;
coinex

نرخ کرایه تاکسی خطی و اتوبوس در تهران تا 35 درصد افزایش پیدا کرد

نرخ کرایه تاکسی خطی و اتوبوس در تهران برای سال 1401، طبق مصوبه شورای شهر تهران اعلام شد. کرایه حمل و نقل به صورت میانگین، 25 درصد افزایش یافته؛ اما حداکثر افزایش کرایه، 35 درصد خواهد بود.

اعمال افزایش کرایه حمل و نقل عمومی از امروز، یکم اردیبهشت ماه 1401 اعمال خواهد داشت و مردم برای استفاده از تاکسی و بلیت ناوگان مترو و اتوبوسرانی، 25 درصد مبلغ بیشتری پرداخت خواهند کرد. برای اطلاع از جزییات این خبر در ادامه با تکراتو همراه شوید.

نرخ کرایه تاکسی خطی و اتوبوس در تهران

براساس مصوبه شورای تهران، رانندگان تاکسی می‌توانند هنگام ترافیک و یا بارندگی تا 30 درصد کرایه بیشتری از مسافران دریافت کنند ولی به طور میانگین، 25 درصد افزایش کرایه تصویب شده است.

نرخ کرایه تاکسی خطی و اتوبوس در تهران

سید مجتبی شفیعی با بیان این موضوع که نرخ کرایه حمل و نقل عمومی، افزایش حداکثری 35 درصدی و میانگین 25 درصدی خواهد داشت، اضافه کرد: «همزمان با افزایش نرخ تورم، هزینه‌های نگهداری و نگهداشت هر مدل حمل و نقلی، حقوق رانندگان و هزینه‌های جاری افزایش پیدا می‌کند اما باتوجه به سیاست حمایتی شهردار تهران، افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی به صورت میانگین 25 درصد به تصویب رسیده است.»

او گفت: «مابه‌التفاوتی که بین نرخ کرایه مصوب و قیمت واقعی خدمات دهی هر ناوگان وجود دارد توسط شهرداری تهران جبران می‌شود تا هزینه مازادی بر شهروندان تهرانی تحمیل نشود.»

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، در خصوص افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در اول اردیبهشت ماه سال جدید گفت: «فرآیند توزیع و الصاق برچسب‌های تعبیه شده ویژه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال جاری (که با توجه به ویژگی‌های خاص طراحی شده و در آن مقدمه آغاز اجرای طرح پرداخت الکترونیک نیز محسوب می‌شود)، در حال انجام است و از نخستین روز اردیبهشت ماه در معرض دید شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد.»

افزایش کرایه حمل و نقل عمومی در تهران

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد: «شهروندان تهرانی در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند با سامانه 1888 تماس گرفته، مراتب را به دست اندرکاران امر در سازمان تاکسیرانی شهر تهران اطلاع دهند.»

افزایش کرایه حمل و نقل عمومی در تهران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در خصوص تغییر قیمت بلیت متروی تهران گفت: «افرادی که از خطوط حومه‌ای استفاده می‌کنند باید در ایستگاه مبدأ بلیت تک سفره مخصوص حومه، هشتگرد و فرودگاه امام خمینی (ره) را تهیه کنند. مسافران با خرید این نوع بلیت می‌توانند بدون محدودیت مسافت طی شده به مقصد ایستگاه موردنظر خود در خطوط مختلف مترو تردد کنند.»

در خصوص افزایش نرخ 25 درصدی بلیت مترو گزارش شد، مسافرانی که از طریق اپلیکیشن‌های مجاز معرفی شده یا دستگاه‌های خودکار فروش بلیت نصب شده در ایستگاه‌های مترو، بلیت تهیه کنند، از تخفیف 5 درصدی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه بیان کرد که برای گروه‌های خاص مثل دانش‌آموزان، سالمندان و دانشجویان تخفیف‌های 50 تا 90 درصدی اعمال خواهد. همچنین جانبازان 25 درصد به بالا و معمولین به صورت رایگان از متروی تهران و حومه استفاده خواهند کرد. در ادامه بیان کرد: «کارت بلیت اقشار خاص از طریق سایت eticket.tehran.ir در اختیار مسافران واجد شرایط قرار می‌گیرد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد نرخ کرایه تاکسی خطی و اتوبوس در تهران چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر