان به راحتی گمان برد که سیستم عامل بعدی ارائه شده توسط مایکروسافت در فضای ابری قرار خواهد گرفت. در واقع شما توسط cloud-based می‌توانید داده‌های سیستم و همینطور پردازش‌های مربوط به آن را به یک فضای بیرونی منتقل کنید.

ویندوز 12

کاربران می‌توانند با ورود به این سیستم و با استفاده از هر دستگاهی که به اینترنت متصل می‌شود، به اپلیکیشن‌ها و داده‌ها دسترسی داشته باشند. اطلاعات و برنامه‌ها توسط یک فضای خارجی میزبانی می‌شوند و داده‌ها به جای یک هارد دیسک فیزیکی، بر روی یک شبکه جهانی از مراکز داده‌های امن نگهداری می‌شوند.

این کار باعث می‌شود تا قدرت پردازش افزایش پیدا کند، امکان اشتراک داده‌ها و همکاری بیشتر با سایر افراد راحت‌تر شود و امکان دسترسی امن به داده‌ها از طریق تلفن‌همراه بدون توجه به موقعیت مکانی کاربر فراهم می‌شود.

این سیستم در ویندوز 12 درواقع شباهت زیادی با دسکتاپ مجازی سنتی دارد که توسط کسب‌وکارها برای پشتیبانی از سناریوهای BYOD برای سال‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما از لحاظ پیکربندی و همچنین قیمت‌گذاری ساختار ساده‌تری دارد. به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد سیستم عامل خود را به سمت یک ترتیب ترکیبی ببرد.

ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت نیز در این‌باره اعلام کرده است که در آینده نزدیک، مرز‌های بین فضای ابری و رایانه شخصی، حذف خواهد شد. به طوری‌که کاربران قادر نباشند که تشخیص دهند که فضای‌ ذخیره‌سازی و داده‌های آن‌ها در فضای ابری پردازش می‌شود یا دستگاه‌ها.

احتمالا مایکروسافت قصد دارد، در ویندوز 12 تمام قسمت فضای ابری را به سیستم عامل کروم ببرد. اما تا قبل از آن، کاربران ویندوز 365 می‌توانستند در دسکتاپ به فضای‌ ابری متصل شوند. این نشان می‌دهد مایکروسافت تا اجرای هدف خود مبنی بر ایجاد سیستم عامل بر بستر فضای ابری تنها یک قدم فاصله دارد. این ویژگی به مدیران فناوری اطلاعات این امکان را می‌دهد که نظارت دقیق‌تری بر نحوه استفاده از دستگاه‌ها و کنترل بر پیکربندی امنیتی داشته باشند.

دلیل اصلی برتری ویندوز 12 به سایر سیستم عامل‌ها

ویندوز 365 سرویسی است که از نظر مکان و دستگاهی که در بستر این ویندوز کار می‌کند، بسیار انعطاف‌پذیر است. همچنین 12 پیکربندی جداگانه Cloud PC را ارائه می‌دهد که قابلیت جابه‌جایی دارند. کاربران می‌توانند برای هماهنگ کردن درایوهای خود، از PC-as-a-Service استفاده کنند و مدل ارائه شده را با Shadow و GeForce Now نیز عادی سازند که باعث می‌شود دستگاه شخصی خود را به یک سیستم گیمینگ حرفه‌ای یا یک سیستم کاری تبدیل نمایند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند هزینه سخت‌افزار دستگاه خود را به صورت قسطی پرداخت کنند.

ویندوز 12

قبل از رویداد اخیر مایکروسافت، وانگوی مک کلوی (Wangui McKelvey)، مدیر ارشد اجرایی Microsoft 365 و ایدن مارکوس (Aidan Marcuss)، مدیر برنامه ویندوز، به پرسش مهمی پاسخ دادند. سوال این بود که آیا آپدیت‌های ویندوز 11 به منظور جداسازی این سیستم عامل از دستگاه است؟ آنها در پاسخ گفتند که مایکروسافت در حال حاضر چنین هدفی ندارد.

علیرغم اینکه فناوری‌های مختلف از جمله پروژه‌های ماهواره‌ای روز‌به‌روز در حال پیشرفت هستند، اما این واقعیت وجود دارد که هنوز نمی‌توانند پاسخگوی چالش‌های سیستم عامل مبتنی بر فضای ابری باشند. به طور مثال نمی‌توان در سراسر جهان به طور منظم، اتصال پایدار و سریع برقرار کرد. یا به عنوان موردی دیگر از این چالش‌ها می‌توان به قطع خدمات در سطح ISP اشاره کرد که در این‌صورت ارائه‌ فضای ابری نیز می‌تواند مشکل‌ ساز باشد و دستگاه‌ها به طور موقت به منابع متفرقه متصل شوند. این موضوع می‌تواند شرایط را برای سواستفاده مجرمان سایبری، به وجود آورد. گفتنیست که مایکروسافت، اجازه دسترسی کاربران ویندوز 365 به فضای ابری را در حالت آفلاین می‌دهد.

به‌عنوان گام اولیه، پیش‌بینی می‌شود که تعداد بیشتری از کسب‌ و کارها به سمت مدل PC-as-a-Service (سرویس محور شدن ویندوز) بروند تا از این طریق کارمندان بتوانند در هر کجا همکاری گروهی داشته باشند و در مکانی واحد و همچنین با دستگاهی مشخص کار نکنند. اما قطعا این موضوع با مخالفت شدید تولیدکنندگان سخت‌افزار لپ‌تاب روبرو خواهد شد. اما چه این موضوع خوشایند باشد یا نه، می‌توان گفت روزانه شاهد گسترش ویندوز 365 به بازار مصرف‌ کنندگان هستیم. اما در حال حاضر، فقط مشاغل بزرگ قادر به دسترسی فضای ایری هستند، ولی در آینده شاید این قابلیت برای رایانه‌های شخصی نیز قابل دسترس شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قابلیت‌های جدید ویندوز 12 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر