;
coinex

طرفداران بیت کوین سواد مالی کمی دارند

طرفداران بیت کوین سواد مالی کمی دارند. این جمله در یک مقاله تحقیقاتی توسط بانک کانادا و در روزنامه کانادایی The Globe And Mail Reports منتشر شده است.

شهروندان کانادایی با دانش بالای اقتصادی معمولا تمایل زیادی به خرید بزرگ‌ترین رمز ارز بازار یعنی بیت کوین (برخلاف داشتن آگاهی بیشتر نسبت به عموم مردم) از خود نشان نمی‌دهند.

با وجود اینکه علاقه‌مندان به بیت کوین به طور معمول دانش عمیقی از بلاک چین و رمزارزها دارند، در پاسخ دادن به برخی سوالات پایه از دانش اقتصاد به دشواری افتاده و در نتیجه خود را در معرض خطرات مالی بزرگ‌تری قرار می‌دهند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، بانک کانادا اکثر صاحبان بیت کوین را مردان با درآمد خانوادگی بالا توصیف کرد.

تحقیقات درباره طرفداران بیت کوین

اکثر طرفداران بیت کوین ارز دیجیتال را به عنوان دارایی مناسب برای سرمایه‌گذاری تلقی می‌کنند، این در حالی است که عده کمی از این افراد کریپتوکارنسی‌ها را ابزار پرداختی می‌دانند.

طرفداران بیت کوین سواد مالی کمی دارند

داده‌های ذکر شده، بر اساس مجموعه‌ای از نظرسنجی‌هایی که از سال 2016 تا 2020 صورت گرفته، به دست آمده است. کشور کانادا سال گذشته به اولین کشور پذیرای ETF بر پایه بیت کوین تبدیل شد. این تحقیقات عواملی که تا به حال ذکر کردیم را در نظر نمی‌گیرد؛ همچنین ذکر این نکته خالی از لطف نیست که روند پذیرش ارزهای دیجیتال افزایشی چشم‌گیری را در سال 2021 تجربه کرده است.

ارتباط میان دانش مالی و سرمایه‌گذاری در رمزارزها

هم‌چنان برخی از طرفداران بیت کوین اعتقاد دارند یک رمزارز قابلیت اینکه شتاب‌دهنده‌ای برای افزایش دانش اقتصادی باشد را داراست، زیرا سرمایه‌گذاران را مجبور به تحقیق درباره ریشه‌های پول خواهد کرد. مطالعات دیگری که در اواخر ماه ژوئن سال گذشته منتشر شد نیز نشان دهنده ارتباط مثبت بین دانش مالی و سرمایه‌گذاری در رمزارزها بود.

ماه گذشته، وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا، ابتکار آموزشی جدیدی را راه‌اندازی کرد که هدف آن افزایش آگاهی در زمینه خطرات مربوط به طبقه دارایی‌های جدید است. همچنین در ماه ژانویه نیز برنامه‌ای مشابه توسط ستاره بسکتبال لبرون جیمز (Lebron James) راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بی‌سوادی طرفداران بیت کوین چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: u.today

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر