;
coinex

چرا گلکسی زد فولد 4 بهترین گوشی تاشو خواهد بود؟

گلکسی زد فولد 4 گوشی جدید سامسونگ، به دلیل داشتن صفحه‌نمایش تاشو با کیفیت و همچنین بهره‌مندی از دوربین فوق‌العاده به عنوان بهترین گوشی سامسونگ معرفی خواهد شد.

با توجه به اینکه محصولات تاشو سامسونگ، هنوز در ابتدای مسیر خود هستند، اما در همین مدت توانسته‌اند توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده و بازخورد مثبتی را از طرف مردم دریافت کنند. درواقع این گوشی‌ها با مجهز بودن به صفحه‌نمایش تاشو، همین حالا هم در صدر جدول بهترین گوشی‌های سامسونگ قرار دارند. اما مشخصات رده‌بالای این گوشی به صفحه نمایش تاشو ختم نمی‌شود.

گلکسی زد فولد 4 گوشی پرچم‌دار سامسونگ، علاوه بر داشتن صفحه‌نمایش تاشو، به یک دوربین با کیفیت فوق‌العاده مجهز خواهد شد؛ این دو ویژگی، گلکسی زد فولد 4 را به گوشی‌ای منحصر‌به‌فرد تبدیل خواهند کرد. در ادامه به مشخصات دوربین ارتقا یافته این گوشی خواهیم پرداخت پس با تکراتو همراه باشید.

مشخصات گلکسی زد فولد 4

همان‌‌طور که می‌دانید شرکت‌های سامسونگ و هواوی که جزو اولین شرکت‌های ارائه‌دهنده گوشی‌های تاشو بودند، از همان ابتدا رقابتی را بر سر مشخصات گوشی‌های تاشو آغاز کردند و سامسونگ تا به الان همیشه در این رقابت پیشتاز بوده است. اما حال باتوجه به شکل‌گیری رقابتی جدید بین این دو شرکت، سامسونگ قصد دارد برای حفظ جایگاه خود، دوربین Galaxy Z Fold 4 را ارتقا دهد و این گوشی را در این زمینه توسعه دهد. گلکسی زد فولد 4

گفتنیست که نسل قبلی این گوشی از نظر کیفیت دوربین، فاصله زیادی با Z Fold 4 دارد که اگر بخواهیم به آن اشاره کنیم، باید بگوییم که گلکسی زد فولد 3، دارای یک دوربین سه‌گانه است. ماژول دوربین این گوشی، شامل یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، یک دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی با قدرت زوم اپتیکال 2 برابری و همچنین لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی است.

اما طبق گزارش‌های چند روز پیش، گلکسی زد فولد 4 از یک لنز تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با بزرگنمایی 3 برابری برخوردار خواهد شد. گزارش‌های دیگری هم از وجود دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی همانند گلکسی اس 22 اولترا در گلکسی زد فولد 4 خبر داده‌اند.

دوربین 108 مگاپیکسلی S22 Ultra قادر به ثبت تصاویر با جزئیات بالا و  کیفیت عالی است. عملکرد آن در شب و نور کم بسیار فوق‌العاده بوده و از فیلمبرداری 8K نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌تواند ویدیوهای 8K را با سرعت 24 فریم بر ثانیه ضبط کند.

گفته می‌شود که گلکسی Z Fold 4 به یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی مجهز می‌شود. اما مشخص نیست که این دوربین، همان لنز مورد استفاده در S22 Ultra است یا خیر. گلکسی زد فولد 3 دارای 2 دوربین سلفی است که یکی از آن‌ها با کیفیت 4 مگاپیکسل در زیر صفحه‌نمایش تعبیه شده است و دیگری کیفیت 10 مگاپیکسلی دارد. اما به نظر می‌رسد زد فولد 4 کیفیت بهتری را برای دوربین زیر نمایشگر ارائه دهد.

از لحاظ طراحی نیز زد فولد 4 نسبت به نسخه قبلی خود، دارای بدنه‌ی باریک‌تری خواهد بود که توسط سیستم تک لولا نگه داشته می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این گوشی، می‌توان به حسگر اثرانگشت فیزیکی، شیار قلم S Pen و در نهایت جدیدترین‌ پردازنده پرچم‌دار کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس اشاره کرد. گفتنیست که این تراشه پیشرفته، با استفاده از فرآیند 4 نانومتری، تولید شده است. به عنوان آخرین ویژگی، باید بگوییم که این گوشی هوشمند، احتمالا از یک باتری 4400 میلی‌آمپر‌ساعتی مانند نسخه قبلی خود برخوردار خواهد شد.

نکته‌ای که شاید برای کاربران جالب به نظر برسد این است که این گوشی باوجود ویژگی‌های ارتقا یافته نسبت به نسخه قبلی خود، از لحاظ قیمت از گلکسی زد فولد 3، مقرون به صرفه‌تر است. قیمت گلکسی زد فولد 4 از 1800 دلار شروع می‌شود. به احتمال زیاد این دستگاه برای رقابت با گوشی‌های Oppo Find N و Vivo X Fold و همچنین Google Pixel Notepad، در سه ماهه سوم سال رونمایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره گلکسی زد فولد 4 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر