;
coinex

آپدیت جدید تلگرام منتشر شد ؛ شخصی‌سازی نوتیفیکیشن‌ها و اموجی‌های بیشتر

آپدیت جدید تلگرام که به تازگی منتشر شده، شامل ویژگی‌هایی از جمله قابلیت تنظیم مدت‌ زمان برای بی‌صدا کردن چت‌ها و همچنین انتخاب آهنگ دلخواه برای اعلان‌ها است.از دیگر ویژگی‌های آپدیت جدید تلگرام، می‌توان به ربات‌های فوق‌العاده‌ که امکان برتری نسبت به هر وب‌سایت دیگر را می‌دهند و همچنین افزایش تعداد اموجی‌هایی که به این پلتفرم افزوده شده، اشاره کرد. در ادامه به جزئیات این ویژگی‌ها می‌پردازیم؛ پس با تکراتو همراه باشید.

تنظیم صدای دلخواه به عنوان صدای اعلان‌ها در آپدیت جدید تلگرام

اولین ویژگی آپدیت جدید تلگرام، انتخاب هر صدای دلخواهی به عنوان اعلان است. شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید هر صدایی را به آهنگ اعلان و هشدارهای سفارشی تبدیل کنید. برای این کار کافیست که تنها روی یک فایل صوتی کوتاه یا پیام صوتی در چت ضربه بزنید تا فوراً آن را به لیست صداهای اعلان خود اضافه کنید. نکته جالب این است که برای هر چت می‌توانید صدای اعلان متفاوت اختصاص دهید.

آهنگ‌هایی که توسط برنامه تلگرام ارائه شده است کاملا رایگان هستند. برای تغییر صدای اعلان‌های خود، ابتدا باید وارد تنظیمات صداها و ‌اعلان‌ها شوید، پس از دسترسی به صداهای اعلان لیست خود، می‌توانید صدا یا آهنگ انتخابی را برای چت‌های فردی یا گروه‌ها تنظیم نمایید. آهنگ‌های اعلان می‌بایست کمتر از 5 ثانیه و تا حجم 300 کیلوبایت باشند. چند نمونه رایگان از این صداها را می‌توانید در کانال Notification Sounds امتحان کنید.

تنظیم مدت زمان دلخواه برای بی‌صدا کردن چت‌ها

سال‌هاست که کاربران تلگرام می‌توانند به‌طور موقت چت‌ها را به مدت 8 ساعت یا حتی 2 روز بی‌صدا کنند تا نوتیفیکیشن‌ چت‌ها برای آن‌ها ارسال نشود، اما هم‌اکنون با استفاده از این ویژگی کاربردی توسعه یافته، کاربران می‌توانند اعلان‌ها را به اندازه مدت زمان خواب نیم‌روزی یا حتی به اندازه تعطیلات طولانی‌تر بی‌صدا کنند.

هر چت دارای یک منو ساده برای تنظیم هشدارها و نوتیفیکیشن‌ها است. با نگه‌داشتن انگشت خود روی چت مورد نظر، می‌توانید گزینه‌‌ی Mute، برای خاموش کردن کامل اعلان‌ها یا گزینه‌های تنظیم زمان موقت برای بی‌صدا کردن هشدارها را انتخاب کنید. گفتنیست که تنظیمات اعلان‌ها در Android و iOS متفاوت است. به این صورت که در اندروید باید بر سر صفحه چت ضربه بزنید، اما در iOS می‌بایست در صفحه اطلاعات چت ضربه بزنید.

تنظیم مدت زمان برای حذف خودکار چت‌ها

از دیگر قابلیت‌های آپدیت جدید تلگرام حذف خودکار چت‌ها است. این قابلیت را می‌توانید به منظور محرمانه‌تر کردن چت‌ها و همچنین جلوگیری از افزایش تعداد گفت و گو‌ها، فعال کنید. درواقع کاربران این پلتفرم، می‌توانند مدت زمان مشخصی را مانند 2 روز، 3 هفته، 4 ماه و موارد دیگر، برای پاک شدن خودکار چت‌های خود، تعیین کنند.

حذف خودکار را می‌توانید در منوی اطلاعات چت، در گوشی‌های Android و iOS، فعال کنید.

نمایش پاسخ‌ها به پیام‌های فوروارد شده

تلگرام اولین پلتفرمی بود که امکان پاسخ به پیام‌ها را در پنجره‌ای کوچک در پایین همان پیام، ارائه کرد. برای پاسخ دادن به پیام مورد نظر تنها کافیست انگشت خود را به سمت چپ بکشید تا پاسخ شما به شکل یک پیش‌نمایش کوچک، درست در پایین پیام اصلی قرار گیرد.

حال در آپدیت جدید تلگرام، این ویژگی، برای پیام‌های فوروارد شده نیز صدق می‌کند. به طور مثال اگر پیامی را از گفت و گوی دو نفر، برای فردی دیگر ارسال کنید، پاسخ به صورت پنجره‌ای کوچک در پیام اصلی که فوروارد شده است، نمایان می‌شود. درواقع پیش‌نمایش‌های پاسخ هنگام باز‌ارسال پیام‌ها به چت‌های دیگر، مشاهده می‌شود. اما اینکه بخواهید پیامی را به صورت ناشناس‌تر فوروارد کنید یا نام نویسنده آن مشخص باشد، بستگی به خودتان دارد.

ربات‌های کاربردی

از سال 2015، از میلیون‌ها ربات‌ برای تبدیل فایل‌ها، خرید آنلاین و حتی پرداخت مالیات و کارهای دیگر، استفاده می‌شود. ربات‌های تلگرام نیز در حال حاضر، کارهایی از جمله جمع‌آوری بازخورد، ارائه اعلان‌های سفارشی و موارد دیگر را به کاربران تلگرام ارائه می‌دهند. به تازگی قابلیت جدیدی به این ربات‌ها اضافه شده است که در این ویژگی، ربات‌ها دارای ابزارهایی هستند که امکان ارتباط با زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت را می‌دهد. از این طریق ربات‌های تلگرام می‌توانند به طور کامل جایگزین هر وب‌سایتی شوند. همچنین این ربات‌ها می‌توانند در زمان‌های مختلف تم‌ها را با آن زمان مطابقت دهند. برای مثال می‌توانند رنگ تم را با حالت‌های روز و شب هماهنگ کنند.

افزودن ربات‌ها به گروه‌های تلگرامی

در آپدیت جدید، ربات‌های تلگرام می‌توانند با اضافه شدن به گروه‌ها پس از خودکارسازی عملکرد ربات‌ها توسط مدیران، کارهای کوچکی مانند مدیریت چت را انجام دهند. کاربران می‌توانند ربات‌ها را مستقیماً از نمایه ربات به گروه یا کانال خود اضافه کنند و پس از آن مسئولیت ربات‌ها را مشخص کنند تا با توجه به دستورالعملی که مدیر گروه مشخص کرده است، ربات‌ها وظیفه خود را در گروه انجام دهند. گفتنیست که این ربات‌ها را علاوه بر اینکه به عنوان ادمین می‌توان در گروه‌ها افزود، همچنین می‌توان به عنوان عضو نیز آنان را به گروه‌های مختلف اضافه کرد.

ترجمه توسعه یافته پیام‌ها در iOS

با این ویژگی آپدیت جدید تلگرام گوشی‌های iOS نیز مانند گوشی‌های اندروید، می‌توانند از قابلیت ترجمه پلتفرم تلگرام بهره ببرند. از این پس دستگاه‌های iOS می‌توانند از ترجمه پلتفرم تلگرام به تمام زبان‌ها از جمله زبان اوکراینی، پشتیبانی کنند.

گزینه ترجمه را در تنظیمات زبان فعال کنید تا پس از انتخاب زبان مورد نظر، بتوانید از ترجمه اختصاصی، در منوی پس‌زمینه بهره ببرید. همچنین می‌توانید هر زبانی را که مایل هستید به لیست خود اضافه کنید و یا زبانی که برای شما کاربرد ندارد را از این لیست حذف نمایید.

قابلیت تصویر در تصویر ویدیو

در آپدیت جدید تلگرام هر ویدیو را می‌توان به صورت تصویر در تصویر مشاهده کرد. همچنین می‌توانید با تغییر اندازه ویدیو آن را به بالای صفحه ببرید و به چت کردن یا کار‌های دیگر خود ادامه دهید. گفتنیست که ویدیوهای تصویر در تصویر در برنامه‌های تلگرام، در هر پلتفرمی از جمله iOS ،macOS  Telegram Desktop و اندروید کار می‌کنند.

افزودن اموجی‌های متحرک

به عنوان آخرین ویژگی آپدیت جدید تلگرام می‌توان به اموجی‌های متحرک اضافه شده از جمله اموجی‌های غذا، اشاره کرد.

تمام موارد گفته شده برای دومین آپدیت تلگرام ارائه شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آپدیت جدید تلگرام چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر