;
coinex

بهترین فیلم های ترکی تاریخ ؛ برترین فیلم ترکی کدام است؟

بهترین فیلم های ترکی مانند بهترین سریال های ترکی می تواند جالب توجه باشد.، در این مقاله تلاش می‌کنیم برخی از این فیلم‌ها را به شما معرفی کنیم، تا پایان با تکراتو همراه شوید.

سینمای ترکیه تا اواخر دهه 1990 چندان برای مخاطبان جهانی شناخته شده نبود، اما در این دهه با ظهور نسل جدیدی از کارگردانان جوان که موج نو سینمای ترکیه را ایجاد کردند، این مسئله دچار تغییر شد و سینمای ترکیه مورد توجه بسیاری از مخاطبان در اقصی نقاط جهان قرار گرفت. البته لازم به ذکر است که سینمای ترکیه محدود به این دهه نیست و فیلم های برجسته ای در سال های متفاوت در این کشور تولید شده است.

از برندگان کن گرفته تا فیلم های کلاسیک دهه 1970 اگر با گذشته و حال سینمای ترکیه آشنا نیستید، ممکن است به ضرر شما تمام شده باشد، نگران نباشید ما در این مقاله تلاش می کنیم برخی از بهترین فیلم های ترکیه ای را به شما معرفی کنیم تا با دیدن این فیلم های جذاب با یکی از زیباترین و مهم ترین سینماهای جهان آشنا شوید.

فهرست بهترین فیلم های ترکی تاریخ

برترین فیلم ترکی تاریخ کدام است؟

سینما، سریال، خواننده و شاید هر بخش مهم دیگری از فرهنگ ترکیه این روزها در کشور ما بسیار جلب توجه می کند. از ابراهیم تاتلیس و ابرو گوندش اگر بگذریم، تردیدی در این نیست که فیلم و سریال های ترکی ژانر محبوب و مورد توجه عموم ایرانیانی هستند که برخی شبکه های ماهواره ای را دنبال می کنند یا اساسا با ژانر سریال های ترکی آشنایی دارند.

کشور ترکیه طی سالیان اخیر به طور قابل توجهی در عرصه های اقتصادی و فرهنگی موفق بوده و بالطبع زمانی که یک کشور در بحث اقتصادی به تکامل برسد، هر جنبه ای از فعالیت؛ از سیاسی تا فرهنگی، وجهه ای اقتصادی، تجاری و مدرن به خود میگیرد. سینما و تلویزیون نیز از این قاعده مستثنا نیست و سینمای ترکیه نیز در سالیان اخیر از جنبه هنری، سرگرمی صرف درآمده و با نگاهی به بیرون، جنبه ای تجاری، اقتصادی و جهانی به خود گرفته است.

تردیدی نیست که مهمترین محصول و تولیدات این چرخش مهم، تولید سریال های طولانی در ژانرهای مختلف اکشن، عاشقانه، جنایی و حتی تاریخی و صدور آن ها به بسیاری از کشورهای جهان و البته پخش در بسیاری از شبکه ها و سرویس های استریم است. پیش از این ما در تکراتو در ذیل مبحث سریال های محبوب ترکی به بهترین سریال های ترکی 2020، بهترین سریال های ترکی 2021 و بهترین سریال های جم تی وی (GEMTV) پرداخته بودیم.

اما تردیدی نیست که سینمای ترکیه نیز تاریخ مهمی دارد و شاید اطلاع از این تاریخچه و پیشینه سینمای ترکیه، مقدم باشد بر شناخت صنعت امروزین سریال سازی در ترکیه و حتی از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. بر این اساس در جستاری که پیش روی شماست، تصمیم بر آن داریم تا در مروری بر تاریخچه سینمای ترکیه به معرفی شماری از بهترین فیلم های ترکی تاریخ بپردازیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های مارول

Benden Ne Olur (من چه کاره خواهم شد؟)

بهترین فیلم های ترکی تاریخ

یکی از جدیدترین فیلم های ترکی، فیلم Benden Ne Olur که به کارگردانی مورات شنوی در ژانر کمدی ساخته خواهد شد. من چه کاره خواهم شد؟ داستان یک زن جسور است، که بخشی از زندگی خود را با پرسش چه کاری می‌توانم انجام دهم؟ می‌گذراند. او مشغول هر کاری که می‌شود، با توانایی‌هایش آشنا و شگفت‌زده می‌شود. انیس آریکان که در سریال دختر پشت پنجره هنرنمایی می‌نماید، در این فیلم با نام خودش حضور دارد.

Hayat Var (تنها محبوب من)

فهرست بهترین فیلم های ترکی تاریخ

استاد بی چون چرای موج نو سینمای ترکیه رها اردم بارها و بارها مهارت خود را در ایجاد جهان سینمایی منحصر به فرد خود نشان داده است. او در فیلم تنها محبوب من داستان غم انگیزی که متعلق به دنیای رویایی اما نه سورئال است را به نمایش می کشد.

در این فیلم دختری 14 ساله با پدر کلاهبردار و پدربزرگ مریض که دائما در بستر است در یک کلبه پرتلاطم زندگی می کند. این دختر یک قهرمان معمولی است، او جوان، پر از زندگی بوده و با محیط اطرافش مشکل دارد و آرزو دارد که از آنجا فرار کند.

استانبول در این فیلم که هم وجوهی خیر و وجوهی شرآمیز دارد که برای بیان پیام فیلم بسیار حیاتی است. این فیلم نشان می دهد استانبول این کلانشهر معروف ممکن است برای یک فرد ثروتمند مانند بهشت باشد، اما برای افراد فقیری مانند قهرمان اصلی پر از رنج و اندوه است. اردم در فیلم خود استادانه نشان می دهد که چگونه شهر باعث این شیوه خفت بار زندگی برای دختر می شود.

در طول فیلم همانطور که شهر بیشتر این دختر را به سمت تباهی می کشاند، شور درونی او برای شورش نیز بیشتر و بیشتر می شود. این احساس سرگشی در پایان به اوج خود می رسد. ما به شما پیشنهاد می کنیم که این فیلم اجتماعی و گزنده را ببینید تا کمی با فضا این کشور که همواره فقط یک وجهش یعنی زیبایی بی چون چرایش به تصویر کشیده شده است، بیشتر آشنا شوید. این فیلم را قطعا می توان در لیست بهترین فیلم های ترکی قرار داد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

Gelin (عروس)

فهرست بهترین فیلم های ترکی تاریخ

فیلم عروس که اولین قسمت از سه گانه لوفی آکاد است. چالش های مهاجرت از یک شهر کوچک، محافظه کار و مذهبی در منطقه آناتولی به شهر بزرگ و مدرن استانبول را به تصویر می کشد. مهاجرت از دهه 1950 به اینور به یک پدیده پیچیده در ترکیه تبدیل شده است. این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی عمده هم برای شهرهای بزرگ و هم برای شهرهای کوچک در این کشور شده است. آکاد در سه گانه خود این پدیده را از نظر جامعه شناختی و روانشناختی مورد بررسی قرار می دهد.

مانند هر سه فیلم این تریلوژی در عروس نیز قهرمان داستان یک زن است، مطمئنا کارگردان جزئی نگر این فیلم اینکار را به صورتی تصادفی انجام نداده است. یک زن بیش از هر عضو دیگر در جامعه می تواند تعارض میان مدرنیسم و محافظه کاری را به تصویر بکشد.

داستان این فیلم حول یک خانواده می گذرد که برای بهبود شرایط زندگی خود به استانبول مهاجرت کرده اند. درحالی که مردان خانواده به عنوان  سرمایه داران کوچک یک فروشگاه مواد غذایی را در این شهر اداره می کنند. شخصیت اصلی فیلم مریم که بازیگر معروف هولیا کوچیگیت آن را بازی می کند، به دلیل رفتارهای محافظه کارانه خانواده، هرگز اجازه به بیرون رفتن از خانه را ندارد. این تعارض هنگامی که پسر کوچک مریم به شدت بیمار می شود، اوج می گیرد چراکه تنها هدف خانواده درآمد بیشتر بود و بنابراین آنها ترجیح می دهند، پولی برای درمان پسر نداده و آن را برای تجارت سرمایه گذاری کنند.

آکاد به شکل رادیکالی نتیجه بی رحمانه مهاجرت غیر نظاممند را نشان داده، این پدیده برای سال ها یک مشکل بزرگ برای ترکیه بوده است. موفقیت فیلم عروس در به تصویر کشیدن تمام ابعاد این پدیده آن را تبدیل به اثری فراموش ناشدنی کرده که آن را در زمره بهترین فیلم های ترکی قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

Uzak (فاصله)

 بهترین فیلم های ترکی تاریخ

فیلم فاصله که توسط نوری سیلان ساخته شده است، توانست در جشنواره مشهور کن جوایز فراوانی را برای کارگردان و عوامل فیلم به ارمغان آورد. روایتگر داستان مرد جوانی به نام یوسف است که به استانبول مهاجرت کرده و برای مدتی با یکی از اقوام خود در آنجا زندگی می کند.

کارگردان این فیلم که عکاس نیز هست. قاب های ثابث فیلم را به دقت تنظیم می کند تا حس تلاش یک مرد جوان برای دوام آوردن در این شهر بی رحم را نشان دهد. یوسف شخصیت اصلی داستان دائما در طول فیلم وارد قاب هایی می شود که قسمت های مختلف شهر استانبول را به تصویر می کشد.

یوسف برای جا افتادن در این شهر دچار مشکل است و قادر به برقرای رابطه اجتماعی نیست، کارگردان آنقدر این مسئله را به خوبی تصویر کشیده است که توانسته داوران جشنواره کن وادار به دادن جایزه به فیلم کند. ما نیز با توجه به محبوبیت و توجه زیاد به این فیلم و ساخت جذابش آن را در لیست بهترین فیلم های ترکیه ای قرار می دهیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن 2021

ترسناک ترین فیلم های 2021

Bereketli Topraklar Üzerinde (در زمین های حاصلخیز)

بهترین فیلم های ترکی

فیلم ممنوعه اردن کورال که برای مدت ها گمشده نیز بوده است، داستان سه کارگری را روایت می کند که برای تامین درآمد زندگی خود به حاصلخیزترین منطقه زیر کشت در ترکیه رفته اند. این مردان ساده لوح، مهربان و سخت کوش با سازوکار تولید محصولات کشاورزی رو به رو می شوند و آن ها را شوک می کند.

رویکرد کورال در این فیلم که بر شرایط و مناسبات تولید تمرکز دارد، را از سبک عمومی سینمای ترکیه که بیشتر شخصیت محور است، متمایز می کند. البته اینکار باعث نمی شود که شخصیت ها سطحی شوند. کارگردان موفق می شود که تعادلی میان داستان های فردی و وضعیت کل طبقه کارگر برقرار کند.

قالب اپیزودی فیلم به کورال کمک می کند تا تنش ها را بهتر نشان داده و فیلم را در یک اوج غم انگیز به پایان برساند. این فیلم که زندگی طبقه کارگر کشاورزی را با تمام ابعاد آن به تصویر می کشد به عنوان یکی بهترین فیلم های ترکی توسط بسیاری از صاحب نظران به شمار آمده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

بهترین فیلم های کمدی 2021

Adı Vasfiye (نام او وسفیه است)

بهترین فیلم های ترکی تاریخ
بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای

در این فیلم زندگی یک نویسنده روایت می شود که از نداشتن سوژه جالب برای نوشتن رنج می برد تا ناگهان چیزی درباره خواننده ای به نام سما سیمک می شنود. شخصی به او می گوید نام اصلی او وسفیه است و داستان او واقعا ارزش نوشتن دارد.

اگرچه نام فیلم، نام یک زن (همان خواننده) است، اما تمام فیلم فقط مربوط به او نیست. کارگردان فیلم اتیف یلمایز ضمن ساخت یکی از پیچیده ترین شخصیت های زن در سینمای ترکیه، نگاه مردانه به زنان در جامعه ترکیه را نیز به تصویر می کشد.

در این فیلم درخشان، داستان بین خیال و واقعیت چرخش می کند تا بدین شیوه تجربه گیچ کننده یک زن در زندگیش را به تصویر کشیده و  نحوه رویارویی مردان با زنان را نقد نماید. این فیلم پیچیده اما هیجان انگیز و جالب را قطعا می توان در زمن بهترین فیلم های ترکی قرار داد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های زامبی 2021

بهترین انیمه های 2021

Sevmek Zaman (زمان عاشقی)

بهترین فیلم های ترکی تاریخ
بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای

ملودرام تجربی متین ارکسان یعنی فیلم زمان عاشقی داستان عجیبی را روایت می‌کند. در این فیلم یک نقاش نه چندان قهار درحال کار در یک عمارت مجلل پرتره یک زن جوان را دیده و عاشق او می شود، بدون آنکه حتی نام او را بداند.

در طول داستان پس از مدتی، نقاش و این زن جوان و زیبا با هم ملاقت می کنند، اما مرد در دیدارشان از این زن امتناع کرده و ادعا می کند که عاشق او نیست. این مرد دچار تناقض است چراکه در طول فیلم بیان می کند که تنها عاشق پرتره زن و نه خود اوست.

این فیلم نبردی جالب را بین واقعیت و سیمای وافعیت به تصویر کشیده و به جای یک فیلم عاشقانه تجاری یک داستان عاشقانه معمولی و حقیقی را روایت می کند.

درحقیقت ادعای فیلم این است که عشق یک پدیده بوده است و یک فرد برای عاشق شدن به شخص دیگری احتیاج ندارد. درواقع همه چیز مربوط به خودش است. رویکرد پیچیده ارکسان به عشق در زمان خود حتی از جهان نیز جلوتر بوده چه برسد به خود جامعه ترکیه.

این ترکیب منحصر به فرد از موضوعات قابل تامل و یک فیلمبرداری سیاه و سفید شیک، زمان عاشقی را تبدیل به یک فیلم تکان دهنده کرده است که با جرئت می توان آن را در حد عاشقانه های آنتونیونی و ویسکونتی قرار داد، به همین منظور ما این فیلم را در لیست بهترین فیلم های ترکی قرار داده ایم.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های زمستان 2021

بهترین فیلم های کره ای 2021

Tepenin Ardı (پشت تپه)

بهترین فیلم های ترکی تاریخ
بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای

اولین فیلم سینمایی تمثیلی امین آلپر بر روی یک مسئله جهانی تمرکز می کند، داستان ساده فیلم درحقیقت یک انتقاد تند از سیاست های دولت ترکیه و همچنین دیگر دولت ها در جهان است.

داستان فیلم درحقیقت حول یک افسر معمولی بازنشسته می گذرد که برای زندگی به حومه شهر نقل مکان می کند و با انجام فعالیت‌های کشاورزی روزهای خود را با لذت می گذارند، اما یک روز، درحالی که خانواده اقسر بازنشسته به ملاقات او می‌آیند، یک بز متعلق به افراد محلی به محل زندگی او رفته و این اتفاق ساده باعث ایجاد مجموعه ای از حوادث شده و جنگی را بین افراد محلی و او راه می اندازد.

به لطف مهارت‌های داستان نویسی، فیلمنامه قابل تامل، ویرایش بی عیب و نقص و وجوه کمدی در داستان می‌توان فیلم پشت تپه را در زمره بهترین فیلم های ترکیه ای قرار داد.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2021

بهترین فیلم های چینی

Yol (راه)

بهترین فیلم های ترکی تاریخ
بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای

جشنواره فیلم کن در سال 1982 یکی از سیاسی ترین جشنواره ها تا به آن زمان بود. فیلم گمشده کوستا گاوراس و فیلم راه به کارگردانی مشترک ییلماز گونی و شریف گورن که هر دو به شدت فیلم های سیاسی بودند، نخل طلای آن سال را به خود اختصاص دادند.

در فیلم راه داستان زندانیانی روایت می شود که پس از آزادی به سمت شهرهای خود باز می گردند. در طول سفر آن‌ها در سراسر کشور، مخاطبان شاهد پیامدهای مختلف کودتای نظامیان در سال 1980 هستند.

همانطور که احتمالا می دانید این کودتا یک واقعه ویرانگر برای کشور ترکیه بود که آن را تبدیل به زندانی عظیم کرد. در طول فیلم زندانیان علیرغم آزادی به هر کجا که می روند، احساس آزادی نمی کنند،

علاوه بر وجوه سیاسی این فیلم، ما با به تصویر کشیدن ستم های جامعه مردسالار بر زنان مواجه هستیم. این فیلم نشان می دهد که شخصیت ها هر چه دارند به دلیل مزیت مرد بودنشان است، اگرچه این یک امتیاز به نظر می رسد اما در نهایت دلیل رنج دائمی آنها نیز است.

نویسندگی استادانه یلماز گونی باعث می شود که این فیلم تصویری دقیق، غنی، دلگیر و خشن را از جامعه ترکیه پس از کودتا 1980 به تصویر بکشد. کارگردانان با تصویرسازی دقیق خود توانسته اند مخاطبان را به گونه ای تحت تاثیر قرار دهند که همزمان با درد و رنج شخصیت ها آن ها نیز ناراحت شده و احساس آن‌ها را درک نمایند. این ایجاد حس مشترک تکان دهنده، این فیلم را اگر به بهترین فیلم ترکی تبدیل نکند، قطعا آن را در لیست بهترین فیلم های ترکی قرار می دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

بهترین فیلم های مورگان فریمن

Masumiyet (بی گناهی)

بهترین فیلم های ترکی تاریخ
بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای

زکی دمیرکوبوز، در شاهکار خود بی گناهی که قطعا می توان در زمره بهترین فیلم های ترکیه ای قرار دارد. ملودرام کلاسیک ترکی را با سبک کاملا منحصر به فرد خود ترکیب می کند، در این فیلم شخصیت اصلی، یوسف پس از اتمام دوران محکومیت خود از شروع زندگی جدید خود می ترسد و نمی خواهد از زندان خارج شود، اما بوروکراسی با نظم آهنین خود او را ملزم به چنین کاری کرده است.

یوسف پس از آزادی وقت خود را به بطالت می گذارند، بدون اینکه بداند که چه کاری را باید انجام دهد. در طول داستان در هتلی که در آن اقامت دارد با زنی مرموز آشنا شده و عاشق او می شود. این زن یک روسپی است که با معشوقه وسواسی اش، بکیر در همان هتل زندگی می کند.

عنوان کنایه آمیز فیلم به جهانی اشاره دارد که در آن هیچکس کاملا بی گناه و کاملا گناهکار نیست. درحقیقت این فیلم نشان می دهد انسان ها ناچار به همان شکل که سرنوشت بر آنها تحمیل می کند، زندگی می کنند.

کارگردان این فیلم دمیرکوبوز به شدت تحت تاثیر نویسندگانی مانند داستایوفسکی، سارتر و کامو است به همین جهت در انعکاس جنبه تاریک ذهن انسان در صفحه نمایش تخصص دارد.

سکانس مونولوگ طولانی هفت دقیقه ای که در آن بکیر  با یوسف درمورد گذشته خود با شریک فاحشه خود می گوید، قطعا یکی از فراموش نشدنی ترین سکانس های سینمای ترکیه است.

ویژگی های توصیف شده و دیگر ابعاد تکان دهنده فیلم که در این مجال فرصت بیان آن نیست، بی گناهی را تبدیل به یکی از بهترین فیلم های ترکیه ای کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کمدی خارجی

بهترین سریال های ومپایری جهان

Umut (امید)

بهترین فیلم های ترکی تاریخ
بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای

این فیلم که اغلب با فیلم های کلاسیک های نئورئالیست ایتالیایی مقایسه می شود، درحقیقت در دوره جدیدی از کارگردانی یولماز گونی ساخته شده است. فیلم امید یک درام رئالیستی اجتماعی است که دارای هیچ عنصر ملودراماتیک نیست، این شاهکار غم انگیز سنگ بنای فیلم سازی سیاسی در ترکیه بوده و قطعا یکی بهترین فیلم های ترکیه ای تا به حال ساخته شده است.

در این فیلم داستان یک راننده کالسکه فقیر روایت می شود که در طول فیلم کالسکه او با یک اتوموبیل لوکس برخورد کرده و اسبش می میرد. این فیلم به شدت واقع گرایانه با روایت صریح و فیلمبرداری در سطح جهانی یک فیلم کلاسیک کاملا انقلابی است. ما نیز به مانند اکثر منتقدین و کارشناسان این فیلم را در لیست بهترین فیلم های ترکیه ای قرار داده ایم.

بهترین فیلم های بیوگرافی

بهترین فیلم های دی سی

Anayurt Oteli (هتل سرزمین مادری)

بهترین فیلم های ترکی تاریخ
بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای

شخصیت اصلی این فیلم زبرست مالک و مدیر یک هتل در یک شهر کوچک است. او درحالی که در این هتل منزوی با تنهایی خودش و کارهای روزمره سر وکار دارد، ناگهان روزی با یک زن جذاب رو به رو می شود.

این زن پس از یک شب اقامات در هتل، آنجا را ترک می کند و می گوید که یک هفته دیگر برمی گردد. هتلدار با شوق منتظر بازگشت زن می شود تا از احساس خود با او صحبت کند، اما این زن هرگز بازنگشته و انتظار زبرست به نوعی شکنجه تبدیل می شود، این داستان بدیع این فیلم را در زمره بهترین فیلم های ترکی قرار داده است.

این فیلم همانطور که بیان شد، به خوبی احساس انتظار را نشان می دهد، انتظاری که نمادین است. انتظاری که برابر با انتظار نسلی است که شاهد تاسیس یک جمهوری سکولار به جای امپراتوری عثمانی سنتی و مذهبی بوده است.

این تغییر عظیم در گذشته نه چندان دور برای بسیاری مایه انحراف و ویرانگری عظیمی شده بود که کارگردان به خوبی توانسته است در این فیلم پیامدهای آن را به شکل سمبولیک نمایش دهد. این شاهکار اومر کاور، داستان چند وجهی و درام روانشناختی اگزیستانسیالیستی را به تصویر می کشاند که آن را تبدیل به یکی بهترین فیلم های ترکی تاریخ کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما

بهترین فیلم های آمریکایی درام و عاشقانه

Paper Lives (زندگی کاغذی)

بهترین فیلم های ترکی تاریخ
بهترین فیلم های ترکی تاریخ

یکی دیگر از بهترین فیلم های سینمایی ترکیه ای فیلم زندگی کاغذی است. زندگی کاغذی (Paper Lives) درباره زندگی یک جوان است که با جمع آوری کاغذ امرار معاش می‌کند. مهمت یک مرد جوان است که انبار مواد زائد جامد را در محله اداره می‌کند، او به همه افراد نیازمند، به ویژه کودکان و نوجوانان بی‌خانمان سال‌هاست کمک می‌کند.

کلام آخر

قطعا لیستی که در این مقاله از بهترین فیلم های ترکی مشاهده کردید را می توان با برخی دیگر از شاهکارهای سینمای ترکیه پر کرد اما ما به علت اینکه نخواستیم مخاطبان از طولانی شدن مطلب خسته شوند تلاش کردیم تا جای ممکن لیستی کوتاه اما جامع را تهیه کنیم تا آن‌ها بتوانند با دیدن این فیلم ها خود وارد این جهان پر رمز و راز جالب شده و از آن لذت ببرند، امیدواریم که در جهت آشنا کردن شما با بهترین فیلم های ترکی کمکی کرده باشیم. در پایان خوشحال می شویم که با معرفی فیلم های مورد علاقه خود، لیست بهترین فیلم های ترکی را کامل نمایید.

همچنین به عنوان یک توصیه به دوستداران بهترین سریال های ایرانی توصیه می کنیم حتما نگاهی به بهترین سریال های طنز ایرانی، بهترین سریال های 1400 و بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: tasteofcinema

نظر شما درباره بهترین فیلم های ترکی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر