;
coinex

تولید آیفون 11 متوقف می‌شود؛ دستکاری اپل در بازار گوشی‌هایش

جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اپل احتمالا تا پایان تابستان، تولید آیفون 11 را متوقف می‌کند و یک دلیل ساده برای این کار وجود دارد.

کمپانی اپل در اواخر شهریور ماه از گوشی‌های سری آیفون 14 رونمایی می‌کند؛ البته اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود. گفته می‌شود که این کمپانی از چهار گوشی رونمایی خواهد کرد؛ iPhone 14 Max ،iPhone 14 Pro ،iPhone 14 و iPhone 14 Pro Max.

این احتمال وجود دارد که پس از راه‌اندازی سری آیفون 14، تولید آیفون 11 متوقف شود. در ادامه، جزییات این خبر را بررسی می‌کنیم.

توقف تولید آیفون 11

خبرگزاری idropnews گزارش کرده که اپل بعد از رونمایی و عرضه آیفون 14 در بازار، تولید آیفون 11 را متوقف می‌کند. این یعنی، فروش رسمی آیفون 11 فقط تا انتهای سال 2022 ادامه خواهد داشت. اپل هنوز این خبر را تایید و یا اشاره‌ای به این موضوع نکرده است.

تولید آیفون 11 متوقف می‌شود؛ به یک دلیل ساده!

اما دلیل توقف تولید آیفون 11 چیست؟ در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم.

سری آیفون 11 در سال 2019 راه‌اندازی شد و حالا به نظر می‌رسد که علاقه‌مندان به این گوشی فقط تا پایان 2022 برای خرید این گوشی زمان دارند. انتظار می‌رود که فروش آیفون 11 تا فروش آخرین دستگاه در وب‌سایت‌های آمازون و فلیپ‌کارت ادامه داشته باشد.

یکی از دلایل توقف تولید این گوشی، رقابت مستقیم آن با آیفون SE 2022 است. آیفون SE 2022 در حال حاضر، جدیدترین گوشی اپل محسوب می‌شود و با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسد. گوشی‌های آیفون 11 و آیفون SE 2022 در حال حاضر، تفاوت قیمت چندانی ندارند و به همین دلیل، عرضه همزمان این دو گوشی، منطقی به نظر نمی‌رسد.

با این اوصاف، توقف تولید آیفون 11 می‌تواند به فروش بهتر آیفون SE 2022 کمک کند. بد نیست بدانید که اپل از فروش نسل جدید آیفون SE راضی نیست و به ناچار، 20 درصد از تولید آن را کاهش داده است.

تولید آیفون 11 متوقف می‌شود؛ به یک دلیل ساده!

اگر آیفون اس ای 2022 و آیفون 11 همزمان در بازار موجود باشند، کاربران احتمالا آیفون 11 را ترجیح می‌دهند؛ چراکه این گوشی از نمایشگر بزرگ‌تر، تکنولوژی فیس‌ آیدی و تنظیمات دوربین دوگانه بهره می‌برد. آیفون 11 یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های کمپانی اپل بوده و به گزارش idropnews، پس از راه‌اندازی iPhone SE 2022، فروش آن از حد میانگین نیز بالاتر رفته است. بدیهی است که اپل می‌خواهد به فروش گوشی جدیدتر خود کمک کند و احتمالا برای توقف تولید iPhone 11 برنامه‌ریزی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد توقف تولید آیفون 11 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: mysmartprice

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر