;
coinex

تحلیلگر اپل: اولین آیفون تمام صفحه واقعی در سال 2024 راه‌اندازی می‌شود

اپل احتمالا اولین آیفون تمام صفحه خود را با تکنولوژی‌های پیشرفته در سال 2024 راه‌اندازی می‌کند. دوربین سلفی و فیس آیدی در این آیفون‌ها زیر نمایشگر قرار می‌گیرند.

مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر و مشهور اپل اعلام کرده که اولین آیفون تمام صفحه واقعی احتمالا در سال 2024 به بازار می‌آید. اپل برای اینکه بتواند نمایشگرهایی تمام صفحه را طراحی کند، باید فیس آیدی و دوربین سلفی را به زیر پنل نمایگشر انتقال دهد.

آیفون 16 پرو احتمالا اولین گوشی از سری آیفون 16 خواهد بود که به این تکنولوژی مجهز می‌شود.

طراحی اولین آیفون تمام صفحه

مینگ چی کو با انتشار یک توییت جدید از طراحی اولین آیفون تمام صفحه در سال 2024 خبر داد. او این توییت را به توییت دیگری که ماه قبل منتشر کرده بود لینک کرده است. او در توییت ماه قبل اعلام کرده بود که بعید است آیفون‌ها تا دو سال آینده به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز شوند.

تحلیلگر اپل: اولین آیفون تمام صفحه واقعی در سال 2024 راه‌اندازی می‌شود

مینگ چی کو قبل از این دو توییت، مدعی شده بود که اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر در بهترین حالت، در سال 2023 ارائه می‌شود. اما چرا؟ پیش‌بینی او براساس نیاز مردم به استفاده از ماسک و تقاضا برای بازگشت تکنولوژی تاچ آیدی بود. اما با توجه به بهینه‌سازی جدید فیس آیدی، این مشکل برطرف شده است.

تکنولوژی Face ID اکنون می‌تواند چهره کاربر را حتی با ماسک هم تشخیص دهد و احراز هویت کاربر با ماسک هم با موفقیت انجام می‌شود. بهینه‌سازی فیس آیدی و قابلیت آن در تشخیص چهره کاربر با ماسک باعث می‌شود که کاربر به تکنولوژی تاچ آیدی و احراز هویت از طریق اثر انگشت نیازی نداشته باشد.

سوال دیگری که مطرح می شود، این است که اپل تا چه اندازه می‌تواند در دوربین سلفی زیر نمایشگر، موفق باشد؟

بررسی‌های مختلف نشان داده‌اند که دوربین سلفی زیر نمایشگر، کارایی و عملکرد مناسبی خواهد داشت؛ اما قطعا نمی‌تواند مثل لنزها در دوربین سلفی‌های امروزی عمل کند. سم بایفورد در تحلیل دوربین سلفی زیر نمایشگر در گوشی‌های Xiaomi و ZTE گفته بود که اگر اهل سلفی گرفتن و تماس تصویری نباشید، احتمالا از عملکرد دوربین سلفی زیر نمایشگر راضی خواهید بود. کیفیت ویدیوها هم احتمالا چنگی به دل نخواهد زد؛ چراکه احتمالا پردازش تصویر در لحظه برای این نوع دوربین‌ها دشوار است.

تحلیلگر اپل: اولین آیفون تمام صفحه واقعی در سال 2024 راه‌اندازی می‌شود

مینگ چی کو در این‌باره اعلام کرده که بهینه‌سازی در این زمینه از طریق ISP یا همان پردازشگرهای سیگنال تصویر و الگوریتم‌های تصویر انجام می‌شود. همانطور که طی این سال‌ها متوجه شدیم، کیفیت تصاویر ثبت شده با گوشی‌ها تا حدود زیادی به پردازشگرهای دیجیتالی وابسته است و اپل، هر سال بهینه‌سازی‌هایی را در دوربین‌های خود اعمال می‌کند.

این تحلیلگر همچنین پیش‌بینی کرده که آیفون 14 امسال از دوربین سلفی آپگرید شده با تکنولوژی فوکوس خودکار و دیافراگم گسترده‌تر برخوردار می‌شود. هنوز مشخص نیست که اپل چه تغییراتی را در فیس آیدی گوشی‌های سری آیفون 14 قرار می‌دهد. برخی مدعی شده‌اند که اپل در طراحی آیفون‌های امسال از یک بریدگی قرصی شکل برای نصب سنسورهای فیس آیدی استفاده می‌کند و این‌بار از طراحی ناچ خبری نیست.

بیشتر بخوانید:

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر