;
coinex

رشد 500 درصدی استفاده از مونرو (XMR$) در حملات باج‌افزاری

رشد 500 درصدی استفاده از مونرو در حملات باج‌افزاری تحت تأثیر افزایش باج‌افزارها در سال 2021 قرار گرفته است. گروه‌های هکری بیشتری تنها از ارز مونرو (XMR) به عنوان روش پرداختی خود استفاده می‌کنند.

گزارش جدید منتشر شده توسط شرکت تحلیل‌گر داده‌های بلاک چینی سایفرتریس (CipherTrace) نشان‌دهنده نقش رو به رشد ارزهای دیجیتال مبتنی بر صیانت از حریم خصوصی (Privacy-Focused Cryptocurrencies) مانند مونرو در موج فزاینده باج‌افزارها است.

افزایش قابل توجه حجم حملات باج‌افزاری

علی‌رغم اینکه گزارش «Current Trends in Ransomwar» به تازگی در این هفته منتشر شده است، اما عمده توجه خود را به بررسی حجم حملات باج‌افزاری مشاهده شده در سال 2021 معطوف کرده است. این شرکت رشد 500 درصدی استفاده از مونرو در حملات باج‌افزاری و «اخاذی مضاعف» صورت گرفته از سال 2020 تا 2021 را بازگو کرد. در این حملات هکرها علاوه بر قفل کردن دسترسی از طریق رمزگذاری، داده‌های حساس قربانیان خود را سرقت می‌کنند.

افزایش قابل توجه حجم حملات باج‌افزاری

این گزارش نشانه‌های مشابهی را نسبت به یافته‌های Chainalysis بازگو می‌کند. چین آنالیسیس در گذشته افزایش حجم پرداخت‌های رمزارزی باج‌افزاری به بیش از 600 میلیون دلار را گزارش کرده بود.

گزارش‌های جدید حاکی از افزایش تقاضا و رشد 500 درصدی استفاده از مونرو (XMR) برای پرداخت باج است. مهاجمان برای پرداخت‌های انجام شده با بیت کوین (BTC)، 10 الی 20 درصد بیش از مبلغ تعیین شده برای هزینه‌های پاک‌سازی ردپای کثیف دارایی مطالبه کرده‌اند.

از لیست در حال تکمیل حاوی بیش از 50 مورد حمله باج‌افزاری، حداقل 22 مورد تنها پرداخت با مونرو (XMR) و حداقل هفت مورد نیز هر دو رمزارزهای بیت کوین و مونرو را مورد پذیرش خود قرار داده‌اند.

رشد 500 درصدی استفاده از مونرو طی اخاذی باج‌افزار Everest

در قسمتی از گزارش «Current Trends in Ransomwa»  نوشته شده:

قیمت‌های بالاتر برای بیت کوین به احتمال زیاد توسط بازیگران باج‌افزارها به عنوان امتیازی برای مقابله با افزایش ریسک در استفاده از ارز دیجیتال قابل ردیابی (همانند BTC) در نظر گرفته شده است.

در این گزارش به یک گروه باج‌افزار روسی زبان به نام Everest Group اشاره شده که مدعی شده است در اکتبر سال گذشته دولت ایالات متحده آمریکا را هک کرده است. به نقل از سایفرتریس (CipherTrace)، باج‌افزار Everest هم اکنون در تلاش است تا داده‌های اخاذی شده را به ارزش 500 هزار دلار از ارز XMR به فروش برساند.

مونرو ارز محبوب باج‌افزارها
به دلیل قابلیت‌های امنیتی، باج‌افزارها ارز مونرو را نسبت به ارزهای دیگر ترجیح می‌دهند.

علاقه‌مندی گروه روسی DarkSide به ارز مونرو

از دیگر دلایل رشد 500 درصدی استفاده از مونرو در حملات باج‌افزاری می‌توان به گروه روسی DarkSide اشاره کرد. این گروه مسئول حمله به خط لوله استعماری ایالات متحده آمریکا در ماه می 2021 بود. باج‌افزار گروه روسی قابلیت پرداخت با هر دو ارز XMR یا BTC را داشت؛ اما هزینه پرداخت برای مورد دوم بسیار بیشتر بود.

گروه باج‌افزاری REvil نیز در اوایل سال 2020 تقاضای پرداختی خود را از بیت‌کوین به XMR تغییر داد.

خارج شدن ارز مونرو از فهرست برخی صرافی‌های بریتانیا و ژاپن

Monero یک ارز دیجیتال مبتنی بر حریم خصوصی است که از ترکیب فناوری‌هایی نظیر میکسرها، امضاهای حلقه‌ای (Ring Signatures) و آدرس‌های مخفی استفاده می‌کند که منجر به ارسال و دریافت مبهم این ارز به کیف‌پول‌ها خواهد شد. به همین دلیل است که شاهد رشد 500 درصدی استفاده از مونرو در حملات باج‌افزاری هستیم.

به همین دلیل مونرو و سایر ارزهای متمرکز بر حفظ حریم خصوصی مانند Dash و Zcash از فهرست برخی صرافی‌ها در کشورهایی مانند بریتانیا و ژاپن خارج شده‌اند.

بلاک‌چین مونرو در روز 16 جولای (25 تیر) به منظور بهبود شبکه مونرو در زمینه‌های امنیت و ناشناس بودن هارد فورک خواهد شد. هارد فورک (Hard Fork) مفهومی است که اشاره به آپدیت‌ شبکه‌های بلاک‌چینی دارد. در هنگام انجام بروزرسانی‌ شبکه‌های بلاک‌چین تمامی اعضای شبکه می‌بایست در زمینه بروزرسانی توافق داشته باشند و در صورتی که این توافق وجود نداشته باشد هاردفورک انجام شده و زنجیره جدیدی از آن ارز ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد رشد 500 درصدی استفاده از مونرو چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: Cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر