;
coinex

اپل از ارتباط ماهواره‌ ای در آیفون 14 بهره خواهد گرفت

شرکت اپل قصد دارد از ارتباط ماهواره‌ ای در آیفون 14 و همچنین اپل واچ استفاده کند. سیستم ارتباط ماهواره‌ای درواقع به منظور ارسال پیامک اضطراری و درخواست SOS به کار برده می‌شود.

به گفته‌ی iMore و MacRumors به نقل از مارک گارمن، افشاگر قابل اعتماد، به نظر می‌رسد که استفاده از ارتباط ماهواره‌ ای در آیفون 14 و اپل واچ به منظور ارسال پیامک اضطراری و همچنین برقراری ارتباط با مخاطبان اورژانسی ارائه شود.

جزئیات سیستم ارتباط ماهواره‌ ای در آیفون 14

گفتنیست که تا قبل از عرضه آیفون 13، مارک گارمن ادعا کرده بود که این گوشی، دارای شبکه‌های ماهواره‌ای برای ارسال سیگنال خطر SOS در هنگام سقوط هواپیما و غرق شدن کشتی است. اما در نهایت آیفون 13 اپل بدون برخورداری از این قابلیت عرضه شد. درواقع این اقدام اپل برای پیاده‌سازی سیستم ارتباط ماهواره‌ای، به دو منظور صورت می‌گیرد.

جزئیات سیستم ارتباط ماهواره‌ ای در آیفون 14

هدف اول «پیامک اضطراری از طریق مخاطبان» نام دارد که از این طریق کاربر می‌تواند در مکان‌هایی که سیگنال سلولار در دسترس نیست، بدون نیاز به شبکه‌های اپراتور، پیامک کوتاهی را به شماره‌های اورژانسی و مخاطبان خود ارسال کنند. در این مواقع که پیامکی از این طریق فرستاده شود، میانبر اپلیکیشن Messages به رنگ خاکستری می‌شود.

دومین هدف ارتباط ماهواره‌ ای در آیفون 14، ارسال سیگنال خطر SOS به نهاد‌های مربوطه در مواقع بروز حادثه، مانند غرق شدن قایق و کشتی، سقوط هواپیما و در نهایت تصادف خودرو است. پیامک درخواست کمک پس از تایید کاربر ارسال می‌شود.

شاید در اینجا برای‌تان سوال پیش بیاید که عملکرد این سیستم چگونه است؟ در پاسخ باید بگوییم که این سیستم از طریق ماهواره‌ها توانایی دریافت اطلاعاتی از جمله غرق شدن کشتی و سقوط هواپیما را دارد. در این موقع پرسش‌هایی مانند آیا رفتار مشکوکی مشاهده شده است؟ آیا کاربر سلاحی دیده است؟ آیا فردی به‌شدت مجروح شده است؟ و سؤال‌هایی دیگر نظیر این دسته پرسیده می‌شود. گفتنیست که این قابلیت تنها در برخی از مناطق کار خواهد کرد.

ارتباط ماهواره‌ ای در آیفون 14

مارک گارمن در بخشی از گزارش خود، به عرضه سه اپل واچ جدید، از جمله: اپل واچ سری 8، مدل جدید اپل واچ SE و در نهایت ساعت فوق‌العاده مقاوم مختص به ورزشکاران حرفه‌ای، اشاره کرده است. همچنین می‌گوید قرار است که از سیستم عامل watchOs، به منظور بهبود عملکرد ساعت‌های کم مصرفی مانند اپل واچ سری ۷، استفاده شود. در حال‌حاضر نسخه‌های کم‌مصرف اپل واچ تنها زمان را بر روی صفحه خود نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ارتباط ماهواره‌ ای در آیفون 14 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر