;
coinex

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس (Netflix)‌ [22 عنوان برتر]

اگر به دیدن فیلم و سریل علمی تخیلی علاقه دارید در ادامه با تکراتو همراه باشید زیرا قصد دارد بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس را معرفی کند.

فیلم‌های ساخته شده در ژانر علمی تخیلی عمدتا با تخیل زمان آینده شکل می‌گیرند و در آثار این ژانر عنصر خیال با مفاهیم علمی به شدت درآمیخته است. این آثار عمدتا به مسائلی چون سفر در زمان، ساخت و استفاده از هوش مصنوعی و… می‌پردازند.

همه ژانرهای تلویزیون در یک دهه اخیر آثار برجسته‌ای به خود دیده‌اند، اما ژانر علمی تخیلی دو چندان تقویت شده است. به دلیل افزایش علاقه به تلویزیون و پیشرفت فناوری مانند CGI و ابزارهای فیلم سازی مشابه که به ارائه داستان‌های علمی تخیلی سرسبز و چالش برانگیز کمک می‌کنند، این شاخه بیش از پیش به چشم آمده است.

اگر به دنبال کاوش عمیق در بهترین سریال های سای فای نتفلیکس هستید، در ادامه همراه ما باشید تا با بهترین سریال های ژانر علمی تخیلی شبکه نتفلیکس آشنا شوید.

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس

سریال‌های این ژانر هم‌پای سریال‌های جنایی یا پزشکی در جذب مخاطبان موفق عمل کرده‌ و در عین حال گاهی از پتانسیل‌ها و امکانات بیشتر و وسیع‌تری در قصه‌گویی برخوردار بوده‌اند.

این امر باعث شده علاقه مندان این ژانر رو به روز بیشتر شود. اگر شما هم از علاقه مندان این ژانر هستید، با معرفی بهترین سریال های علمی تخیلی Netflix با تکراتو همراه شوید.

آینه سیاه (Black Mirror)

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس

  • کارگردان: چارلی بروکر
  • سال انتشار: 2011

از جمله بهترین سریال های علمی تخیلی Netflix می‌توان آینه سیاه را نام برد. هر قسمت از این سریال اعتیاد آور نگاهی به پدیده‌های اجتماعی مربوط به تکنولوژی که در جامعه رواج دارد می پردازد.

هدف این سریال نشان دادن مسائل روز جامعه و به نوعی پیشگویی از یک اینده تاریک است که بدون هیچ نصیحتی شما را نگران زندگی در آن زمان می‌کند.

آن قدر این سریال تاثیر گذار بوده است که باعث شده این سریال از بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2022

بهترین انیمه های 2022

100 نفر (The 100)

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس

  • سال انتشار: 2014 تا 2020
  • کارگردان: جسیون روتنبرگ

هیچ چیزی همانند یک فاجعه هسته‌ای نمی‌تواند یک سریال اکشن و پسا آخر الزمانی را به تصویر بکشد و بیننده را سرگرم کند. سریال The 100 که از بهترین سریال های ژانر علمی تخیلی شبکه نتفلیکس است اقتباسی آزادانه از رمانی به همین نام است.

این سریال در مورد گروهی از جوانان خلافکار است که پس از یک حادثه اتمی به زمین فرستاده می‌شوند. این جهان جدید برای آنها پر از کارهایی است که نباید انجام دهند و چالش‌های زیادی را پیش پای آنها می‌گذارد.

یکی از نکاتی که باعث شده سریال The 100 در میان بهترین سریال های سای فای نتفلیکس قرار گیرد این است که هیچ گاه راه ساده‌ای پیش پای شخصیت‌ها نمی‌گذارد.

تاریک (Dark)

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس

  • سال انتشار: 2017 تا 2020
  • کارگردان: بارون بو ادار، یانته فریزه

سریال Dark از بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس است. Dark بیشتر شهرت و معروفیت خود را به دلیل داستان فوق العاده پیجیده خود دارد و بسیار جذاب است.

این سریال سفر در زمان آلمانی، در مورد یک خانواده است که گذشته تاریک انها هنگامی که چندین کودک در شهر آنها ناپدید می‌شوند، شروع به دوباره گشوده شدن می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ترکی 2022

بهترین فیلم های عاشقانه 2022

حس هشتم (Sense 8)

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس

  • کارگردان: جی مایکل استرازینسکی، لانا واکوفسکی، لیلی واکوفسکی
  • سال انتشار: 2015 – 2018

آیا می‌توانید روزی را تصور کنید که از خواب بیدار شده‌اید و ناگهان متوجه می‌شوید که هوشیاری، فهم و اگاهی شما با افرادی غریبه در سراسر جهان پیوند خورده است؟

این اتفاق برای هشت نفر در سریال Sense 8 ساخته نتفلیکس رخ می‌دهد. اول اتفاقاتی است که این افراد با حواس مشترک تجربه می‌کنند و آنها باید معنی این ارتباط با یکدیگر را کشف کنند و در همین حین تحت تعقیب نیز قرار می‌گیرند. حس هشتم یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس است.

چیزهای عجیب (Stranger things)

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس

  • کارگردان: مت دافر و راس دافر
  • سال انتشار: از 2016

در این سریال فضای ترسناک رمان‌های استفن کینگ و شخصیت‌های عمیق و جالب و داستان سرایی قوی در یک اثر جنایی معمایی و علمی تخیلی با تم دهه ۸۰ میلادی در کنار هم قرار گرفته‌اند.

مهم‌ترین چالشی که در پیش پای Stranger Things قرار گرفت این سوال بود که ایا بدون فضای نوستالژیک دهه ۸۰ میلادی نیز موفق خواهد بود یا خیر؟ Stranger Things یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

بهترین سریال های ایرانی

کربن تغییر یافته (Altered Carbon)

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس (Netflix)‌

  • کارگردان: یوتا بریزویتز و الکس گریوز و پیتر هور و نیک هوران
  • سال انتشار: از 2018 تا 2020

این سریال بیانگر تحولات تکنولوژی و مشکلات آنهاست. همچنین طراحی محصولات جالب و پیشرفته و باعث شد از بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس باشد. کربن تغییر یافته، سریالی در ژانر علمی تخیلی و اکشن است که توانست نامزد دریافت 26 جایزه شود

داستان سریال کربن تغییر یافته در 360 سال بعد اتفاق می‌افتد؛ زمانی که حافظه و ضمیر خودآگاه انسان‌ها دیجیتالی شده و در جایی پشت سر قرار می‌گیرد.

او ای (The OA)

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس

  • سال انتشار: 2016 تا 2019
  • کارگردان: Zal Batmanglij

سریال او.اِی مجموعه‌ای تلویزیونی درام، رازآلود و علمی و تخیلی است. این مجموعه تلویزیونی سومین همکاری مشترک بریت مارلینگ و زال باتمانقلیچ است که تهیه و تولید شده است.

پریری جانسون، زن جوانی که پس از هفت سال ناپدید شدن دوباره پیدا می‌شود و پس از بازگشت خود را او.ای صدا می‌کند و زخم‌هایی عجیب در پشتش دارد

پریری تیمی متشکل از پنج نفر از مردم محلی (چهار دانش آموز دبیرستان و یک معلم) تشکیل می‌دهد و زندگی خود را برای آنها تعریف می‌کند

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های طنز ایرانی

بهترین کانال تلگرام دانلود فیلم و سریال ایرانی

گمشده در فضا (Lost in Space)

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس

  • سال انتشار: 2021 تا 2018
  • کارگردان: ایروین آلن

در این مجموعه که یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس است، با برخورد شیء فضایی به سطح زمین، حیات رو به انقراض می‌رود و چاره‌ای جز مهاجرت به سیاره‌ای دیگر باقی نمی‌ماند. بنابراین فضاپیماهایی ساخته شده و خانواده‌هایی منتخب برای ارسال به سرزمین‌های غریبه انتخاب می‌شوند.

این فضاپیماها ژوپیتر نام دارند و خانواده رابینسون وظیفه هدایت ژوپیتر بیست و چهارم را بر عهده دارند. این خانواده متشکل از پزشک، نویسنده، ارتشی، دانشمند و یک کودک نابغه است و طی اتفاقاتی از مدارشان خارج شده، مدتی گم شده و از سیاره‌ای قابل سکونت سر در می‌آورند.

دریای خاموش (The Silent Sea)

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس

  • سال انتشار: از 2021
  • کارگردان: : چوی هانگ یونگ

جیره‌بندی شدید آب در سراسر جهان اجرا شده است و کشورها برای یافتن پاسخ و راهکار تلاش می‌کنند. در میان این بحران، تیمی از فضانوردان و دانشمندان توسط دولت کره به پایگاهی قدیمی فرستاده می‌شوند تا نمونه‌ای را که می‌تواند بشریت را نجات دهد، بازیابی کنند.

اما چیزی مشکوک در این ماموریت وجود دارد و دکتر سانگ، دانشمند ارشد خدمه، سؤالاتی دارد که هیچکس نمی‌خواهد به آنها پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2021

بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

در دل شب (Into the Night)

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس (Netflix)‌

  • سال انتشار: از 2020
  • کارگردان: Jason George

سفرهای شبانه به خودی خود، وهم‌برانگیز هستند. برخی پرواز یا سفر شبانه را دوست دارند، چون می‌توانند سراسر طول شب را بخوابند و وقت مفید روزانه‌شان تلف نمی‌شود، برخی هم آرامش سفر شب را بیدار ماندن و تفکر و مرور خاطرات و فرو رفتن در تخیلات دوست دارند.

اما ما در سریال به درون شب یا Into the Night رنگ آرامش را در هیچ کاراکتری از همان ابتدای سفر نخواهیم دید.

سریال Into the Night یک سریال علمی تخیلی آخر الزمانی بلژیکی است. که در آن یک سرباز ایتالیایی ناتو که بسیار آشفته است، اسلحه می‌کشد و از خلبان می‌خواهد که به جایی در غرب پرواز کند.

دوردست (Away)

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس

  • سال انتشار: از 2020
  • کارگردان: اندرو هیندراکر

این سریال توسط اندرو هیندراکر خلق شده و سوانک، فضانورد آمریکایی به نام اما گرین است. با آماده شدن گرین برای رهبری عوامل بین المللی در اولین ماموریت‌شان به مریخ، او باید تصمیم بگیرد که شوهر و دخترش را زمانی ترک کند که بیشتر از همیشه به او نیاز دارند.

با ورود عوامل به شرایط سخت فضا و به دلیل دور شدن از زمین، اوضاع پیچیده می‌شود. Away نشان می‌دهد که گاهی برای رسیدن به ستاره‌ها باید از خانه دور شد.

 

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های HBO در سال 2021

بهترین سریال های عاشقانه 2021

آرشیو 81 (Archive 81)

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس (Netflix)‌

  • سال انتشار: از 2020
  • کارگردان: ربکا ساننشین

آرشیو ۸۱ ، نام سریالی ترسناک و رازآلود است که توسط ربکا ساننشین ساخته شده است. در این سریال یک آرشیودار برای بازیابی مجموعه‌ای از نوارهای ویدئویی آسیب دیده استخدام می‌شود.

اما دن به زودی خود را درگیر معمای ناپدید شدن یک مستندساز و تحقیقات او درباره یک فرقه خطرناک می‌بیند و داستان از آنجا شروع می‌شود. این سرال بسیار جذاب است و یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس است.

مسافران (Travelers)

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس (Netflix)‌

  • سال انتشار: 2016 تا 2018
  • کارگردان: Brad Wright

داستان این سریال در صدها سال آینده اتفاق می‌افتد. جائی یک فاجعه‌ی ناگوار باعث از بین رفتن بشریت شده است و افراد کمی بازمانده که مسافران نامیده می‌شوند.

آنها سعی می‌کنند تا به مردم زمان حال (قرن 21) اخطارهای لازم را بدهند تا از وقوع این فاجعه جلوگیری کنند.

غریبه (Outlander)

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس

  • کارگردان: Ronald D. Moore
  • سال انتشار: 2014 تا 2020

Outlander بیشتر به درام تاریخی و عاشقانهتمایل دارد تا ژانر تخیلی، اما به یک عنصر فانتزی اساسی بستگی دارد، توانایی حرکت در زمان.

کلر، پرستاری در جنگ جهانی دوم است که پس از بازدید از برخی سنگ‌های ایستاده غریب به سال 1743 بازگردانده و متوجه می‌شود که عاشق یک کوهنورد شورشی، جیمی است.

ویچر (The Witcher)

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس (Netflix)‌

  • کارگردان: Lauren Schmidt Hissrich
  • سال انتشار: 2019

Witcher یک انفجار مطلق است. این سریال بسیار فانتزی است و بیشتر شبیه ارباب حلقه‌ها است تا بازی تاج و تخت.

گرالت ریویایی، جادوگر و شکارچی جهش‌یافته هیولا که به آنها ویچر می‌گویند، در تلاش است تا جای خود را در این دنیای پر از هیولا و آدم‌های ظالم پیدا کند. این سریال بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس است که ارزش دیدن دارد.

آکادمی آمبرلا (The Umbrella Academy)

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس

  • کارگردان: Steve Blackman and Jeremy Slater
  • سال انتشار: 2019

اعضای یک خانواده که همگی قدرت‌های فراطبیعی دارند، پس از مرگ پدرشان باید پرده از راز مرگ او بردارند. رازی که با تهدید بزرگ برای جهان مرتبط است.

این سریال بسیار جذاب و پر بیننده است و از بهترین سریال های فانتزی و علمی تخیلی نتفلیکس است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های مارول 2021

بهترین سریال های تاریخی ترکیه 

آی زامبی (iZombie)

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس

  • کارگردان: Rob Thomas and Dianne Ruggiero
  • سال انتشار: 2015 تا 2019

iZombie بر اساس کمیک کریس رابرسون و مایکل آلرد ساخته شده است. یک دختر دانشجوی پزشکی یک «ریوننت» (موجودی خیالی که در اصل از مرگ بازگشته) است و برای از دست ندادن حافظه و خاطرات و شکل ظاهری و در نهایت تبدیل نشدن به یک زامبی، مجبور است تا حداقل هر ماه، یک بار مغز آدم‌ها را بخورد.

البته بعد از خوردن هر مغز، افکار و خاطرات صاحبش را هم جذب می‌کند و این نقطه جذابیت داستان است.

جسیکا جونز (Jessica Jones)

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس
Marvel’s Jessica Jones
  • کارگردان: ملیسا روزنبرگ
  • سال انتشار: 2019

Jessica Jones به عنوان یک سریال کارآگاهی با تم Noire بیشتر اوقات به قولی که به مخاطب داده وفا می کند و هوشمندانه، جسور و گاهی اوقات نیز معذب کننده است.

Jessica Jones در مورد روابط شخصیت‌ها با یکدیگر است که گاهی باعث پیشرفت آن‌ها می‌شود و گاهی باعث سقوط انها. این سریال به ما نشان می‌دهد که اسیب‌هایی که به دیگران می‌زنیم ممکن است فراموش شود اما هیچ وقت درمان نمی شود.

جادوگران (The Magicians)

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس

  • کارگردان: Sera Gamble and John McNamara
  • سال انتشار: 2015 تا 2020

کوئنتین کولدواتر، در دانشگاه جادویی بریکبیلز ثبت نام می‌کند تا به عنوان یک جادوگر آموزش داده شود، جایی که او می‌فهمد که فیلوری، جهان جادویی کتاب‌های کودکانه مورد علاقه او واقعی است و تهدیدی برای بشریت است.

در همین حال، زندگی دوست دوران کودکی او جولیا زمانی که او از ورود به این دانشگاه جادویی محروم شد، به فساد کشیده شده و او در جستجوی جادو در جاهای دیگر است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

عشق، مرگ و ربات‌ها (Love, Death + Robots)

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس

  • کارگردان: تیم میلر
  • سال انتشار: 2019

نام سریال تقریباً گویای همه چیز است؛ شما در هر قسمت المان و عنصرهایی از عشق، مرگ و روبات ها را مشاهده می‌کنید و گاهی اوقات هم یک ترکیب از هر سه آنها.

گروهی از روبات‌های انسان نما که در سفر توریستی در زمین پسا اخر الزمانی گشت و گذار می‌کنند، یک گروه برای مبارزه با هیولاها که در آن به موجودات توسط مغزهای انسانی قدرت بخشیده شده است، یک تمدن باستانی که در یخچال یک زوج فرمانروایی می‌کنند و … اتفاقات این سریال است.

افسانه‌ های فردا (Legends of Tomorrow)

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس (Netflix)‌

  • سال انتشار: 2016
  • کارگردانان: Greg Berlanti, Marc Guggenheim, Andrew Kreisberg, Phil Klemmer
  • بازیگران: ویکتور گاربر، براندون راث، آرتور درویل، کیتی لوتز، فرانتس درامه، دومینیک پرسل، ونتورث میلر، میزی ریچاردسون-سلرز

نمونه‌ای دیگر از بهترین سریال های ژانر علمی تخیلی شبکه نتفلیکس ، ریال افسانه‌‌های فردا بوده که در سال 2016 ساخته شده است. در این مجموعه جذاب بازیگران محبوبی همچون ویکتور گاربر، براندون راث، آرتور درویل، کیتی لوتز، فرانتس درامه، دومینیک پرسل، ونتورث میلر، میزی ریچاردسون-سلرز به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در سال ۲۱۶۶ یک دیکتاتور ظالم و نامیرا به نام وندال سوج دنیا را به تسخیر خود درآورد و تمام مردم را کشت. اکنون استاد زمان و مکان ریپ هانتر بر خلاف نظر مافوق‌هایش، اربابان زمان، سفینه‌ای را برداشته و به سال ۲۰۱۶ (زمان حال) سفر می‌کند و با جمع کردن تیمی از قهرمانان و تبه‌کاران مانع او شود و او را قبل از به قدرت رسیدن بکشد.

ماجراجویی‌ های هراس‌ انگیز سابرینا (Chilling Adventures of Sabrina)

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس (Netflix)‌

  • سال انتشار: 2018
  • کارگردان: Roberto Aguirre-Sacasa
  • بازیگران: کیرنان شیپکا، راس لینچ، لوسی دیویس، میراندا اتو و چنس پردومو

یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس ، سریال ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا که فصل اول این سریال در سال 2018 آغاز شد و طرفدارن بسیار زیادی پیدا کرد.

سریال، داستان دختر جوانی به نام سابرینا اسپل‌من را دنبال می‌کند که با هویت دوگانه نیمه جادوگر-نیمه انسان خود دچار چالش شده‌است. در همین حال او باید علاوه بر مشکلاتی که خودش دارد، با نیروهایی شیطانی که هم او و هم خانواده‌اش، انسان‌ها و دنیایی را که در آن ساکن هستند را تهدید می‌کنند، مبارزه و مقابله کند.

سوالات متداول

بهترین سریال علمی تخیلی نتفلیکس کدام است؟

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس در این مطلب معرفی شدند. تمامی این سریال‌ها دارای محتوا و موضوعاتی متفاوت و جذاب هستند که شما می‌توانید از دیدن آنها نهایت لذت را ببرید. از جمله سریال‌های جذاب می‌توان آی زامبی، چیزهای عجیب و حس هشتم را نام برد.

سریال های ژانر علمی تخیلی چه ویژگی‌هایی دارند؟

در اثر علمی تخیلی نویسنده فکر خود را رها می‌کند تا به آینده برود و آنچه را در اثر پیشرفت علمی امکان‌پذیر شده‌است را به تصویر بکشد. در اثر علمی تخیلی نویسنده گاهی تمایلات و آرزوهای انسان‌ها و گاهی بیم‌ها و ترس‌های آنها را بیان می‌کند.

به‌طور کلی این فیلم‌ها در مورد پدیده‌های ساخته می‌شوند که از دید علم لزوماً پذیرفته نشده‌اند. پدیده‌هایی همچون موجودات فرازمینی، دنیاهای بیگانه، حس ششم و سفر در زمان و همچنین اغلب همراه با عناصر مربوط به آینده همچون فضاپیما و روبات‌ها یا فناوری‌های دیگر در این فیلم‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین سریال های ژانر علمی تخیلی شبکه نتفلیکس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر