;
coinex

مدیرعامل تپسی خبر از رشد سه برابری درآمد تپسی داد

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی در آخرین گفته‌های خود از رشد سه برابری درآمد تپسی در سال آینده خبر داد. وی همچنین از برنامه‌ها و اهداف آینده تپسی گفت.

چندی پیش تپسی اعلام کرد به عنوان اولین استارت‌آپ ایرانی وارد بازار سرمایه شده است. عرضه اولیه تپسی هنوز مشخص نیست؛ اما مدیرعامل تپسی اعلام کرد که سهام این شرکت به زودی در بین 300 هزار سهامدار حرفه‌ای عرضه می‌شود. مدیرعامل تپسی همچنین از آخرین برنامه‌های این شرکت برای افزایش درآمد خبر داد.

برنامه‌های آینده برای افزایش درآمد تپسی

میلاد منشی‌پور در راستای افزایش درآمد تپسی، از رونمایی سه کسب و کار جدید و ایجاد خطوط جدید درآمدی جدید دیگر در زیرمجموعه تپسی خبر داده است و پیشبینی کرد که تا پایان امسال درآمد تپسی سه برابر می‌شود.

مدیرعامل تپسی خبر از رشد سه برابری درآمد تپسی داد

طبق گزارش وبسایت کدال ارزش‌گذاری سهام کل تپسی 1702 میلیارد تومان ارزیابی شده است که ارزش هر سهم نیز 1454 ارزیابی می‌شود. ارقام اعلام شده هنوز قطعی نیستند و در جلسات تپسی با سازمان فرابورس به‌صورت قطعی اعلام خواهند شد. البته باید گفت که در صورت عرضه اولیه سهام تپسی، سهام این شرکت در بین 300 هزار سهامدار فعلی عرضه می‌شود. تپسی هنوز از ارائه سهام خود برای عموم مردم صحبتی نکرده است.

تپسی: یکی از برنامه‌های آینده‌امان گرفتن بازار از اسنپ است

منشی‌پور در ادامه اعلام برنامه‌های افزایش درآمد تپسی در سال آینده گفت: «برنامه داریم تا انتهای امسال، حداقل رشدی 3 برابری در درآمد به ثبت برسانیم. توسعه تپسی را در چند بخش پیگیری خواهیم کرد. نخست توسعه در شهرهایی که هم‌اکنون در آنها حضور داریم. سپس رشد بازار از طریق وارد شدن به شهرهای جدید.

در 6 ماهه ابتدایی پس از عرضه اولیه، ماهانه 3 شهر جدید را به شهرهای خود اضافه خواهیم کرد. همچنین گرفتن سهم بازار از رقیب اصلی‌مان که اسنپ است و دو سه رقیب کوچک‌تر حاضر در بازار یکی از مسیرهای دیگر رشد ما است.»

منشی‌پور یکی از برنامه‌های افزایش درآمد تپسی را چنین اعلام کرد:

تپسی همچنین به فکر ادامه دادن لاین‌های درآمدی جدید مانند تپسی لاین است که هنگام رونمایی از هر یک بیشتر در مورد آنها توضیح خواهیم داد. علاوه بر این، 3 کسب‌وکار (بیزینس) آماده رونمایی داریم که در مورد آنها نیز به هنگام رونمایی جزئیات بیشتری ارائه خواهد شد.

منشی‌پور همچنین ادامه داد:‌ «بدنه اقتصادی کشور باید صنعت استارت‌آپی را بشناسد. تپسی به‌عنوان اولین استارت‌آپی که عرضه اولیه می‌شود کاری کرد که 60 – 70درصد مسیر ورود به بورس برای استارت‌آپ‌های دیگر طی شده باشد. با ایجاد این شناخت در نهادهای تصمیم‌گیر کار برای دیگران راحت‌تر خواهد شد.»

مدیرعامل تپسی خبر از رشد سه برابری درآمد تپسی داد

برای عرضه اولیه، هر استارتاپی باید ضوابط اولیه‌ای را رعایت کند. امیر هامونی مدیرعامل فرابورس می‌گوید ضوابط 17گانه استارتاپ‌ها به بورس توسط کارگروه ساماندهی استارت‌آپ‌های معاونت علمی رئیس ‌جمهور تدوین شده و به تصویب هیأت‌مدیره سازمان بورس نیز رسیده است.

اما مفاد این ضوابط 17گانه هنوز مشخص نیست. گرچه به نظر می‌رسد این ضوابط آنقدر هم محرمانه نباشند و به اطلاع استارتاپ‌هایی می‌رسند که تصمیم ورود به بورس را داشته باشند.

میثم فدائی، مدیرعامل فرابورس در این‌باره توضیح داد: «ما در جریان ضوابط 17گانه ورود استارت‌آپ‌ها به بازار سرمایه هستیم و آن ضوابط به منظور تصویب برای سازمان بورس ارسال شده و در سازمان بورس نیز در مرحله تصویب قرار دارد. پیش‌نویس اولیه‌ای که در آن برخی از موارد اصلاح شده‌اند به دست ما رسیده اما چون قطعی نیست فعلاً نمی‌توان آن را به صورت عمومی اطلاع‌رسانی کرد.»

او توضیح می‌دهد که بخش زیادی از این ضوابط در خصوص بحث سهامداری، امنیت نرم‌افزاری و زیرساخت‌های فنی آن مجموعه، سهام وثیقه، نحوه عرضه و موضوعاتی از این دست است.

منشی‌پور نیز در راستای توضیح ضوابط 17گانه گفت:

فکر نمی‌کنم این ضوابط محرمانه باشد. حداقل در اختیار متقاضیان ورود قرار گرفته است. مثلا در یک مورد آمده است که تمام وجوه عرضه اولیه باید به شرکت بازگردد و صرف توسعه شود. در یکی دیگر از بندها نیز گفته شده سهامداران اصلی و تیم مدیریتی پس از عرضه اولیه نباید از شرکت خارج شوند. در مورد حفاظت از داده‌ها نیز شرکت‌ها ملزم به دریافت گواهی‌هایی مانند افتا شده‌اند.

تاثیر عدم تعدیل نیرو در درآمد تپسی

میلاد منشی می‌گوید در سال 1400، در حالی‌که به نیمی از نیروی کار خود نیازی نداشت، 8 میلیارد تومان دستمزد به کارکنانش پرداخت کرده است. منشی‌پور در توضیح علت این ماجرا گفت:

 چون برای سال آینده (1401) برنامه توسعه شرکت را داشتیم نیروهای خود را تعدیل نکردیم. اگر این اتفاق می‌افتاد سود سالانه تپسی به 50 میلیارد تومان می‌رسید.

منشی‌پور در مورد ظرفیت‌ توسعه بازار تاکسی‌های اینترنتی نیز توضیح داد: «پیش از کرونا در شهر تهران روزانه 20 میلیون سفر با تمامی وسایل نقلیه انجام می‌شد که از این میزان 10 میلیون سفر با وسایل نقلیه شخصی انجام می‌شد و مابقی سفرها به تاکسی‌های اینترنتی، تاکسی، مترو، اتوبوس و … اختصاص داشت. ما اگر بتوانیم تنها 20 درصد از سهم وسایل نقلیه شخصی را به خودمان اختصاص دهیم می‌توانیم بازارمان را دو برابر کنیم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره عرضه اولیه تپسی  چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    باسلام
    امید هست بد اومدن سندباد تپسی و اسنپ ولی بشه

    پاسخ

    صدبار گفتن افزایش قیمت فقط فکر دزدی آسون خودشونن لوازم خودرو ۴ برابر شده و بنزین ۳ برابر اما کرایه ۸۰تمنی شده ۸۶ که مسافر گدا گشنه تر از خودشون جذب کنن

    پاسخ

    خدا ب همه بده …
    ولی اینو بدونین که ولی نعمت این دارایی راننده های مثل من هستند که تو حداقل این یک سال حتی نتونسنیم ی جلو بندی عوض کنیم اونم بدا ی ماشینی مثل پراید
    خدا کنه اینو بدونین که اگه همه پیروز بشن خوبه ، ن اینکه ما فقط پله باشیم و شما هییییی برین بالاو بالاتر …

    پاسخ

    با نون تاکسیا آجر کردن که زرنگی نیست ببینید چه خسارتی به رانندگان تاکسی و خط واحدها زدید

    پاسخ