;
coinex

نخستین ETF بیت کوین به زودی در این کشور راه‌اندازی می‌شود

نخستین ETF بیت کوین در کشور استرالیا راه‌اندازی خواهد شد. طبق گزارش‌های دریافت شده، مرکز تهاتر بازارهای سرمایه کشور استرالیا (AXS Clear)، توافق چهار شرکت‌کننده بازار با رعایت نمودن الزامات حاشیه‌ای و سختگیرانه این مرکز را تأیید کرد.

صندوق ETF بیت کوین به صندوقی گفته می‌شود که داخل آن مقدار زیادی بیت کوین واقعی یا قرارداد آتی بیت کوین وجود دارد. اشخاص می‌توانند سهام این صندوق را مانند یک سهم در بورس معامله کنند. قیمت سهام این صندوق بر اساس قیمت بیت کوین بالا و پایین می‌شود.

مرکز تهاتر کشور استرالیا که با نام Axs Clear شناخته‌ شده است، دسترسی به بازارهای سرمایه این کشور را کنترل می‌کند.

الزامات AXS Clear برای راه‌اندازی نخستین ETF بیت کوین

طبق گزارش‌های منتشر شده‌، انتظار می‌رود ASX Clear اولین صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETF) را تأیید کند. راه‌اندازی نخستین صندوق ETF استرالیا پس از توافق سه شرکت‌کننده نهادی و یک مشارکت‌کننده خرد با الزامات مربوط به پوشش ریسک‌های تسویه حساب مرتبط با بیت کوین میسر شد.

نخستین ETF بیت کوین به زودی در این کشور راه‌اندازی می‌شود

بر اساس گزارش AFR، چهار شرکت‌کننده در این طرح توافق کردند تا حاشیه مورد نیاز 42 درصدی ASX Clear را قبل از اجازه معامله در نخستین ETF بیت کوین فراهم آورند. در این گزارش به این نکته اشاره شده است که الزامات مرکز ASX به منظور پوشش ریسک‌های تسویه حساب مرتبط با بیت کوین مورد نیاز است.

Hamish Treleaven، مدیر عامل ASX Clear می‌گوید:

ما اکنون حداقل شرکت‌کننده در تهاتر را داریم و این بدان معناست که آمادگی لازم را برای اجرای این طرح داریم.

او همچنین اضافه کرد اتاق تهاتر طی اطلاعیه به فعالان بازار 7 روز مهلت برای تأیید شدن در این طرح خواهد داد. این اطلاعیه در نظر گرفته شده است تا به کارگزاران، تسویه‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و بازارسازان مهلت داده شود تا برای نخستین ETF بیت کوین آماده شوند.

بازتاب قانونی راه‌اندازی نخستین ETF بیت کوین

طبق گزارش‌ها، ETF مدیریت دارایی COSMOS تنها محصول ETF بیت کوینی است که هنگام شروع معاملات در محل معاملاتی  CBOE استرالیا در تاریخ 27 آوریل (7 اردیبهشت) در دسترس خواهد بود. با بررسی‌های انجام شده توسط مرکز مالی استرالیا انتظار می‌رود که این ETF هنگام لیست شدن بتواند تا 1 میلیارد دلار ورودی داشته باشد.

در همین حال گزارش‌ها حاکی از آن دارند که پذیرش ETF بیت کوین دو سال پس از آن صورت گرفت که کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ملقب به ASIC) لیست شدن صندوق‌های ETF بیت کوینی در کشور را ممنوع کرده بود.

با این حال در این گزارش آمده است که تنظیم کنندگان پس از اینکه توسط سیاستمداران کشور تحت فشار قرار گرفتند، موضع خود را تغییر دادند. تأیید ETF مدیریت دارایی COSMOS به این معناست که سایر مراکز معاملاتی مانند NSX نیز ممکن است در آینده یک صندوق ETF بیت کوین را راه‌اندازی کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد راه‌اندازی نخستین ETF بیت کوین در استرالیا چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: news.bitcoin

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر